det kommer fungera bra med den samsung dvdn..
här finner du nyaste firmware till den:
http://www.samsung.com/se/support/pr...nguage=ENGLISH
eller välj den i drop-menyn på sidan här:
http://www.samsung.com/se/support/pr...e=FM&language=
Min har börjat misslyckas med bränning då och då nu på senaste tiden. Har använt den i ett år utan problem ungefär. Vad kan man göra för att komma tillrätta med problemet?
Ska man köra en sådan där rengöringsskiva för DVD-spelare?
blir det bara dåliga bränningar? eller skivorna funkar inte alls? vad använder du för skivor? brännar version?
uppgradera firmware, funkar inte det köp en ny.
att den misslyckas kan bero på allt från media till buffer underruns etc.. det kan vara mjukvaran och inte hårdvaran med så kan kan du utesluta det så är det bra. firmware nästa iaf.
hade du skrivit ut varför den misslyckas är det lättare.. tex 5 ex. med errorcodes (det är därför de finns )
Tjacka ny direkt.
hade en 111 som från en dag till en annan började med power calibration error.
jag köpte nytt nätagg och det var ingen skillnad, installerade i en annan dator och samma fel där.
Köpte ny 112d och det funkade perfa.
jag kör verbatim dvd+r dl på den, vanliga dvdr skivor funkade/funkar fint att bränna på, cdr likaså, det var just DVDr DL.
vad jag har hört måste man göra några hex koder i imburn för att spelen ska funka eller???? behöver snabbt svar please
vad jag har hört måste man göra några hex koder i imburn för att spelen ska funka eller???? behöver snabbt svar please 360 spelen ska funka***
Jag köpte en Pioneer DVR-115DBK och laddade hem Hansi's bifogade firmwares.
Körde igång TDB's Windows Flasher. När jag tryckte på flash knappen sa programmet; "Unable to set to kernel mode". Finns det något enkelt sätt att få DVD brännaren i kernel mode utan att vara rädd för att jag förstör läsaren?
/Lindk
skit i att uppdatera bränn på bara.
Jag är rätt säker på att jag inte har några uppdateringfiler till 115D upplagda i forumet, senast jag lade upp något så var det väl till 111 eller 112 :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag köpte den Pioneer 115D dvdbrännare som ni länkade till shoppen
(http://www.psxcare.com/product.php?xProd=469&xSec=65)
"Pioneer 115D dvdbrännare (ersätter 112D)".
Jag antar att de bifogade firmwares i det första inlägget i tråden var
till just Pioneer DVR-115D. Om de hackade firmwares är till 111 eller
112, varför finns då länken till DVR-115D i er webshop i samma inlägg?
Köpte Pioneer DVR-115D för att just kunna bränna XBOX 360 Backuper för
bästa resultat. Har jag köpt en brännare som ger mig samma felmarginal
som vilken annan ny DVDbrännare på marknaden?
MVH
/lindk
Du behöver inte uppdatera firmware på 115D. Bara att tuta och köra.
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
Det är faktiskt lurigt att man länkas hit även från 115 och 215. Men jag skulle vilja veta om det är som så att de brännarna funkar med orginalfirmware från fabrik? Antar att ni på PSX-care inte lägger in någon firmware på dem innan ni säljer dem.
Finns det hackad firmare för Pioneer DVR-115D?
Eller finns det bara Pioneers oficiella 1.18?
du behöver ingen hackad firmware till 115D. bara att bränna, vill du uppdatera använd den oficiella. har inte googlat omkring på 115D men det brukar finnas hackade firmwares till i princip de flesta brännare med olika syfte och olika funktioner. använd inte hackade firmwares om du inte har en aning om va de gör, då en del hackade firmwares inte alltid har funktioner som gör brännare bättre i sig utan enbart för dem som pillar med något speciellt.
*tillägg*
v.1.18 ändringar till pioneer 115D. du kan inte nergradera firmware om du lägger in denna.
ladda hem firmware.
DVD-RAM Writability has improved
DVD-R DL Writability has improved.
+R DL Writability has improved.
Support New 16x DVD-R Media
( 18x writing: CMC, RITEC,Infosource,TMI,Videolar)
( 16x writing: MBI, Optodisc)
Support New 8x DVD-R DL Media
(8x writing:CMC)
(4x writing:PRINKO)
Support New 4x DVD-R DL Media
Support New 6x DVD-RW Media
( 6x writing:INFOMEDIA)
Support New 16x +R Media
(16x writing:Optodisc)
Support New 8x +R DL Media
(8x writing:CMC)
Support New 8x +RW Media
( 8x writing:RITEK )
Last edited by int21; 2008-06-01 at 12:18.
jag är inte så bra på det här så jag undra behöver jag inte ta ut min andra brännare för koppla in Pioneer 115D dvdbrännaren?svara så snabbt som möjligt
beror på om du har plats eller inte.
men asså kan jag koppla in den o ha den på sidan(asså utanför datan) eller måste den sitta innuti datan
tacksam för snabbt svar, tänkte nämligen köpa mig en brännare idag.
1. Är Pioneer DVR-115DBK CD-RW/DVD+/-RW (+/-R DL) / IDE exakt samma brännare som säljs här på PSX?
2. Någon som kan rekomendera några andra dvd+r dl skivor än verbatim?
ja, det är samma som denna.. 115DBK (BK står för att färgen är svart, enbart D så är den vit, tror det finns en i silverfärg också.)
nej, tyvärr.
Ser att det är mer rätt o skriva här änn i den andra tråden.
Jag har nu uppgraderat mig från dvr-115D till 116D, jag då letat efter updatering för 116.an men pioneers hemmsida visar ingen firmwire alls.
Finns det en hackad för 116D?
Eller en länk till en uppdatering bara går bra också om det finns.
Tack i förhand!
----------------------------
Dom uppdaterade hemmsidans design tydligen, men jag hittade denna uppdatering.
DVR116D_FW106EU2.zip
Last edited by tigersaid; 2008-09-13 at 14:55.
Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar
Current Game:
*Call Of Duty 5 - World At War*
Bookmarks