Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Modchip + montering..

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Modchip + montering..

    Efterssom att jag inte kan löda och inte heller äger en lödkolv så tänkte jag skicka in mitt Wii till PSX care för moddning. Dessvärre lyckas jag inte riktigt ta reda på vad den slutgiltiga kostnaden blir...

    Det är ett Wiikey som jag vill beställa. Jag räknar med att flera andra har skickat in sina konsoller, och kanske kan ge mig en liten kostnadsberäkning. Samtidigt undrar jag ungefär hur lång tid det tar..

    Tackar

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    23

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Ja, men det inkluderar ju inte frakt.. Det är frakten jag som funderar över, med tanke på att det ska skickas både dit och hem igen...

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    kanske 1200 spänn, beror ju på hur du vill frakta. Men linda in den i lite bubbelplast och stoppa i postens förfrankerade stora kuvert som kostar runt 50lappen plus REK.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, skicka inte REK, det kan fördröja leveransen till oss i flera dagar.

    Skicka som företagspaket 16.00, det är försäkrat upp till 10.000:- och kommer hit nästa vardag in du lämnar in före 16.00.

    http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html

    Det borde kosta c:a 185:-

    Vi skickar tillbaka den med postpaket mot postförskott, det kostar 200:- i frakt varav 50:- är postförskottsavgift. Förskottsbetalar du till vårt bankkonto (Nordea 3009-1702720) så slipper du de där 50:-.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Precis som Hansi säger så skickade jag in mitt via Företagspaket 16:00 och de kostade ca, 160kr och då har du ju full koll på paketet hela vägen till PSXcare via kollinr och allt. De garanterar också att de når fram snabbt och smärtfritt.
    Skickar du det hela som vanligt post så tar de upp till 3-4 dagar och då hanteras de hela som vanlig post, dvs, inte lika varsamt som ett företagspaket .
    "PS2 - Matrix infinity"
    "Nintendo Wii - Wiikey"
    "Xbox 360 - Xtreme firmware"

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nackdelen med REK är att det INTE delas ut till mottagaren. Det kommer till postkontoret, som skickar en avisering till mottagaren, som måste åka till posten och legitimera sig för att få ut det.

    Jag har INTE tid att åka till posten.

    Så jag betalar posten för att köra ut sånt som hamnar på postkontoret, vilket dom gör varje tisdag och torsdag. Ibland skiter det sig och grejorna blir liggande på posten ändå.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    När jag skulle skicka ett paket häromveckan så förbjöd tanten på posten mig att skicka företagspaket, så det fick gå genom postpaket.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ta namnet på tanten, ring tantens chef, och fråga om tanten blir ersättningsskyldig ifall posten tappar bort paketet nu, eftersom postpaket INTE är försäkrade/garanterade till skillnad från företagspaket 16.00 som är försäkrade upp till 10.000:-

    Det är f-n inte klokt vilka stolpskott som sorteras ut från den riktiga arbetsmarknaden och får jobb på posten. Inte första gången jag hör talas om att man inte får skicka företagspaket på låtsas-posten (ica osv)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Tackar.. Med andra ord så går det på mellan 1300 och 1400 kr. Lite saftigare än jag hade hoppats på, men det är så det är när man inte kan löda...

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ta namnet på tanten, ring tantens chef, och fråga om tanten blir ersättningsskyldig ifall posten tappar bort paketet nu, eftersom postpaket INTE är försäkrade/garanterade till skillnad från företagspaket 16.00 som är försäkrade upp till 10.000:-

    Det är f-n inte klokt vilka stolpskott som sorteras ut från den riktiga arbetsmarknaden och får jobb på posten. Inte första gången jag hör talas om att man inte får skicka företagspaket på låtsas-posten (ica osv)

    Det var som satan, hon sa att privatpersoner inte fick skicka företagspaket, det stämmer altså inte?.
    Det va f.ö på postens kundtjänst som jag pratade med.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av NossCire Visa Inlägg
    Tackar.. Med andra ord så går det på mellan 1300 och 1400 kr. Lite saftigare än jag hade hoppats på, men det är så det är när man inte kan löda...

    Dock kan jag avslöja att löda är inte otroligt svårt.
    Jag gick El i gymnasiet och det var faktiskt väldigt väldigt enkelt. läs en instruktion på webben så borde du klara dig med det egentligen.
    Men givetvis om du känner minsta lillaosäkerhet så skicka in den, det är det värt i längden

Liknande diskussioner

  1. Montering....
    By Knobi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 20:05
  2. X3 Modchip startar ej
    By Fete in forum X-ecuter 3 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 18:20
  3. Två Xboxar, ett modchip = Linux?
    By mon80 in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-22, 14:39
  4. Matrix (Xodous Chip) - EvoX Bios.
    By bjornen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2003-02-27, 07:00
  5. Garanti vid montering utav modchip?
    By Sci-Fi in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •