Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Hur gick det för de....

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19

    Hur gick det för de....

    som skickade in sin xbox360 till Tyskland utan att flasha tillbaka och utan klistermärke??? Fått tillbaka nya xbox360 eller vad? *nyfiken*

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Jag skickade tillbaka min och fick en till synes ny 360.
    Den var flashad och saknade klistermärke, så jag hade tur

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Det var då inte illa.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Ger hopp till oss andra

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    Idag fick jag tillbaka en fungerande xbox från Tyskland. Den jag skickade dit var chippad! Orkade inte bry mig om att ta ur chippet - lödde ihop så det gick på orginal iaf. Klistermärket var riktigt dåligt, ena sidoskyddsfoten var trasig och vem som helst kunde se att den varit öppnad.

    Inga problem som sagt. Denna gången blir det inget chip! Så har man fått en perfekt kartong att skicka boxen till psxcare också

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    121
    Respekt
    18
    hur gör jag för att skicka den till tyskland och hur lång tid tar det ??

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Jag ringde microsoft så skicka dom en bud för att hämta den och sen så maila dom efter en dag och skrev att dom hade skickat en helt ny till mig, 1 dag senare hade jag fått min nya xbox hem med bud!
    Länge leve microsoft , den var inte "fixad" då!

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    121
    Respekt
    18
    vad va fel på den?
    vilken drive hade du på boxen och fick du samma tillbaks?

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    ÄNTLIGEN! Den 17 februari var UPS här och hämtade min box, den var flashad och saknade MS-klistermärke. Den boxen jag skickade in hade en Hitachi-läsare. I måndags kom UPS med en sprillans ny box till mig, som dessutom har Samsung-läsare! Så för mig gick det helt okey, fast boxen både var flashad och saknade klistermärke när jag skickade ner den till Tyskland.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    hur kan du vara säker på att den är sprillans ny?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det märks :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    tror folk tror deras xbox360 är ny för att den är inplastad och det har ju inget med saken att göra....

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Går att se på serie- och tillverkningsnummer och den var definitivt av nyare datum än det första skräckexemplaret.
    Att den var inplastad har ju ingen betydelse, bara läsa innnantill på serienumret:-

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    När det gäller xboxarna man får från tyskland så ser man det bl.a. på garantisigillet och jord-tejpen på dvdläsaren. Samt känner det när man öppnar den. Har man väl tagit oskulden på en 360 så är det aldrig samma känsla nästa gång man öppnar den :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Min pajjade nu imorse, får "Unplayable Disc" error. Original spel/backup/dvdfilmer fungerar inte, låter lite skumt från läsaren också. Är flashad, saknar Microsoft Warranty klistermärke -.-
    Hur skall man ta kontakt med dem bäst ifall man skulle vilja skicka xboxen till Tyskland via UPS, och se om man har tur eller ej? Via e-mail eller telefon? Finns det någon svensk support linje? (Inget problem med engelska dock, bara att jag inte pallar ringa till USA och pröjsa en massa stålar).

    Sitter på jobb för tillfälet och kan inte besöka xbox.com etc för att få reda på mer information

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Ställt till det igen med hitachi-dvd
    By norman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 20:32
  3. Vad är det för sladdar till DVDn?
    By stora4 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 01:22
  4. Vad är det för fel?
    By Micke. in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-11, 13:41
  5. Bränna i mode1?
    By Jurke in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 08:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •