Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Nergradera psp 3.03 till 1.5

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Floda 2mil ifrån Götet
    Inlägg
    53
    Respekt
    18

    Nergradera psp 3.03 till 1.5

    Jag satt precis och försökte mig på denna nergradering utan resultat, tills jag förstod att jag hade fel version av GTA LCS. Min var 2.6 versionen.
    E det någon som har en aning om var man kan få tag på en 2.0 version av GTA?
    Eller måste man chansa och köpa grisen i säcken??
    Jag bor i Göteborg..

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    ptja, jag har sagt det tidigare. draner till game eller ebgames och säg att du vill köpa ett beg GTA LCS, sen innan du köper det vill du testa det. ser du att det är gta lcs med ver 2.0 så slår du till eller så kan du hustla dom, men det är elakt :P

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skicka hit din PSP så får du tillbaka den med custom 3.10 med vändande post för facila 450:- :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Floda 2mil ifrån Götet
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Får nog bli så

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Floda 2mil ifrån Götet
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Jag ringde för skoj skull till ett lokalt företag (göteborg) som gör lite chipningar osv. (Jag visste egentligen vad jag skulle få för svar)
    Svaret var: Nej det kan vi inte, inte med FW 3.03 för det finns ingen lösning på detta ännu, men vi lägger upp det på hemsidan när någon har hittat en lösning... Alltså... ska man vara i den branschen borde man inte se till att vara LITE mer uppdaterad då? Jag menar en liten googling ger ju mer resultat än man orkar läsa. (Eller orkar han bara inte kanske?)
    Jaja mitt psp kommer till PSXCARE i veckan med min svägerska, kanske till och med imorgon, så dom riktiga proffsen får fixa detta!!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Göteborg ligger lite efter, det har vi diskuterat i andra trådar i forumet redan :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Göteborg ligger lite efter, det har vi diskuterat i andra trådar i forumet redan :-)
    wörd, + att de fått våra gamla uttjänta spårvagnar de är superstolta över då vi byggde ned tunnelbanan under jord
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Så för att kunna nergradera sitt psp från 3.03 t.ex så måste man ha ett spel då? eller?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jompa99 Visa Inlägg
    Så för att kunna nergradera sitt psp från 3.03 t.ex så måste man ha ett spel då? eller?
    Ja. Enklast är att komma/skicka till www.psxcare.com :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Aha ok så "Dark_Alex's 3.10 OE-A custom firmware" fungerar inte?

    Det står i readme:

    * Change from 3.03 firmware to 3.10

    http://dl.qj.net/Firmwares/pg/12/fid/12536/catid/163

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bara om du har custom firmware 3.03, inte om du har en vanlig sony firmware 3.03.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    aha, så för att få en custom firmware 3.03 så måste man alltså nedgradera från 3.03 till 1.5 och sen upp till 3.10 igen? =)
    Och för detta så måste man ha ett gta lcs?

    Då känns det nästan motiverat att lämna in den. Hur lång tid tar det? Tänkte om man kan vänta under tiden den flashas?

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    ''aha, så för att få en custom firmware 3.03 så måste man alltså nedgradera från 3.03 till 1.5 och sen upp till 3.10 igen? =)
    Och för detta så måste man ha ett gta lcs?''

    Nej du nergraderar till 1.5 sen uppgraderar du till 3.03oec (Om du nu vill ha den och inte 3.10oea)

    Du behöver gta lcs för att nergradera 3.03 till 1.5 sen behöver du inte den mer

Liknande diskussioner

  1. Invites
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1412
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 01:43
  2. Xbox till xbox hotswap,tänkte testa de
    By Red_fox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 00:08
  3. Köpa PSP för att nergradera?
    By PiGGELiN in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 09:52
  4. nu till slut är en Chip på väg till PSP ;)
    By Mortal in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 17:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •