Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 55 av 55

Diskussion: WiiConnect24 Fungerar inte 100% efter chippning

  1. #31
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    niklas, just news och weather channel kräver att wiiconnect24 är aktiverat om jag minns rätt. och det avaktiveras när du stänger av stand by.
    Ja, det måste vara aktiverat men sedan kan man aktivt välja om man vill att wiiconnect skall vara igång även när enheten är avstängd. (lampan lyser orange). Jag har hört att man måste ha stand by-läget för Wiiconnect igång för att News och Weather ska fungera.

  2. #32
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    stämmer

  3. #33
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Den oranga lampan är tänd ja, alltså är wiiconnect igång även när min enhet är nere ?
    Men news och weather tror inte att connect är enablat.

  4. #34
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    det är igång medans enheten är "avstängd" om lampan lyser orange ja, trots att news- och weather channel tjafsar. jag kan tyvärr inte hjälpa dig med att fixa det för jag har ingen egen erfarenhet av det problemet, men det finns ju lösningar på det både här och på annat håll.

  5. #35
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    det är igång medans enheten är "avstängd" om lampan lyser orange ja, trots att news- och weather channel tjafsar. jag kan tyvärr inte hjälpa dig med att fixa det för jag har ingen egen erfarenhet av det problemet, men det finns ju lösningar på det både här och på annat håll.

    Upplever inte avsaknaden av dessa kanaler som ett problem utan snarare mest som ett irritationsmoment.
    Har dock inte sett en självklar lösning.

  6. #36
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    jag förstår vad du menar, man vill ju att saker och ting ska fungera som det är tänkt oberoende om man använder just dom funktionerna som strular eller ej. och inte för att jag bryr mig om det själv ännu, men det kommer säkert drabba de flesta förr eller senare (vi vet ju inte hur länge batterierna räcker än). Nintendo har slarvat rätt duktigt här imo, det är dåligt att två kanaler tappar sin funktion för att batteriet inte längre ger nån ström. men har vi tur så räcker det ungefär lika länge som batterierna i datorer och dom har åtminstone jag aldrig behövt byta.

  7. #37
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Är det bara jag som har problem med att acceptera wiiconnect24's license agreemens, kommer inte ens åt standby-optionerna utan fastnar i menyn innan... any ideas?

    Jag lyckades få igång allt genom att endast formatera minnet, så jag kom lindrigt undan..
    Last edited by coldcoffee; 2007-05-30 at 12:38. Anledning: uppdate

  8. #38
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Har faktiskt inte orkat bry mig om att fixa detta... skiter eg i väder och nyhetskanalen och allt annat funkar ju !

  9. #39
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Om man inte har varit inne på internet innan modningen så kan inte det här hända va? För jag har aldrig varit online med wiit ännu, så nu efter modningen, och om jag då fixar så jag kan ansluta till nätet, så borde väl allting fungera som vanligt va?

    Edit: Fungerar perfekt online, och kanalerna också. Förutom att Wii Shop strular lite just nu, men tror det bara är tillfälligt.
    Last edited by mattiasz600; 2007-06-27 at 23:33.

  10. #40
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    ska man inte ha wiiconnect helt off efter man chippat, man vet ju aldrig om nintendo gör en update som kommer upp att man MÅSTE installera och så dödar det chippet, går rykten om det... har mitt off redan nu har inte ens chippat än

  11. #41
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Äh. Tror inte på att de kommer kunna döda chippen. Då hade de gjort samma sak på Gamecube för länge sedan.

  12. #42
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    som ni förstår har jag ingen ritning till DVDns kretskort, men jag pysslat rätt mkt med elektronik och jag är helt säker på att en uppdatering av firmwaren inte skulle kunna "döda" en bit hårdvara (chippet) utan att även konsolen tar allvarlig skada.

  13. #43
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    som ni förstår har jag ingen ritning till DVDns kretskort, men jag pysslat rätt mkt med elektronik och jag är helt säker på att en uppdatering av firmwaren inte skulle kunna "döda" en bit hårdvara (chippet) utan att även konsolen tar allvarlig skada.
    Det finns två saker de skulle kunna göra:
    1) Upptäcka att det sitter ett chip där, genom att på en spelskiva lägga in något som skall ändras av chippet, och känna igen ändringen.
    2) Flasha om chippet med en firmware som gör det passivt.

    (1) går eventuellt inte att göra, eftersom chippen antagligen bara är aktiva under en väldigt begränsad del av laddningstiden. (2) kräver att de riktar in sig på ett speciellt chip - eller på varje chip som finns ute - och att de analyserar hur flashningen går till. Mer sannolikt men ett ganska dyrt projekt. Dessutom har många chip en "flash recovery"-funktion.

    Om chippen sitter före DVD-läsarens CPU kräver båda varianterna för övrigt att de använder en spelskiva för att göra detta, så att uppgradera systemet är isåfall ingen fara alls.

  14. #44
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Jag ska skaffa WiiKey och ska ha wiiupdate off hela tiden, för spela är ju det man gör mest på wii så jag inte har internet på = inga updates behöver installeras igen, sen om jag hör att nästa update är säker och att det inte var killer chip dags så installerar jag det.

  15. #45
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Dousch Visa Inlägg
    Jag ska skaffa WiiKey och ska ha wiiupdate off hela tiden, för spela är ju det man gör mest på wii så jag inte har internet på = inga updates behöver installeras igen, sen om jag hör att nästa update är säker och att det inte var killer chip dags så installerar jag det.
    passa dig för firmwares på NTSC-spel bara... att stänga av nätet på Wiin innebär inte att du är 100% safe från en brick.

  16. #46
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av khim Visa Inlägg
    Det finns två saker de skulle kunna göra:
    1) Upptäcka att det sitter ett chip där, genom att på en spelskiva lägga in något som skall ändras av chippet, och känna igen ändringen.
    2) Flasha om chippet med en firmware som gör det passivt.

    (1) går eventuellt inte att göra, eftersom chippen antagligen bara är aktiva under en väldigt begränsad del av laddningstiden. (2) kräver att de riktar in sig på ett speciellt chip - eller på varje chip som finns ute - och att de analyserar hur flashningen går till. Mer sannolikt men ett ganska dyrt projekt. Dessutom har många chip en "flash recovery"-funktion.

    Om chippen sitter före DVD-läsarens CPU kräver båda varianterna för övrigt att de använder en spelskiva för att göra detta, så att uppgradera systemet är isåfall ingen fara alls.
    angående ettan så vet inte jag heller exakt vad som menas med "stealth mode". att det är stealthat innebär väl inte nödvändigtvis att är samma sak som att det inte längre finns någon fysisk kontakt mellan punkterna man använder för att löda fast chippet på. så visst kan det upptäckas på ett eller annat sätt, se bara på den näst senaste generationen chip till psx.

    på tvåan så är det, inte bara det som du påpekade, utan även så att chippen flashas i GC-läge så det är helt orimligt att the big N skulle paja chippet med en omflashning utan din vetskap. möjligtvis skulle dom kunna koda nåt som paja det i "Wii-mode" istället, men det blir ju ännu dyrare.

  17. #47
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    angående ettan så vet inte jag heller exakt vad som menas med "stealth mode". att det är stealthat innebär väl inte nödvändigtvis att är samma sak som att det inte längre finns någon fysisk kontakt mellan punkterna man använder för att löda fast chippet på. så visst kan det upptäckas på ett eller annat sätt, se bara på den näst senaste generationen chip till psx.
    Här är min uppfattning om PSX-chippens olika utvecklingsfaser. Jag labbade själv med sånt här på den tiden:

    Första generationen av PSX-chippen hade problemet att de låg och matade ut sin datasekvens på subkanalen konstant medan maskinen var på. I och med FFVIII, Pocket Muu-Muu och andra samtida spel fungerade inte det längre eftersom spelen laddade in en liten kodsnutt som ställde läsaren i ett läge där sekvensen inte skulle synas och sedan lyssnade efter den. Om sekvensen ändå dök upp var det helt klart att maskinen var modifierad.

    Andra generationen, de första stealthchipen, lade av efter ett givet antal cykler, och efter det var det *omöjligt* att detektera chippet eftersom det inte påverkade resten av maskinen överhuvudtaget.

    Sista generationen kunde lyssna på det som faktiskt kom på subkanalen från CD-läsaren, och bara byta ut lämpliga delar av signalen mot sina egna data när chippet kände igen signalen. Detta för att laddningssekvensen såg lite olika ut för olika spel och med tiden fungerade det inte att stenhårt köra X cykler och sedan lägga av. Detta var också ett knep för att tillåta import men inte kopior.

    Det är där vi är nu och det finns ingen anledning att tro att Wii-chippen inte gör som de senaste PSX-chippen. Om chippen ligger passiva i tristateläge går de inte att detektera - de kan bara upptäckas när de faktiskt ändrar något.

    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    på tvåan så är det, inte bara det som du påpekade, utan även så att chippen flashas i GC-läge så det är helt orimligt att the big N skulle paja chippet med en omflashning utan din vetskap. möjligtvis skulle dom kunna koda nåt som paja det i "Wii-mode" istället, men det blir ju ännu dyrare.
    Jag tror inte chippet självt gör skillnad på GC-läge eller Wii-läge. Att chippen flashas i GC-läge beror helt enkelt på att det program som flashar chippen kör i GC-läge, eftersom Wii homebrew (såvitt jag vet) inte går att köra än. Det problemet har nog inte Nintendo.

  18. #48
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    anledningen till varför chippen flashas i GC-läge visste jag med om. allt det där andra vet jag inte så mycket om dock, pass insatt är jag inte.

  19. #49
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    106
    Respekt
    17
    ni måste ju ha instället på sverige som land för allt ska funka har jag märkt iaf.

  20. #50
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Cool Hjälp mig med wii connect frågor!!!

    Tjenna! Jag chippade mitt wii i december 2007 med Wiinja deluxe, och jag har tänkt att skaffa en lan adapter till wiiet (för jag har köpt en classic controller) så jag kan ladda ner de gamla spelen. Men nu till problemet!
    Jag vet inte om jag vågar att testa eller om nintendo upptäcker mig och stänger av mig eller liknande. det har hänt för min kompis xbox 360.
    Eller kan jag fortfarande bli avstängd om jag stänger av chippet (reset+power) medan jag har wiiconnect inkomplat? Snälla hjälp mig med detta!!

  21. #51
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    nintendo har inte banat någon för de har ingen anledning till de, 360 är en online konnsoll o tapar du den biten får du ett stort straf men nintendot tappar ju inte direkt några funktione, nästan inga spel går över internet bara virutel consol o lite anat skräp o updaterigar av wii fins på skiver. så jag sejer de är lungt. säkert o gå onlin med chippat wii
    Mina consoler:
    PS3 Slim 120GB
    Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
    Xbox 360 Elit Svart
    Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
    Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
    PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
    Xbox (chippad) svart
    Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
    Nintendo 64
    super Nintendo x2
    Nintendo 8-bitar

    Dator:
    Core2 duo E6850
    2xDDR2 2GB PC6400
    MK Gigabyte GA-p35-ds4
    GF8800GT 512mb
    ipower extreme ed 600w
    500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

  22. #52
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av DrMyxo Visa Inlägg
    nintendo har inte banat någon för de har ingen anledning till de, 360 är en online konnsoll o tapar du den biten får du ett stort straf men nintendot tappar ju inte direkt några funktione, nästan inga spel går över internet bara virutel consol o lite anat skräp o updaterigar av wii fins på skiver. så jag sejer de är lungt. säkert o gå onlin med chippat wii
    Tack för ditt svar! ska nog köpa en wii adapter eller ett trådlöst usb kort

  23. #53
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av warquz Visa Inlägg
    Har faktiskt inte orkat bry mig om att fixa detta... skiter eg i väder och nyhetskanalen och allt annat funkar ju !
    Jag håller med dig, känns som att folk som bryr sig om detta inte har dator, tv eller vänner....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  24. #54
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tja!
    Ngn som rekommenderar att man lirar spel "online" om man har chippat sitt wii o kör med icke-köpta spel ?

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2009
    Från
    United States
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    WiiConnect24 Fungerar inte 100 efter chippning

    Har testat båda varianterna och det fungerar fortfarande inte.

    Så, vad mer kan jag försöka göra? Jag är beredd att till och med betala om någon kan hjälpa mig med detta.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Spel fungerar på min samsung men inte på andras!! varför?
    By kentuckied in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 13:19
  2. trainers funkar inte efter ny xbx.ini
    By Queen_Piss in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 21:52
  3. fungerar ej efter flashning
    By dabro in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 10:34
  4. HdAdvance dvd fungerar inte
    By LOL in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-05-16, 15:16
  5. Fungerar inte
    By Tux in forum SmartXX Support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 12:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •