loading module prx/module/psmf.prx: error 0x80020148 file/line: OS_Movieplayer_PSP.cpp (739) build: Gold
försöker spela Test Drive Unlimited fast det här kommer upp??
någon
loading module prx/module/psmf.prx: error 0x80020148 file/line: OS_Movieplayer_PSP.cpp (739) build: Gold
försöker spela Test Drive Unlimited fast det här kommer upp??
någon
Spelar du den som UMD ISO?
I så fall måste du ha en skiva i UMD läsaren. Spelar ingen roll vilken disc bara det inte är en UMD film
Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum
Jag har skiva i UMD ett spel.
det kommer fortfarande upp :S ?
tack för svar
*Fel tråd sorry*
Last edited by Turbis; 2007-03-03 at 20:05.
om det är ett PSX spel ska det ligga i PSP/GAME/ om det är ett PSP spel ska det ligga i PSP/GAME150/
i GAME finns det massa mappar devhook osv..ska man bara lägga in den där eller`?
och i min psp hittar jag inte nått som har PSP/GAME150/ :s
det finns en mapp som heter dh där inne finns det massa mappar med siffror och en av dem är 150, är det den ?
Tack så mycket
Installera dark alex custom firmware version 3.10 open edition.
Kopiera spelets isofil till mappen \ISO på minneskortet
Sätt ett spel i psp:n
Leta reda på ikonen för test drive under games i menyn
Spela
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Okej hämtade dark alex custom firmware version 3.10 open edition.
fast vad ska jag göra med det det finns en mapp som heter MS_ROOT
och i den finns det mappar som leder till andra mappar..:S
hur ska jag göra? Tack på förhand
hämtade en till från Dark alex.org
där finns det:
310oeflasher
oeupdmaker
310oeflasher%
oeupdmaker%
vad ska jag göra med dem jag lägger dem i PSP/GAME sen i pspn kommer det firmware install sen kommer det med rött så står det,
(You are about to flash your psp to custom firm 3.10 OE-A. Press X to start. By doing it, you accept the risk and ALL the responsibility of what happens.
If you don't agree press R button.)
sen klickar jag på X sen kommer detta upp:
(opening and valadating dxar file... not existing or coruppted dxar file)
Tack
Du måste köra oeupdmaker först. Då skapas dxar filen som du skall lägga i 310oeflasher.
Och för att oeupdmaker skall fungera måste du ladda hem eboot filerna för original firmware 1.50 och 3.10.
Allt detta är för att distributionen av 3.10 open edition skall vara "laglig", det hade den inte varit om original 1.50 och 3.10 hade varit med från början.
readme.txt filen är till för att läsas och förstås :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
okej.. vart hämtar jag originala firmware 1.50 och 3.10
och när jag har hämtat dem vart ska dem läggas in (nån mapp eller nått)??
tack på förhand
1.60 och 3.10 kan du hitta på www.psp-hacks.com
eller testa googla...
om jag har hittat rätt eboot på firmware 1.50 och 3.10 om det finns nån som kan ge mig en download länk till dem så jag får rätt..
och vart ska man lägga dem när man har dem..??
ville bara spela Test drive
Går fort om man letar ... http://www.psp-hacks.com/page/6/
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
har hämtat firmware
men vad ska jag göra med dem vart ska jag lägga dem snälla..
¤EDIT¤
***OBS*** Se först till så att du har firmware 1.50 innan du påbörjar någon som helst installation!!!
----------------------------------------------------------------------------
Läst readme?
Du ska lägga dom i mappen oeupmaker (utan "%" tecknet) och sen starta oeupmaker i pspn... mapparna oeupmaker och oeupmaker% ska ligga i "GAME" mappen
I oeupmaker skapas en fil som heter någonting med ".dax" kopiera den och klistra in den i 310oeflasher (även här den utan "%" tecknet)
Sen lägger du dom i "GAME" mappen på PSP'n och startar dom...
Last edited by Turbis; 2007-03-05 at 03:15.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Tack så mycket för hjälpen
Tack Turbis.. funkar nu! men är det meningen att devhook inte ska funka längre? spelet funkade nu iaf.
tack ännu en gång
Du ska inte ha Dev Hook på 3.10 OE-A'
Bookmarks