Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Portar

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    18

    Portar

    Jag sitter bakom en router med firewall och det sägs att det orsakar låg upload hastighet som i sin tur ger låg download hastighet. Efter att ha läst många tutorials i ett antal timmar har jag kommit fram till detta:

    Jag har öppnat portar till både Torrent sidorna och uTorrent programmet. Det gav inte så mycket bättre resultat så det sista jag kan gissa på är att det är Static IP adress man ska ha.

    Min router är DLink DI-804 och den här sidan beskriver proceduren: http://portforward.com/english/route...UtorrentIn.htm

    Jag vågade inte röra Static IP funktionerna, är det verkligen något jag måste pilla med?

    Varför jag vänder mig till PSXCares forum är för att jag vet att många använder uTorrent samt de sidor jag har tillgång till. Jag har försökt hur mycket som helst i flera timmar utan resultat, min upload är väldigt låg och ger dålig ratio. Tacksam för all hjälp!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Brukar räcka med att ställa in en valfri port i torrentklienten, och sedan ställa in routern så att alla anrop till den porten går till datorn som du kör torrentklienten på.

    Jag har aldrig gjort någon annan inställning förutom det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Gävle, Sweden
    Inlägg
    63
    Respekt
    22
    Du kan även i ditt torrent program ställa in isntällningar för Upload & Download funktioner.

    T.ex. hastighet, max ansluta källor, mm.
    Prova sätta hastighet och max ansluta källor till "obegränsat" så ska du se att speeden hoppar igång lite till. Sedan beror det även på hur många källor som har utdelat och var dom bor och vilken uppkoppling dessa har i sin tur.

    Oftast är det nog troligast att det inte är din router eller uppkoppling som sätter begränsningarna vid nedladdning via torrent siter utan torrent filerna.
    H78 iXtreme 1.2
    XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Jag antar att det beror på torrentfilen i så fall. Efter att ha läst ytterligare några timmar hittar jag ingen riktigt fin lösning... vissa torrents ligger på 0 i upload medan jag kan ha 200 i download. Andra är tvärtom.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Floda 2mil ifrån Götet
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Det ska räcka att du väljer en port i torrentprogramet, (samt kolla så inte porten är bannad av trackern) Sedan öppna upp den porten i routern (UDP TCP) Annars kan det vara routern som e f*ckad, dom har ju en förmåga att ge upp titt som tätt. Du kan ju lätt testa genom att koppla bort routern och kör direkt ifrån modemet.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Jag tror jag löste problemet, öppnade en massa portar och downloaden är lite finare men min upload vägrar överstiga 40kB/s, hur många uploads jag än har. Jag hade för mig att jag hade 2 ner och 1 upp men kanske misstar mig... skämmigt, men vet någon var man kan ta reda på vad man har för hastighet upp utan att ringa Telia och vänta i kö flera timmar?

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Använd TPTEST
    http://www.tptest.se/

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Floda 2mil ifrån Götet
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    eller:
    www.speetest.net
    bra online testare
    Här är mitt: (på jobbet )

Liknande diskussioner

  1. inga usb portar? aldrig behöva tangentbord?
    By creepwood in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2005-08-04, 18:48
  2. webradio och portar.
    By neggard in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-12, 11:30
  3. tcp/ip samt portar
    By mikim in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-02, 13:37
  4. xbox live med router:Netgear Router 4 Portar 10/100 Platinum V2
    By davidandersson in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 19:04
  5. x-link UDP Portar?
    By Claw in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-23, 17:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •