Sida 4 av 15 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 437

Diskussion: Fungerande Releaser - WiiKey

  1. #91
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    113
    Respekt
    20
    Du ska ha 1 fil som heter *.wii

    Har du många filer *.001, *.002
    måste du först packa upp dem med tex Winrar

    Då ska du få en *.wii eller *.iso

    Läs vad jag skrev tidigare........

    hur svårt kan de va

    Du kan inte köra unscrable på rar filerna....Vilket verkar vara det du försöker med

  2. #92
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Är det någon som fått Cooking_Mama_USA_WII-SYNDiCATE att fungera? Jag har försökt med Verbatim -r, i1x. Spelet startar men efter ett tag (när man är färdig med första rätten) kommer det upp ett felmeddelande om att skivan inte gick att läsa. Är det någon som har haft bättre tur?

  3. #93
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    jag får damp snart jag gör exakt som det står men det blir bara can't open Rayman
    liksom jag har packat upp alla små filer till en rar fil alltså en rar ikon ska den bli så??? kan man inte ladda hem en fil som är packad ???? blir cp :S

  4. #94
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av guchi Visa Inlägg
    jag får damp snart jag gör exakt som det står men det blir bara can't open Rayman
    liksom jag har packat upp alla små filer till en rar fil alltså en rar ikon ska den bli så??? kan man inte ladda hem en fil som är packad ???? blir cp :S
    om du packar upp en .rar fil så packa upp den med, om nödvändigt så gör om det igen tills .wii eller i.so filen är framme. å sluta tanka skräprellar ok?

  5. #95
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    då ska jag döpa filen till .wii lr .iso efter sig och sedan bränna ner det utan unscramblea den då???

  6. #96
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    vilken fil är det du menar? ber om ursäkt ifall jag var lite oklar innan (läste just min egen post ). jag menar att när du packar upp .rar filen och om du då får en ny .rar fil så packa upp den med. .rar ska aldrig döpas om utan enbart packas upp. om du i slutändan får fram en .wii fil så unscrambla den, blir det istället en .iso så bränn den bara rakt av. ifall du har en .nfo eller vettig .txt fil ihop med spelet du tankat så länka gärna till den här så jag får se hur det ser ut.

  7. #97
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Ingen som kan förklara lite bra hur man updaterar sitt chip?


    jag har ett Wiikey på en Wii pal-maskin, ska ladda ner Super Paper Mario, eftersom jag hört att det fungerar med Wiikey senaste uppdateringen. Så tänkte updatera det och vill då veta hur jag gör?..

  8. #98
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag har fixat det, jag har hittat felet men jag tackar så mycket för hjälpen.
    Equality var laddar du hem super paper mario?

  9. #99
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av fahle Visa Inlägg
    Är det någon som fått Cooking_Mama_USA_WII-SYNDiCATE att fungera? Jag har försökt med Verbatim -r, i1x. Spelet startar men efter ett tag (när man är färdig med första rätten) kommer det upp ett felmeddelande om att skivan inte gick att läsa. Är det någon som har haft bättre tur?

    Funkar utmärkt här, kör klasse ohlssons printable dvd+r skivor brända i 6x.
    Inga problem alls ännu i Cooking Mama, har nog lagat en 10-12 rätter.

  10. #100
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av guchi Visa Inlägg
    Jag har fixat det, jag har hittat felet men jag tackar så mycket för hjälpen.
    Equality var laddar du hem super paper mario?

    Antar att han menar GC paper mario som finns på TPB eftersom uppgraderingen syftar till att öka GC compabiliteten.
    Det nya Paper Mario till wii kommer vilken timme som helst och ska funka UTAN uppgradering.

  11. #101
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    tor*entl*ech.org:
    Super Paper Mario USA Wii-QwiiF
    2007-04-10 08:26:58

    Ska fungera klockrent:
    http://wiki.gbatemp.net/index.php/Wi...atibility_List
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  12. #102
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla den här tråden med ang super paper mario.

    Avvakta gärna ett par dagar med att testa firmwareuppdateringen, så vi inte får onödigt många wii konsoller med problem ifall det är något som inte är stabilt...

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29548
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #103
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    PaperMario funkar finfint med Pal Wiikey

    Bränt på verbatim 6x

  14. #104
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Det funkar inte för alla enligt vad andra har skrivit så om man prompt ska köra spelet så läs på först. Läs bl.a. i andra tråden som Hansi länkade.

    Det verkar som om man måste ha systemversion 2.1E minst för att du inte skall få en oanvändbar Wii!
    Last edited by N!klas; 2007-04-10 at 23:04.

  15. #105
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Det funkar inte för alla enligt vad andra har skrivit så om man prompt ska köra spelet så läs på först. Läs bl.a. i andra tråden som Hansi länkade.

    Det verkar som om man måste ha systemversion 1.2E minst för att du inte skall få en oanvändbar Wii!
    2.1E

  16. #106
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Då väntar jag faktiskt hellre på PAL releasen!

  17. #107
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av warquz Visa Inlägg
    PaperMario funkar finfint med Pal Wiikey

    Bränt på verbatim 6x


    inga problem här med på platinum skivor 8x

  18. #108
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    såhär är det... när du sätter i Super Paper Mario för första gången i din Wii så kommer inte spelet att synas i disc channel. när du sedan trycker på disc channel så kommer det upp en ruta där det står något i stil med "Initializing system update". (eller så var det bara en slump att min wii "kände igen" skivan exakt samtidigt som jag gick in där). hur som helst, här kan man bara trycka på ok så om du inte vill fortsätta finns alltså ingen back-knapp. däremot kan du lugnt ta ur skivan och starta om din wii utan att någon förändring har skett, förutsatt att du aldrig tryckte på ok förstås. för att få spelet att fungera så måste du ha firmware 2.1E som du hämtar via internet i wii settings. det är ej bekräftat vad som händer med en senare firmware än detta då det ej finns i dagsläget.

    det finns inte heller något PAL-spel som innehåller någon firmware för din wii. har du en tidigare firmware än 2.1E gör du bäst i att inte stoppa in skivan i enheten alls så du inte riskerar att klanta till det. varför Nintendo har gjort såhär vet jag inte, jag kan bara spekulera, och jag antar att det är av samma anledning som vissa spel till PSP har ett minimumkrav på firmwaren. jag har själv spelat Super Paper Mario på min Wii och den fungerar precis som vanligt än så länge, och med det menar jag att det finns en liten risk att en framtida uppdatering kan ställa till det. händer det så är det förmodligen för att någonting med all säkerhet kopieras från spelet till din wii eftersom rutan om uppdateringen aldrig mera kommer upp efter att den en gång är genomförd. det spelar ingen som helst roll vad du har för chip eller firmware på chippet när det gäller risken för att din wii kommer bli brickad. men har den nu blivit det så behåll den och vänta ett par månader, det är inte alls omöjligt att det dyker upp en fix i framtiden.

    EDIT: bränd på TDK DVD-R 1-16x (CMC MAG. AM3) i 8x med TSSTcorp (aka Samsung) SH-S182D, firmware SB05.

    EDIT 2: Det finns nu en ny PAL firmware tillgänglig, 2.2E, som innehåller ändringar på Opera browsern. Ni som har WiiConnect24 igång har fått ett brev om detta från Nintendo idag. Jag tog risken och tankade hem uppdateringen - trots att jag inte har någon nytta av den - för att se vad som skulle hända. Allting fungerar fortfarande perfekt. Men var medveten om att detta har fungerat för mig när jag först stoppade i Super Paper Mario med firmware 2.1E och sen uppdaterade till 2.2E, det är alltså inte säkert till 100% att det skulle göra det om ni provar spelet med 2.2E redan installerad. Personligen tror jag att det med 99% säkerhet funkar ändå. Håll mig bara inte ansvarig ifall ni provar, tack!
    Last edited by prodge64; 2007-04-12 at 08:48.

  19. #109
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Hur uppdaterar man sitt Wiikey?

    hört att jag behöver en GC-controll, det har jag inte men borde det inte gå ändå?

  20. #110
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Hur uppdaterar man sitt Wiikey?

    hört att jag behöver en GC-controll, det har jag inte men borde det inte gå ändå?
    Ja, det går utan.
    http://www.wiikey.cn/resources.html

    Ta den första filen under "Setup disc images". Alltså version 1.2.
    När du kör disken så hoppar du mellan valen med "Reset"-knappen som sitter på konsollen. För att välja ett val så håller du in knappen. När inställningarna har sparats och du går tillbaka till menyn så kommer du se att allt står på Off igen men det spelar ingen roll. Det går inte att läsa inställningarna från Wiikey eftersom att det alltid körs i stealth-mode. Därför så kan inte ens configdisken veta vilka inställningar du har ändrat på.

    Du kan även läsa readme-filen som kommer med.
    För att skapa ison du ska bränna så packar du upp rar-filen och kör .bat-filen för PAL så skapas en ISO som du skall bränna.

  21. #111
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    tack för det.

    Brände ut cooking mama men det fungerade int först, tänkte uppdatera å se hur det går då istället

  22. #112
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Det ska inte vara några problem så länge du har kört med skivan och har bränt på bra media.

  23. #113
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    vad ska jag göra sen då?...
    ska jag ändra nåt på Wiikey settings eller på någon av de andra menyerna?

  24. #114
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    vad ska jag göra sen då?...
    ska jag ändra nåt på Wiikey settings eller på någon av de andra menyerna?
    Vad menar du? Starta skivan och aktivera region free.

  25. #115
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    woho det fungerade, här ska lagas mat

  26. #116
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    jag undrar om det spelar någon roll vilket av dessa man väljer? DVD-R, DVD+R och DVD RW. måste man ha en viss DVD-brännare för att kunna bränna DVD+R t.ex? hur vet man vilken hastighet man skall bränna i t.ex 4x?

    och vilket märke ska man använda? spelar det någon roll?
    Last edited by Mitchi; 2007-04-14 at 19:08.

  27. #117
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
    jag undrar om det spelar någon roll vilket av dessa man väljer? DVD-R, DVD+R och DVD RW. måste man ha en viss DVD-brännare för att kunna bränna DVD+R t.ex? hur vet man vilken hastighet man skall bränna i t.ex 4x?

    och vilket märke ska man använda? spelar det någon roll?
    RW verkar onödigt tycker jag, samtidigt som det rimligtvis sliter mera på lasern. många har problem med +R så det har jag aldrig provat, kör bara -R och det funkar hur bra som helst för mig. 99% av brännarna som säljs i dagsläget har stöd för DVD+R och +RW, dvs alla format du kan tänkas behöva. bränner med en samsung SH-S182D och den har aldrig svikit mig -> http://www.onoff.com/online/se/inet....6?opendocument

  28. #118
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    RW verkar onödigt tycker jag, samtidigt som det rimligtvis sliter mera på lasern. många har problem med +R så det har jag aldrig provat, kör bara -R och det funkar hur bra som helst för mig. 99% av brännarna som säljs i dagsläget har stöd för DVD+R och +RW, dvs alla format du kan tänkas behöva. bränner med en samsung SH-S182D och den har aldrig svikit mig -> http://www.onoff.com/online/se/inet....6?opendocument
    tack för hjälpen....men det var bara det att jag undrade vilket Skivmärke som är det bästa? och spelar det någon roll vilken hastighet man bränner i?

  29. #119
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    TDK funkar bra för mig och är inte så värst dyra heller. Verbatim har ofta ännu bättre kvalité men det är inte säkert att din konsol kommer kunna läsa spelen bättre för det. vad gäller hastigheten så får du prova dig fram. en del envisas med att bränna i 1x medans andra kör så fort dom kan. mina TDK klarar 1-16x så jag brukar köra i 8x, det går klockrent. har dock bränt ett spel i 4x och det kunde jag bara köra en gång, nu vill det inte mer..

  30. #120
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    TDK funkar bra för mig och är inte så värst dyra heller. Verbatim har ofta ännu bättre kvalité men det är inte säkert att din konsol kommer kunna läsa spelen bättre för det. vad gäller hastigheten så får du prova dig fram. en del envisas med att bränna i 1x medans andra kör så fort dom kan. mina TDK klarar 1-16x så jag brukar köra i 8x, det går klockrent. har dock bränt ett spel i 4x och det kunde jag bara köra en gång, nu vill det inte mer..
    okej...får se vilket av dem jag köper men de verkar ju vara ungefär lika bra? och jag bränner nog i 8x då också...läst att många gör det och det funkar för dem, då gör jag det också tack för hjälpen

    Men på fungerande releaser på första sidan så har ju nästan alla DVD+R, TDK, Tuffdisk m.m? är verkligen -R bättre?

    men går det inte avnända RW för det är ju bra för då kan man skriva över skivan om det blir en dålig bränning eller om man vill ha ett annat spel?
    Last edited by Mitchi; 2007-04-15 at 12:21.

Sida 4 av 15 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 1559
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 18:19
  2. Fungerande Releaser - CycloWiz
    By freddyc in forum Nintendo WII - Wiinja / Cyclo-Wiz / Yaosm / WIID / WODE m.fl
    Inlägg: 107
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 22:12
  3. spel releaser
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 12:07
  4. Fungerande SATA kort?
    By Alukahs in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 13:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •