Jag har bränt ner Super Mario 8 och Harry Potter och på bägge spelen fungerar allt utom när man ska slå eller vrida på remoten..själva pekhanden fungerar bra....nån som vet.....
antingen gör du fel eller så har du slagit sönder den, för det kan omöjligt vara så att Wiimoten strejkar i specifika spel. eller i och för sig så kan den det beroende på hur spelkontrollen är utformad, men att förklara hur en Wiimote fungerar i detta inlägg är lite långsökt. prova lite andra spel, t.ex. Cooking Mama. jag vet att det är skittråkigt 5 minuter in i spelet, men det vore ett perfekt spel för att se om Wiimoten kan hantera "slag" och vrid.
Tack för svaret,men jag undrar om det kan ha blivit fel vid chippningen,för den fungerar på mitt zelda som är ett köpt spel....
Har varit lite inaktiv nu så jag tänkte slänga upp min lista av spel jag fått att fungera.
Fast jag har ett problem, jag har ingen releaser några, men hoppas det hjälper iallafall.
[Wii]Blazing.Angels.Squadrons.of.WWII[PAL][ESPALWii.com]
The_Godfather_Blackhand_Edition_PAL_Wii-WiiERD
Resident_Evil_4_Wii_Edition_USA_Wii-PROMiNENT
Pangya_Golf_With_Style_PAL_Wii-WiiZARD
Mario.Strikers.Charged.Football.Pal.Wii-Allstars
Super.Monkey.Ball.Banana.Blitz.PAL.MULTI5.PROPER.W II-DRabbits
Call.of.Duty.3.PAL.WII-SUSHi
Cooking_Mama_USA_WII-SYNDiCATE
Metal_Slug_Anthology_USA_WII-SYNDiCATE
Kororinpa.PAL.WII-SUSHi
Rampage.Total.Destruction.PAL.WII-SUSHi
O här har vi dom jag inte har ett release namn på
Tamagochi party on! USA
Mortal kombat armageddon USA
Super paper Mario USA (wii-quiz)~~
Eledees PAL
Bust-a-move PAL
~~ Jag vill minnas att SPM var releasad av några som hette något i stil med wii-quiz eller liknande.
Alla spelen är brända med verbatim dvd-r 16x i 6x, alla fungerar klockers ^_^
Hoppas listan är till någons glädje
jag provade att bränna super paper mario i 16x men det låter för högt så jag använde brickblocker så det inte finns nån sån där firmfire installation på skivan mer, men när ja skulle ta regionsfrii så stog det att det var nått konstigt med den ison, kanske bara för det var ändrat så inte den filen fanns kvar och så va regionskoden JAP men jag tog PAL hoppas den funkar annars tar vi den på 16x
har även bränd resident evil i 2.4 x TDK dvd-R skiva, borde fungera perfekt
Jag fick mitt Wii chippat igår. Först så provade jag att bränna Tiger_Woods_PGA_Tour_07_PAL_Wii-WiiERD på en Fujifilm R+ 16x skiva i Veritas software. Det fungerade inte fick upp det vanliga meddeandet om att skivan inte kunde läsas. D jag inte hade några andra + skivor hemma än en Fujifilm RW+ skiva så provade jag att bränna samma spel md Nero denna gång i 2,4 x å det funkade. Men texten i spelet ser ful ut, grafik är ock fin. Ska texten vara ful i Tiger Woods PGA Tour 07 eller är det något konstigt med min bränning? Och hur kan det komma sig att det funkar då jag bränner på RW+ skivan å inte med R+ kan det vara brännings programmet?
veritas har jag aldrig hört talas om. men nero funkar ju bevisligen för dig så fortsätt använda det. sen ska man vid felsökning aldrig göra två saker samtidigt. du bytte alltså både brännarprogram och typ av skiva på samma gång. men +R är ju i regel stabilare än +RW så jag tror starkt på att veritas inte kan hantera wii iso's.
Tack för era svar, men tyvär så hjälpte dom inte. Jag köpte ett 10 pack Verbatim LightScribe DVD+R då jag hört att Verbatim ska ha bra kvalite. Men nu efter 3 försök så har jag fortfarande inte fått nått att funka, har testat i Nero 2,4x och ImgBurn i 2,4 å 16x men inget funkar. Dock så funkar det om jag bränner på min Fujifilm DVD RW+ i 2,4x i Nero. Konstigt eller hur?
Det är skillnad på
Verbatim LightScribe DVD-R
och
Verbatim LightScribe DVD+R
Wii föredrar DVD-R. Inte DVD+R men det brukar fungera.
Okej, men tycker fortfarande att det är konstigt att det funkar med +RW skivor
Hej! behöver hjälp med MP8, när jag ska bränna den så står den har texten:
The entered block size does not correspond to the image length. The block size may be wrong. Do you want to correct the value or ignore the problem?
Jag har nero 6 och har funkat fint med de andra spel som jag har bränt, har provat också med ImgBurn men där hittar den inte filen. Snälla hjälp
Är inte säker men har för mig att jag fick liknande problem med mitt Mario Party 8. Men jag bara ignorerade och brännde och det funkar prima.
Dock var det inte så super skoj...
Den här tråden har spårat, läs/diskutera i "Hur bränner man ISO filer tråden" om ni inte lyckas med era skivor/brännare/hastigheter, här diskuterar vi vilka releaser som fungerar på PAL Wii om än något överflödigt då http://wiki.gbatemp.net/index.php?ti...atibility_List finns (och går att uppdatera igen).
Bara som referens drar jag mina erfarenheter. (har runt 70 fungerande spel)
PAL Wii 2.2E, WiiKey 6X regionfree, NEC ND-3500, Nero 6.0.0.11, Noname 16x DVD-R printable och div. 4x +RW (även några -RW).
Program: Vissa kan klaga på formatet på iso'n eller misslyckas med att skapa en fungerande skiva. Förutom Nero ska Imgburn fungera bra.
Skivor: Min erfarenhet är att i princip allt fungerar, slitna RW-skivor kan behöva brännas i 2x. Har några gamla skitskivor som fungerade lite knackigt och låste mitt i spelandet. Bränner mina 16x i 12x mest för att det känns säkrare och man inte förlorar någon tid då bara sista varven går i 16x.
Brännare: Tror att det är här många har trassel, min brännare hanterar alla skivor så de blir bra. De som har problem och testat många typer av skivor brukar säga att de testat samma skivor med en annan brännare och då fungerar alla.
Chip: Då denna tråd är för WiiKey så ska det inte vara ett problem, men andra chip ska inte vara lika bra på att hantera +R och RW, det kan vara bull**** men ändå. Tror mer på version av läsare, även om alla lär vara av PC standard.
PS. Hade inga problem med MP8
Last edited by rbt; 2007-07-12 at 17:14.
Tjena..
någon som provat detta? The.Bigs.USA.Wii-MARVEL.torrent
MVH
Tänkte bara meddela att Big_Brain_Academy_Wii_Degree_USA_Wii-PROMiNENT
fungerade inte för mig.
Den hittar spelet o om du har FW 2.2E så behöver du inte oroa dig för brickning.
Men efter man tryckt på start så förblir det bara svart
Någon med förslag eller tilläg?
P.S heter programet "brickblocker"?
Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
Wii - Wiinja Deluxe
NintendoDS - R4
Xbox - SmartXX - SOLD!
http://profile.mygamercard.net/crsan
http://www.minhembio.com/crsan
Äntligen har jag fått hem Wii med Wiikey i från Psxcare såklart, spelen jag provat:
Super_Paper_Mario_USA_Wii-QwiiF - Brännt i 16x med TDK DVD-R och gjort om till PAL i RegionFrii , gjorde updaten.. Fungerade PERFEKT!
-----------------
Scarface_The_World_is_Yours_PAL_Wii-WiiZARD - Brännt i 2x med TDK DVD-R, när man trycker på home knappen på wiimoten så hackar allting, annars fungerar allt bra.
-----------------
WarioWare_Smooth_Moves_PAL_Wii-PI
Mario.Strikers.Charged.Football.Pal.Wii-Allstars
Mario_Party_8_PAL_MULTI_Wii-CHRONiC.
Red_Steel_PAL_Wii-WiiD
Chicken_Little_Ace_In_Action_PAL_Wii-WiiZARD
Alla fungerar perfekt, brännt i 2.3x med TDK DVD-R
Last edited by Dousch; 2007-07-13 at 01:39.
Jag håller med dig om att det är konstigt att RW+ fungerar men inte vanlig dvd+r, varför det är så vet jag inte. Men anledningen till att dvd+r bråkar med dig är att du måste ändra booktype på din brännare om du ska bränna med dvd+r skivor och få dessa att funka i ditt Wii. Vad jag har förstått så får man använda ett externt program för att göra denna ändring om man använder sig utav Nero som brännarprogram. Har du Imageburn så ska det finnas en möjlighet att ändra booktype inneifrån programets egna menyer.
Någon som vet om Pokemon Battle Revolution USA Wii-PROMiNENT funkar med PAL Wii?
Japp den funkar om man först kör WiiBrickBlocker sedan Regionfrii 1.21 för att ändra region kör du bara för att ändra region funkar det inte.
Kalas, någon som vet om det är skoj?
Letar efter spel att lira med frugans systerson när han kommer över. Han är tokig i Duel Masters men Pokemon är väl nära nog?
Bookmarks