Har någon provat denna kombination? Hur fungerar det? Eftersom ps3ans fjärr inte fungerar med PS3 GNU/Linux och Wiimote har drivrutiner för XP, GNU/Linux skulle det vara kul att fixa de två enheterna .
Har någon provat denna kombination? Hur fungerar det? Eftersom ps3ans fjärr inte fungerar med PS3 GNU/Linux och Wiimote har drivrutiner för XP, GNU/Linux skulle det vara kul att fixa de två enheterna .
Last edited by razor1394; 2007-03-03 at 01:43.
Aja, som svar på min egen fråga kan jag säga att det fungerar toppen. Jag fick det aldrig att fungera under Windows Vista eller XP men under GNU/Linux fungerar det nästan perfekt med Cwiid. Problemet är att även med en bra ir sändare är markören lite ostabil men det beror på programvaran säger utvecklaren iallafall. Har beställt en Nyko trådlös ir sändare och ska se ifall det fungerar bättre. Nu använder jag en ficklampa och det är en hel del stabilare än två ljus. Provade även några fps och det är en ganska häftig känsla men inlärningskurvan är nog ganska hög.
Hur fungerar det? Använder man en bluetooth dongle eller?
Ja, eller så kan man använda inbyggd bluetooth om det nu finns tillgängligt. Under Windows är det lite krångligare för där måste man installera en tredjeparts bluetooth stack som inte alltid fungerar som den ska. Dessutom kan man inte felsöka i terminalen.
Last edited by razor1394; 2007-03-26 at 09:47.
Bookmarks