Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 79 av 79

Diskussion: Pioneer DVR-111D dvdbrännare Supporttråd

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av tigersaid Visa Inlägg
    Ser att det är mer rätt o skriva här änn i den andra tråden.
    Jag har nu uppgraderat mig från dvr-115D till 116D, jag då letat efter updatering för 116.an men pioneers hemmsida visar ingen firmwire alls.

    Finns det en hackad för 116D?
    Eller en länk till en uppdatering bara går bra också om det finns.

    Tack i förhand!
    vad ska du med en hackad firmware för116D till? 116D lär ha en rätt fräsch firmware då den kom efter 115D du behöver ingen hackad firmware för att bränna spel eller vill du göra något annat?

  2. #62
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Verkar dumt att flasha en DVD spoelare med en annan spelares firmware
    115 skall ha 115 firmware och inte 116 rätt solklart som att man inte kastar in delar från en Amazon Volvo i en nyare bil eller hur

    Men om du funderar på att göra den RPC1 upplåst så skulle jag rekommendera RPC1.com
    Rpc1 = Regionsfrihet på DVD Film med tillhörande mjukvara. Vissa drivers klarar dock bara RPC2.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Verkar dumt att flasha en DVD spoelare med en annan spelares firmware
    115 skall ha 115 firmware och inte 116 rätt solklart som att man inte kastar in delar från en Amazon Volvo i en nyare bil eller hur
    med uppgraderat så menar han nog att han köpt en 116D och använder den istället för 115D.

  4. #64
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    med uppgraderat så menar han nog att han köpt en 116D och använder den istället för 115D.
    Aha, då var det bra att vi förtydligade lite för oss andra förvirrade själar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #65
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    60
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vad ska du med en hackad firmware för116D till? 116D lär ha en rätt fräsch firmware då den kom efter 115D du behöver ingen hackad firmware för att bränna spel eller vill du göra något annat?
    Bränning av spel var planen.
    (Det var rätt förstått som du skrev om att jag använder 116.an istället för 115 och inte 115 firm i 116.an)
    _________________________________________
    Biji Kurd & Kurdistan!
    ***********************
    Cleared Game:
    Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar


    Current Game:

    *Call Of Duty 5 - World At War*

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av tigersaid Visa Inlägg
    Bränning av spel var planen.
    (Det var rätt förstått som du skrev om att jag använder 116.an istället för 115 och inte 115 firm i 116.an)
    det är bara att bränna på med 115D, 116D osv.. de har bra stöd för verbatim, vilket jag antar du använder..

  7. #67
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    När man nu köper den här pioneer brännaren, behöver man bara fixa uppgraderade firmwaren, eller måste man göra en "ladda-ner-olika-saker" process?
    Snälla skriv inte om olika firmware och liknande, jag vill helst ha det lite lätt förklarat x)

  8. #68
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av rojaan Visa Inlägg
    När man nu köper den här pioneer brännaren, behöver man bara fixa uppgraderade firmwaren, eller måste man göra en "ladda-ner-olika-saker" process?
    Snälla skriv inte om olika firmware och liknande, jag vill helst ha det lite lätt förklarat x)
    111D är en äldre modell, du kan köpa en 116D tex. den är så pass ny att du inte behöver uppgradera firmware i den, men skulle du vilja det så kan du ladda ner den från pioneers hemsida och lägga in den. hoppas det var enkelt nog.

  9. #69
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    111D är en äldre modell, du kan köpa en 116D tex. den är så pass ny att du inte behöver uppgradera firmware i den, men skulle du vilja det så kan du ladda ner den från pioneers hemsida och lägga in den. hoppas det var enkelt nog.
    oj hah det var den jag menade, psxcare hemsidan länkade til lden här tråden..
    Jaha okej, men det är bara en sak(hoppas jag), alltså vad menar de med sektorer och saker..
    förrut tänkte jag bränna spel på min brorsas dator, den stödjer DL, men när jag brände med img brn (försökte med clonecd också) så sa de någonting med för få sektorer eller någonting.. vet någonn vad det innebär?

  10. #70
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av rojaan Visa Inlägg
    oj hah det var den jag menade, psxcare hemsidan länkade til lden här tråden..
    Jaha okej, men det är bara en sak(hoppas jag), alltså vad menar de med sektorer och saker..
    förrut tänkte jag bränna spel på min brorsas dator, den stödjer DL, men när jag brände med img brn (försökte med clonecd också) så sa de någonting med för få sektorer eller någonting.. vet någonn vad det innebär?
    du får posta det exakta felmeddelandet eller en log om man ska veta vad det innebär.

  11. #71
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du får posta det exakta felmeddelandet eller en log om man ska veta vad det innebär.
    jaha -.-

  12. #72
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av rojaan Visa Inlägg
    jaha -.-
    Är det så konstigt?
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  13. #73
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    hejsan finns pioneer också med sata2 min dator har sata 2 liksom och undrar om den finns att skaffa med sata 2 också

  14. #74
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dom sata brännarna vi har i lager på PSXCare är SATA, frågan är då om SATA2 är bakåtkompatibelt med SATA, jag håller på googlar lite på det... återkommer med resultat...

    ska man tro på vad dessa människorna säger så ska det fungera för dig att köra en SATA brännare på din dator med SATA2 (men det går inte lika fort...)
    http://www.experts-exchange.com/Stor..._22792649.html (OBS: titta längst ner på sidan för att se svaren) ska titta vidare lite mer så får vi se om jag hittar någon som säger motsatsen utan att få gensvar med att det fungerar, hittar massor om att SATA2 HDD's fungerar på SATA kort om man sätt dit några jumprar på något speciellt ställe på vissa HDD's medans andra HDD's fungerar utan den där jumpern

    Läst mängder av forum trådar nu, enligt vad jag kan se så ska det fungera, men jag kan inte garantera att det kommer göra det eftersom jag inte själv är säker på det där, men du kan juh alltid prova, eller om någon annan här på forumet rättar mig innan du provar...
    Last edited by Swizzy; 2009-02-25 at 20:03.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #75
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av stalker200 Visa Inlägg
    hejsan finns pioneer också med sata2 min dator har sata 2 liksom och undrar om den finns att skaffa med sata 2 också
    Finns INGA fördelar med snabbare sata på en brännare, inte överföringen mellan driven och datorn som är flashhalsen.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  16. #76
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Finns INGA fördelar med snabbare sata på en brännare, inte överföringen mellan driven och datorn som är flashhalsen.
    med andra ord fungerar en SATA Brännare med SATA2 moderkort?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #77
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    med andra ord fungerar en SATA Brännare med SATA2 moderkort?
    Ja, det är som gamla slöa IDE diskar o snabbare diskar eller USB med USB2
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #78
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Jag kör på Pioneer 116D dvdbrännare och den tycker jag funkar alldeles utmärkt Är toknöjd med den!

    Mvh
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  19. #79
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Jag kör på Pioneer 116D dvdbrännare och den tycker jag funkar alldeles utmärkt Är toknöjd med den!

    Mvh
    Fins ju en anledning till varför vi säljer dem
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=955&xSec=38
    Billiga o Bra DVD-Brännare av bättre kvalite än kissiga billigare
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. Bränning med pioneer 111d -problem
    By Alexander_ek in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 16:53
  2. Pioneer 111D hjälp
    By laledan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 22:24
  3. Problem med Pioneer 111D
    By Reinkaos in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 13:41
  4. Vilken firmware till Pioneer 111d ?
    By Reinkaos in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 23:01
  5. Pioneer 111d, funkar ej :/
    By rockenson254 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 13:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •