Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 55

Diskussion: WiiConnect24 Fungerar inte 100% efter chippning

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    33
    Respekt
    21

    WiiConnect24 Fungerar inte 100% efter chippning

    Hej,

    Jag lämnade in min Wii igår för chippning (WiiKey) och den vart klar på samma dag.
    Men nu när jag testar Forecast channel ( & News) så fungerar den inte.

    Installäning:
    WiiConnect24 ON ForecastChannel säger att WiiConnect24 är OFF
    WiiConnect OFF ForeCastChannel säger WiiConnect24 är OFF och rapporterar ErrorCode: 109139

    Att ladda ner nya kanaler fungerar, så bevisligen så har jag koll på mina nätverksinställningar.

    Jag har läst på diverse andra forum och försökt följa deras steg för att formatera om Wii:ns system minne, tagit ut barreri etc, men ingen av stegen har åtgärdat problemet.

    Jag skulle uppskatta tips.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    33
    Respekt
    21
    Denna text som jag hittatade på annan plats hjälpte till.




    Hello.

    I wanted to post some info that will inevitably help some people out when they go to mod their Wii's. If you have Wiiconnect24 ON and then take out the battery in the back of the Wii and do the mod, when you start up your system again for the first time, you may notice that the Wii shows that Wiiconnect24 is turned on, BUT The forecast channel and the news channel will not update. It will either tell you that Wiiconnect24 is not on (even though it on is in the settings) OR it will tell you that it cannot download the updates for the channels. I know this sounds odd, but I had it happen on two brand new Wii's after taking out the battery on the back of the Wii.

    I BELIEVE TO AVOID THIS IN THE FIRST PLACE, ALL YOU NEED TO DO IS TURN OFF WIICONNECT24 BEFORE YOU TAKE OUT THE BATTERY AND MOD YOUR SYSTEM. When you?re done modding, you can turn Wiiconnect24 back on like normal. But in case this initial problem happens to you, this is how I fixed it.

    1. Turn on Wii.
    2. Back up your game saves to SD card. Save Mii's to Wiimote.
    3. Turn off Wiiconnect24 in your settings.
    4. Turn off Wii. Unplug Wii.
    5. Take out battery in back of system.
    6. Plug in Wii and turn on system.
    7. Make sure Wiiconnect24 is still off and format Wii memory.
    8. With battery still out, turn system back on and setup all your settings.
    9. Turn on Wiiconnect24 and check to make sure your news channel and forecast channel will again update and run as normal. Don?t forget you will have to set up your internet connection and time and date settings again.
    10. Turn off Wii. DO NOT UNPLUG.
    11. Reinstall battery.
    12. That should get the updating back to normal.
    13. If upon first insert of a disc, you get a read error. Unplug and plug back in the system. Everything should then be fine.

    I know it sounds weird, but when I first went to take apart my Wii for a modchip install, my forecast channel crapped out. I called Nintendo and they couldn't figure it out, so they sent me a new one. When I took the battery out of the second one, it happened again. I fiddled with it, as stated above, and got it working again.

    I hope this helps give a heads up before the rash of installs of Wiikey next week. Good luck in modding your Wii?s.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av DjinginsKahn Visa Inlägg
    Jag har samma problem, testade ovanstående tips men fungerade inte :S Någon annan som har tips? Försökte ringa Nintendo men nummret i manualen verkar vara fel för ingen svarar...
    Vad ska du säga till nintendo då? "hej jag har stoppat in ett modchip i min wii och nu så är mina wii kanaler inte i sync, vad ska jag göra?" lol

    Försök att pilla lite mera med det så löser det sig nog, verkar som att det löst sig för alla andra med detta problem.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    33
    Respekt
    21
    Prova flear ggr, jag fick prova två ggr innan jag lyckades.

    Prova att sätta upp internet connectionen på plats 3 istället, vänta olika långt mellan stegen, etc.

    Notera att inte ha någon skiva eller minneskort i Wiin.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    113
    Respekt
    20
    Jag har märkt att mitt WiiConnect24 inte fungerar om jag ställer om så att i Standby ska den vara Off. Sätter jag den till Standby = On så funkar nyhetskanalen ????

    Fler som har så ?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    113
    Respekt
    20
    Har du provat att både ha Wiiconnect24 = ON samt Standby = ON. För mig fungerar inte WiiConnect om inte StandBy är satt till ON.

    Edit: Såg inte du hade fått igång det

    Kan du prova Standby = Off och se om det fortfarande funkar ?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    113
    Respekt
    20
    Hej någon som kan prova detta ?

    WiiConnect24 / WiiConnect24 = On
    Wiiconnect24 / Standby Connection = Off

    Har jag denna inställning fungerar inte News Channel.

    Byter jag till

    WiiConnect24 / WiiConnect24 = On
    Wiiconnect24 / Standby Connection = On

    Då fungerar det bra.

    Detta märkt jag efter jag öppnat Wii:n men provade aldrig hur det var innan.
    Efter jag öppnade den var jag tvungen att formatera om minnet för att få igång det över huvud taget. Frågan är om nått fortfarande inte är som det ska eller om det är en bugg från början.

    Vore intressant att få veta hur ni andra har det.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    113
    Respekt
    20
    http://www.nintendo.com/consumer/sys...ts_errorUnable

    Error Message: "Unable to download latest information. Please make sure Wii Connect 24 is enabled"
    In order to receive downloads for the Forecast Channel, you must have your Wii console set to allow both "WiiConnect24" and "Standby Mode." For information on enabling these settings, please click here.

    Antar det även gäller News......

    Värdelöst att man måste ha stanby på för det ska funka

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18

    Wii connect

    Alltså wii connect funkar inte med chip?

    Fan också

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av zezam Visa Inlägg
    Alltså wii connect funkar inte med chip?

    Fan också
    Har du läst hela tråden?

    Det finns dom som fått problem, men dom flesta verkar fått igång det.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av zezam Visa Inlägg
    Alltså wii connect funkar inte med chip?

    Fan också

    Joo det gör det väl. Men man måste ha på WiiConnect01 ON / Standby On. Detta borde dra mycket mer ström ju. Har Nintendo ingen kolla på växthuseffekten?:
    Last edited by merlo; 2007-03-13 at 11:00.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Standby drar inte mycket alls. Otroligt lite faktiskt.
    Jag har haft min på Standby från dag 1.
    Egentligen är den ALLTID på standby eftersom man kan starta med den trådlösa kontrollen. Den måste ju alltid övervaka om man trycker på on eller inte.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Standby drar inte mycket alls. Otroligt lite faktiskt.
    Jag har haft min på Standby från dag 1.
    Egentligen är den ALLTID på standby eftersom man kan starta med den trådlösa kontrollen. Den måste ju alltid övervaka om man trycker på on eller inte.

    Jo, men eftersom fläkten inte är igång blir konsollen oroväckande varm med wiiconnect24 på i standby läget.
    Håller man däremot powerknappen inne i 5 sekunder så stängs konsollen av helt och lampan blir röd. (den riktiga poweknappen på konsollen) På så vis kan man komma runt det där med att behöva aktivera wiiconnect24 varje gång man vill kolla nyheterna, men samtidigt inte vill behöva oroa sig för att wii'n brinner upp medan man är på jobbet.

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av boo_se Visa Inlägg
    Jo, men eftersom fläkten inte är igång blir konsollen oroväckande varm med wiiconnect24 på i standby läget.
    Håller man däremot powerknappen inne i 5 sekunder så stängs konsollen av helt och lampan blir röd. (den riktiga poweknappen på konsollen) På så vis kan man komma runt det där med att behöva aktivera wiiconnect24 varje gång man vill kolla nyheterna, men samtidigt inte vill behöva oroa sig för att wii'n brinner upp medan man är på jobbet.
    Min enhet blir knappt ljummen när den står i Stand-by.

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Jag pillade ur mitt batteri av ren nyfikenhet och nu har jag ett riktigt strul med att få Wiiconnect att funka.... testade listan ovan men det hjälpte ej.

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    Stängde av connect24 innan chippet installerade. Satte på det när allt var klart. Fungerar utan problem.

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    kdid: samma här

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag undrar ja vad han sa till nintendo föratt dem skulle skicka ett nytt wii till han. med tanke på att de finns ganska snålt med wii´s på marknaden iaf i sverige.. Hmmm

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Finns det nån universallösning om man fortfarande har problem med detta ?

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag lät chippa mitt wii förra veckan och wiiconnect24 fungerar som det ska i alla kanaler, förutom att min konsol beter sig som om det vore december. När jag fick tillbaka konsolen var datumet 25/12. Ändrade detta snabbt, men när min syster skulle gå in på everybody votes channel så stod det att det var 92 dagar kvar till nästa omröstning... Som om det fortfarande var december alltså. Någon som har nåt förslag på vad man ska göra?

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    48
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av the tomtenisse Visa Inlägg
    Jag lät chippa mitt wii förra veckan och wiiconnect24 fungerar som det ska i alla kanaler, förutom att min konsol beter sig som om det vore december. När jag fick tillbaka konsolen var datumet 25/12. Ändrade detta snabbt, men när min syster skulle gå in på everybody votes channel så stod det att det var 92 dagar kvar till nästa omröstning... Som om det fortfarande var december alltså. Någon som har nåt förslag på vad man ska göra?
    jag hade samma problem.
    jag suddade ut min everybody votes save fil så var det fixat.
    visst jag blev av med det jag hade röstat på men men.. känndes som skitsamma.

  22. #22
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Citat Original inlägg av Estima Visa Inlägg
    jag hade samma problem.
    jag suddade ut min everybody votes save fil så var det fixat.
    visst jag blev av med det jag hade röstat på men men.. känndes som skitsamma.
    Upptäckte nu att det fanns 2 ställen man kunde ta bort filen på. Det fungerade ju bra. Och ja som du sa, skit samma. Stort tack

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Ni behöver inte strula med att ta bort filer.
    Om man startar "alla röstar"-kanalen och går in bland inställningarna så kan man välja där att radera all data.

  24. #24
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    stäng av wiiconnect innan ni chippar när det är klart, starta igen, sen fungerar allt utan problem. pungt slut

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    det är sedan länge konstaterat ja, och punkt stavas förresten med K...

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Men OM man tar ur batteriet och har wiiconnect igång så får man samma problem.
    Jag tänkte inte på det när jag undersökte hur man tog isär wiin och jag har fortfarande inte fått allt att funka precis som innan.

  27. #27
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Enda problemet jag hade var att datumen i votes channel var helt uppåt väggarna fel. Nollställde allt via menyerna i votes channel och allt löste sig.

  28. #28
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Jag har tjafset i news och weather channel att jag inte är uppkopplad.
    Kan dock tanka updates och andra kanaler utan problem.

  29. #29
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av warquz Visa Inlägg
    Jag har tjafset i news och weather channel att jag inte är uppkopplad.
    Kan dock tanka updates och andra kanaler utan problem.
    Spelar det någon roll om du har Stand by igång för Wiiconnect?

  30. #30
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    niklas, just news och weather channel kräver att wiiconnect24 är aktiverat om jag minns rätt. och det avaktiveras när du stänger av stand by.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Spel fungerar på min samsung men inte på andras!! varför?
    By kentuckied in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 13:19
  2. trainers funkar inte efter ny xbx.ini
    By Queen_Piss in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 21:52
  3. fungerar ej efter flashning
    By dabro in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 10:34
  4. HdAdvance dvd fungerar inte
    By LOL in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-05-16, 15:16
  5. Fungerar inte
    By Tux in forum SmartXX Support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 12:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •