Har nu provat XB Duallayer till Xbox 360
och sedan Infiniti DVD-R för film.

Använder mig av en gammal hederlig NEC 3500.
Provade med både orginal Firmware 2.1B
Och en moddad
"NEC_279RPC.rar
NEC 2.79 Supports DVD+R9 DVD-ROM Bitsetting, RPC1 & Riplock removed, Supports Ritek/Ricoh/Philips DL media"

XB skivan bränndes med programmet Clonecd 5.2.9.1, 2,4X speed och med Orginal Firmware.
Spelet har fungerat utmärkt. Dock så finns det inget program som har support för min brännare för att göra en kvalitets kontroll.

Platinum Dl 8X är det första märket jag provade med Xbox360.
Dessa har fungerat utmärkt i mitt fall, tror jag är uppe i 25 discar totalt utan någon fel bränning.
Cloncd som vanligt och en speed på 2.4x
Orginal Firmware


DVD-r
Program: elby CloneDVD? 2 (Version 2.9.0.3)
När vi kommer till DVD-R skivorna så är det ingra problem med bränningarna. Men min DVD spelare som är en Philips ( som brukar vara känsliga) är väldigt kräsen(!) Skivor som min inte klarat har en "noname" 299kr spelare klarat istället.
Har tidigare använt Verbatim 16X och dessa har fungerat att bränna i 16x och uppspelning i DVD spelare har fungerat.

Gick över sedan till Premium, dessa har media kod: SONY 16D1
16X gav mig fel i bränningar.
Hittade det perfekta 6X (!) då slutfördes bränningar utan problem och min DVD spelare klarade av dessa skivor. Dock med varierad laddningstid.
Även Xbox spel har fungerat utmrärkt med dessa skivor. 6X som vanligt och alla har fungerat.

Idag kom testet för Infiniti DVD-R

Provade direkt inställning maximal speed med orginal Firmware. Bränning gick igenom, men DVD spelaren klarar inte av att läsa skivan, Den finner nämligen ingen.

Provade gå ner till klassiska 6x och dessa fungerade.
Höjde till 8x och även dessa fungerade.

Nu uppdaterade jag min Firmware till en moddad.
16X och bränning gick helt felfri.
Och även min DVD spelare klarade av att spela upp skivan utan problem.

Så i mitt tycke så rekommenderar jag både XB disc och Infiniti.
Fungerar inte skivan så prova med annan Firmware, det kan hjälpa. Vilket det gjorde i mitt fall.