Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Hjälp vid köp av PSP...

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Hjälp vid köp av PSP...

    Hej!

    Jag går i funderingarna att köpa en PSP, och har som så många andra upptäckt djungeln av firmwares och hacks hit och dit, och är lite rådvill om vad som gäller om jag ska få det jag vill ha...

    Dels vill jag givetvis använda PSP:n för att spela, och kan mycket väl tänka mig att köpa mina spel. Möjligheten att kunna spela PSX-spel skulle jag dock inte tacka nej till. Ett måste är att kunna spela upp filmer som jag kan dra från datorn till PSP:n - att köpa alla filmer är uteslutet, då jag pendlar och det är perfekt att se halvdåliga dussinfilmer på tåget. Utöver det vore det även trevligt att kunna använda PSP:n till att surfa lite via det trådlösa nätverket hemma.

    Givet mina krav, vad är det som gäller? Om det bara är spela och se på film jag verkligen behöver, funkar det fint med en ny original-PSP? Och om jag vill kunna göra resten, vad behöver jag, vad ska jag leta efter?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är ingen djungel, det är Dark Alex Custom firmware 3.10-A' Open Edition som gäller idag.

    Köp ett Value Pack så du får med en demoskiva. Prisskillnaden mellan value pack och basepack är bara någon hundring nuförtiden.

    GIGA pack är helt värdelöst, 1GB kort är bara irriterande. Man vill ha minst 2GB, helst 4GB. 8GB är väl inte prisvärt än, har inte ens sett sådana i verkligheten själv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Okej, tack för svar.

    En original-PSP funkar bra för de grundläggande kraven alltså, tolkar jag det som. Vad gäller om jag skulle vilja köra 3.10A, funkar det att köpa en ny PSP och sen ordna in den firmwaren på något vis, eller måste det vara firmware med lägre version än 3.11 för att det ska funka? Dvs, är det en dålig idé att köpa ny original-PSP i så fall, ska jag istället leta efter en beggad, eller kanske en färdigmoddad här ifrån psxcare (den frågan var iofs öppet mål )?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    PSP:n får ha max 3.03 i firmware för att man skall kunna få den "dit man vill".

    Jag har aldrig sett någon PSP i kartong med högre än 2.81
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Jag fick min i 2.0 lite efter jul förra året, jag vann den i en tävling men jag tror att det var så låg firmware bara för dom hade köpt in restvaror :P
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    De senaste jag fick hem var 2.01 och 2.5
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Så 8GB-kort funkar i PSP:n? Såg att en butik på Gardermoen (Oslos flygplats) hade sådana, men de kostade NOK4799 vilket ju avskräckde...

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av lelle2005 Visa Inlägg
    Så 8GB-kort funkar i PSP:n? Såg att en butik på Gardermoen (Oslos flygplats) hade sådana, men de kostade NOK4799 vilket ju avskräckde...
    Jag brukar vara först att testa men jag har inte fått tag på ett "orginal" 8Gb kort som är snabbt nog för min smak.

    har flera 4Gb kort som är snabba iaf
    Rekommenderar Sandisk Ultra 2 korten iaf o Higspeed Sony men se upp för förfalskningar.
    Lägg hellre några fler 100 lappar på ett äkta kort, det brukar löna sig.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    men se upp för förfalskningar.
    Lägg hellre några fler 100 lappar på ett äkta kort, det brukar löna sig.
    Dom säljer väl inga förfalskiningar i affärer? Det är väl bara om man köper dom på t.ex. ******* och blocke?
    Jag beställer alltid från hemsidor jag beställt från tidigare
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack för alla svar!

    Jag har ett PSP value pack med firmware 3.02 OE-B och ett 2GB-minne på ingående nu, hoppas att det motsvarar förväntningarna.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Ayn Visa Inlägg
    Tack för alla svar!

    Jag har ett PSP value pack med firmware 3.02 OE-B och ett 2GB-minne på ingående nu, hoppas att det motsvarar förväntningarna.
    Tror jag absolut, o när du känner dig mogen hoppa på ett 4Gb kort eller fler
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Jag skaffar ett 4 gig nu Finally xD
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Liknande diskussioner

  1. psp HJälp!
    By pspnoob1 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 05:43
  2. Jag behöver verkligen få hjälp med min PSP
    By gun_tore in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 15:04
  3. Hjälp med köp av 360.
    By Mahjar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 16:32
  4. Ny användare av PSP, 2.60...hjälp
    By tobiasjo in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 08:29
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •