Sida 11 av 15 FörstaFörsta ... 910111213 ... SistaSista
Visar resultat 301 till 330 av 437

Diskussion: Fungerande Releaser - WiiKey

  1. #301
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Dousch Visa Inlägg
    vadå man laddar ju wii spel som iso filer och bränner bara som en image på en dvd-r tdk skiva i låg hastighet?
    ja, men nu är inte alla spel man tankar i .iso-format utan i .wii istället. då måste man konvertera om dom (även känt som unscrambla) till .iso själv först och sedan bränna ut.

  2. #302
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Thumbs up Vad gör jag för fel..Super Mario 8

    Jag har bränt ner Super Mario 8 och Harry Potter och på bägge spelen fungerar allt utom när man ska slå eller vrida på remoten..själva pekhanden fungerar bra....nån som vet.....

  3. #303
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av vepalimi Visa Inlägg
    Jag har bränt ner Super Mario 8 och Harry Potter och på bägge spelen fungerar allt utom när man ska slå eller vrida på remoten..själva pekhanden fungerar bra....nån som vet.....
    antingen gör du fel eller så har du slagit sönder den, för det kan omöjligt vara så att Wiimoten strejkar i specifika spel. eller i och för sig så kan den det beroende på hur spelkontrollen är utformad, men att förklara hur en Wiimote fungerar i detta inlägg är lite långsökt. prova lite andra spel, t.ex. Cooking Mama. jag vet att det är skittråkigt 5 minuter in i spelet, men det vore ett perfekt spel för att se om Wiimoten kan hantera "slag" och vrid.

  4. #304
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack för svaret,men jag undrar om det kan ha blivit fel vid chippningen,för den fungerar på mitt zelda som är ett köpt spel....

  5. #305
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av vepalimi Visa Inlägg
    Tack för svaret,men jag undrar om det kan ha blivit fel vid chippningen,för den fungerar på mitt zelda som är ett köpt spel....
    Dedär låter väääldigt skumt.
    Du menar alltså att på mario party 8 o harry potter: phoenix order (brända) så fungerar inte wii-moten, men på LoZ:twilight princess (köpt) fungerar den.

  6. #306
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Har varit lite inaktiv nu så jag tänkte slänga upp min lista av spel jag fått att fungera.
    Fast jag har ett problem, jag har ingen releaser några, men hoppas det hjälper iallafall.

    [Wii]Blazing.Angels.Squadrons.of.WWII[PAL][ESPALWii.com]
    The_Godfather_Blackhand_Edition_PAL_Wii-WiiERD
    Resident_Evil_4_Wii_Edition_USA_Wii-PROMiNENT
    Pangya_Golf_With_Style_PAL_Wii-WiiZARD
    Mario.Strikers.Charged.Football.Pal.Wii-Allstars
    Super.Monkey.Ball.Banana.Blitz.PAL.MULTI5.PROPER.W II-DRabbits
    Call.of.Duty.3.PAL.WII-SUSHi
    Cooking_Mama_USA_WII-SYNDiCATE
    Metal_Slug_Anthology_USA_WII-SYNDiCATE
    Kororinpa.PAL.WII-SUSHi
    Rampage.Total.Destruction.PAL.WII-SUSHi

    O här har vi dom jag inte har ett release namn på

    Tamagochi party on! USA
    Mortal kombat armageddon USA
    Super paper Mario USA (wii-quiz)~~
    Eledees PAL
    Bust-a-move PAL

    ~~ Jag vill minnas att SPM var releasad av några som hette något i stil med wii-quiz eller liknande.

    Alla spelen är brända med verbatim dvd-r 16x i 6x, alla fungerar klockers ^_^
    Hoppas listan är till någons glädje

  7. #307
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    jag provade att bränna super paper mario i 16x men det låter för högt så jag använde brickblocker så det inte finns nån sån där firmfire installation på skivan mer, men när ja skulle ta regionsfrii så stog det att det var nått konstigt med den ison, kanske bara för det var ändrat så inte den filen fanns kvar och så va regionskoden JAP men jag tog PAL hoppas den funkar annars tar vi den på 16x

    har även bränd resident evil i 2.4 x TDK dvd-R skiva, borde fungera perfekt

  8. #308
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag fick mitt Wii chippat igår. Först så provade jag att bränna Tiger_Woods_PGA_Tour_07_PAL_Wii-WiiERD på en Fujifilm R+ 16x skiva i Veritas software. Det fungerade inte fick upp det vanliga meddeandet om att skivan inte kunde läsas. D jag inte hade några andra + skivor hemma än en Fujifilm RW+ skiva så provade jag att bränna samma spel md Nero denna gång i 2,4 x å det funkade. Men texten i spelet ser ful ut, grafik är ock fin. Ska texten vara ful i Tiger Woods PGA Tour 07 eller är det något konstigt med min bränning? Och hur kan det komma sig att det funkar då jag bränner på RW+ skivan å inte med R+ kan det vara brännings programmet?

  9. #309
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av vepalimi Visa Inlägg
    Tack för svaret,men jag undrar om det kan ha blivit fel vid chippningen,för den fungerar på mitt zelda som är ett köpt spel....
    har du bara provat med två brända spel? fel vid chippningen tror jag inte, i så fall skulle inte spelen funka alls. att wiimoten strular p.g.a. knas med chippet låter ytterst osannolikt.

  10. #310
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Toastedfish Visa Inlägg
    Jag fick mitt Wii chippat igår. Först så provade jag att bränna Tiger_Woods_PGA_Tour_07_PAL_Wii-WiiERD på en Fujifilm R+ 16x skiva i Veritas software. Det fungerade inte fick upp det vanliga meddeandet om att skivan inte kunde läsas. D jag inte hade några andra + skivor hemma än en Fujifilm RW+ skiva så provade jag att bränna samma spel md Nero denna gång i 2,4 x å det funkade. Men texten i spelet ser ful ut, grafik är ock fin. Ska texten vara ful i Tiger Woods PGA Tour 07 eller är det något konstigt med min bränning? Och hur kan det komma sig att det funkar då jag bränner på RW+ skivan å inte med R+ kan det vara brännings programmet?
    veritas har jag aldrig hört talas om. men nero funkar ju bevisligen för dig så fortsätt använda det. sen ska man vid felsökning aldrig göra två saker samtidigt. du bytte alltså både brännarprogram och typ av skiva på samma gång. men +R är ju i regel stabilare än +RW så jag tror starkt på att veritas inte kan hantera wii iso's.

  11. #311
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Dousch Visa Inlägg
    jag provade att bränna super paper mario i 16x men det låter för högt så jag använde brickblocker så det inte finns nån sån där firmfire installation på skivan mer, men när ja skulle ta regionsfrii så stog det att det var nått konstigt med den ison, kanske bara för det var ändrat så inte den filen fanns kvar och så va regionskoden JAP men jag tog PAL hoppas den funkar annars tar vi den på 16x

    har även bränd resident evil i 2.4 x TDK dvd-R skiva, borde fungera perfekt
    om du ska använda både regionfrii och brickblocker så använd alltid regionfrii först. eller enbart brickblocker, för regionfrii är överflödigt.

  12. #312
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Tack för era svar, men tyvär så hjälpte dom inte. Jag köpte ett 10 pack Verbatim LightScribe DVD+R då jag hört att Verbatim ska ha bra kvalite. Men nu efter 3 försök så har jag fortfarande inte fått nått att funka, har testat i Nero 2,4x och ImgBurn i 2,4 å 16x men inget funkar. Dock så funkar det om jag bränner på min Fujifilm DVD RW+ i 2,4x i Nero. Konstigt eller hur?

  13. #313
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Toastedfish Visa Inlägg
    Tack för era svar, men tyvär så hjälpte dom inte. Jag köpte ett 10 pack Verbatim LightScribe DVD+R då jag hört att Verbatim ska ha bra kvalite. Men nu efter 3 försök så har jag fortfarande inte fått nått att funka, har testat i Nero 2,4x och ImgBurn i 2,4 å 16x men inget funkar. Dock så funkar det om jag bränner på min Fujifilm DVD RW+ i 2,4x i Nero. Konstigt eller hur?
    Har bränt på Verbatim LightScribe DVD-R i imgburn x4 och det funkar bra.

  14. #314
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Det är skillnad på
    Verbatim LightScribe DVD-R
    och
    Verbatim LightScribe DVD+R

    Wii föredrar DVD-R. Inte DVD+R men det brukar fungera.

  15. #315
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Okej, men tycker fortfarande att det är konstigt att det funkar med +RW skivor

  16. #316
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Toastedfish Visa Inlägg
    Okej, men tycker fortfarande att det är konstigt att det funkar med +RW skivor
    Vad är det konstiga? Vissa skivor fungerar och andra inte oavsett om det är -R +R eller +RW

  17. #317
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Mario Party 8

    Hej! behöver hjälp med MP8, när jag ska bränna den så står den har texten:
    The entered block size does not correspond to the image length. The block size may be wrong. Do you want to correct the value or ignore the problem?
    Jag har nero 6 och har funkat fint med de andra spel som jag har bränt, har provat också med ImgBurn men där hittar den inte filen. Snälla hjälp

  18. #318
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Är inte säker men har för mig att jag fick liknande problem med mitt Mario Party 8. Men jag bara ignorerade och brännde och det funkar prima.
    Dock var det inte så super skoj...

  19. #319
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    20
    Den här tråden har spårat, läs/diskutera i "Hur bränner man ISO filer tråden" om ni inte lyckas med era skivor/brännare/hastigheter, här diskuterar vi vilka releaser som fungerar på PAL Wii om än något överflödigt då http://wiki.gbatemp.net/index.php?ti...atibility_List finns (och går att uppdatera igen).

    Bara som referens drar jag mina erfarenheter. (har runt 70 fungerande spel)
    PAL Wii 2.2E, WiiKey 6X regionfree, NEC ND-3500, Nero 6.0.0.11, Noname 16x DVD-R printable och div. 4x +RW (även några -RW).

    Program: Vissa kan klaga på formatet på iso'n eller misslyckas med att skapa en fungerande skiva. Förutom Nero ska Imgburn fungera bra.

    Skivor: Min erfarenhet är att i princip allt fungerar, slitna RW-skivor kan behöva brännas i 2x. Har några gamla skitskivor som fungerade lite knackigt och låste mitt i spelandet. Bränner mina 16x i 12x mest för att det känns säkrare och man inte förlorar någon tid då bara sista varven går i 16x.

    Brännare: Tror att det är här många har trassel, min brännare hanterar alla skivor så de blir bra. De som har problem och testat många typer av skivor brukar säga att de testat samma skivor med en annan brännare och då fungerar alla.

    Chip: Då denna tråd är för WiiKey så ska det inte vara ett problem, men andra chip ska inte vara lika bra på att hantera +R och RW, det kan vara bull**** men ändå. Tror mer på version av läsare, även om alla lär vara av PC standard.

    PS. Hade inga problem med MP8
    Last edited by rbt; 2007-07-12 at 16:14.

  20. #320
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tjena..

    någon som provat detta? The.Bigs.USA.Wii-MARVEL.torrent

    MVH

  21. #321
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Tänkte bara meddela att Big_Brain_Academy_Wii_Degree_USA_Wii-PROMiNENT
    fungerade inte för mig.
    Den hittar spelet o om du har FW 2.2E så behöver du inte oroa dig för brickning.

    Men efter man tryckt på start så förblir det bara svart
    Någon med förslag eller tilläg?

    P.S heter programet "brickblocker"?

  22. #322
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av dj_neo01 Visa Inlägg
    Tjena..

    någon som provat detta? The.Bigs.USA.Wii-MARVEL.torrent

    MVH
    Japp, funkar prima. Riktigt skoj när man kommer in i det.
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  23. #323
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Berqza Visa Inlägg
    Tänkte bara meddela att Big_Brain_Academy_Wii_Degree_USA_Wii-PROMiNENT
    fungerade inte för mig.
    Den hittar spelet o om du har FW 2.2E så behöver du inte oroa dig för brickning.

    Men efter man tryckt på start så förblir det bara svart
    Någon med förslag eller tilläg?

    P.S heter programet "brickblocker"?
    BBA USA fungerar inte på PAL Wii, men det kommer väl en PAL som några dagar (20'e tror jag NOE säger så kan inte vara många dar kvar)

    Programmet heter WiiBrickBlocker.

  24. #324
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Äntligen har jag fått hem Wii med Wiikey i från Psxcare såklart, spelen jag provat:

    Super_Paper_Mario_USA_Wii-QwiiF - Brännt i 16x med TDK DVD-R och gjort om till PAL i RegionFrii , gjorde updaten.. Fungerade PERFEKT!
    -----------------
    Scarface_The_World_is_Yours_PAL_Wii-WiiZARD - Brännt i 2x med TDK DVD-R, när man trycker på home knappen på wiimoten så hackar allting, annars fungerar allt bra.
    -----------------
    WarioWare_Smooth_Moves_PAL_Wii-PI
    Mario.Strikers.Charged.Football.Pal.Wii-Allstars
    Mario_Party_8_PAL_MULTI_Wii-CHRONiC.
    Red_Steel_PAL_Wii-WiiD
    Chicken_Little_Ace_In_Action_PAL_Wii-WiiZARD

    Alla fungerar perfekt, brännt i 2.3x med TDK DVD-R
    Last edited by Dousch; 2007-07-13 at 00:39.

  25. #325
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av rbt Visa Inlägg
    BBA USA fungerar inte på PAL Wii, men det kommer väl en PAL som några dagar (20'e tror jag NOE säger så kan inte vara många dar kvar)
    De suger. Dom får knäcka den koden snart. super smash bros. Brawl kommer ju till nord Amerika 3:dje december o då ska jag kunna spela de utan problem.

  26. #326
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Toastedfish Visa Inlägg
    Tack för era svar, men tyvär så hjälpte dom inte. Jag köpte ett 10 pack Verbatim LightScribe DVD+R då jag hört att Verbatim ska ha bra kvalite. Men nu efter 3 försök så har jag fortfarande inte fått nått att funka, har testat i Nero 2,4x och ImgBurn i 2,4 å 16x men inget funkar. Dock så funkar det om jag bränner på min Fujifilm DVD RW+ i 2,4x i Nero. Konstigt eller hur?
    Jag håller med dig om att det är konstigt att RW+ fungerar men inte vanlig dvd+r, varför det är så vet jag inte. Men anledningen till att dvd+r bråkar med dig är att du måste ändra booktype på din brännare om du ska bränna med dvd+r skivor och få dessa att funka i ditt Wii. Vad jag har förstått så får man använda ett externt program för att göra denna ändring om man använder sig utav Nero som brännarprogram. Har du Imageburn så ska det finnas en möjlighet att ändra booktype inneifrån programets egna menyer.

  27. #327
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av MoFa Visa Inlägg
    Jag håller med dig om att det är konstigt att RW+ fungerar men inte vanlig dvd+r, varför det är så vet jag inte. Men anledningen till att dvd+r bråkar med dig är att du måste ändra booktype på din brännare om du ska bränna med dvd+r skivor och få dessa att funka i ditt Wii. Vad jag har förstått så får man använda ett externt program för att göra denna ändring om man använder sig utav Nero som brännarprogram. Har du Imageburn så ska det finnas en möjlighet att ändra booktype inneifrån programets egna menyer.
    det här om booktype var sant när chippen var precis nya. idag så är alla firmwares till chippen så pass uppdaterade att det inte längre behövs.

  28. #328
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Någon som vet om Pokemon Battle Revolution USA Wii-PROMiNENT funkar med PAL Wii?

  29. #329
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    Sverige
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Japp den funkar om man först kör WiiBrickBlocker sedan Regionfrii 1.21 för att ändra region kör du bara för att ändra region funkar det inte.

  30. #330
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Kalas, någon som vet om det är skoj?
    Letar efter spel att lira med frugans systerson när han kommer över. Han är tokig i Duel Masters men Pokemon är väl nära nog?

Sida 11 av 15 FörstaFörsta ... 910111213 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 1559
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 18:19
  2. Fungerande Releaser - CycloWiz
    By freddyc in forum Nintendo WII - Wiinja / Cyclo-Wiz / Yaosm / WIID / WODE m.fl
    Inlägg: 107
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 22:12
  3. spel releaser
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 12:07
  4. Fungerande SATA kort?
    By Alukahs in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 13:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •