Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Ingen bild med chippet aktivt

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22

    Ingen bild med chippet aktivt

    Börjar bli lite less på detta nu, så här är historien: Jag ska chippa en 1.0 och gör en quicksolder med ett Aladdin XT+ som såg att ut att vara hur bra som helst, startade xboxen och nej inte fan blev det bra, blinkar och håller på. Löder av chippet, och hittar en trasig bana på lpc-bussen, jaha, hur gick det till? Xboxen fraggade nu vid starten. I vilket fall så lagade jag banan, och efter det så fungerar xboxen som den ska igen, alltså utan chip, så, tebax på ruta 1.

    Sen bestämmer jag mig för att löda dit chippet genom att dra kablar, då det är lödtenn i vartenda håll och jag suger på att ta bort det . När det är gjort och jag har dragit dit BT och D0 så startar den i chippat läge, men jag får ingen bild och inget ljud. När jag trycker eject så startar den om som orginalt. Alla lödningar ser rätt ut, vad är felet tro?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    släng ut skräpchipet och sätt in ett annat chip som duox 2 istället

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Just ett sånt svar vill jag inte ha, chippet fungerar, det vet jag.

    Några seriösa förslag?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Gör det??
    Trodde det var just det att det INTE gjorde
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Okej, då skriver jag så här då, jag fick igång chippet innan men då startade den inte orginalt, så då såg jag den trasiga banan och fixade den, sen får jag inte igång chippet när jag lödde dit det med kablarna.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av rejjo Visa Inlägg
    Börjar bli lite less på detta nu, så här är historien: Jag ska chippa en 1.0 och gör en quicksolder med ett Aladdin XT+ som såg att ut att vara hur bra som helst, startade xboxen och nej inte fan blev det bra, blinkar och håller på. Löder av chippet, och hittar en trasig bana på lpc-bussen, jaha, hur gick det till? Xboxen fraggade nu vid starten. I vilket fall så lagade jag banan, och efter det så fungerar xboxen som den ska igen, alltså utan chip, så, tebax på ruta 1.

    Sen bestämmer jag mig för att löda dit chippet genom att dra kablar, då det är lödtenn i vartenda håll och jag suger på att ta bort det . När det är gjort och jag har dragit dit BT och D0 så startar den i chippat läge, men jag får ingen bild och inget ljud. När jag trycker eject så startar den om som orginalt. Alla lödningar ser rätt ut, vad är felet tro?

    Är du helt säker på att chippet är helt, jag har nämligen fått ett flertal Aladdin Xt som inte fungerar.
    Har varken kunnat programmerara dom i vare sig i Aladdin Familly Programmeraren eller Live-programmeraren eller lyckats Hotswapp flasha dom.

    Vet du vilket bios det är i chippet? Prova att flasha om det med ett bios som du vet fungerar med den xbox versionen.

    Du skrev att du använde trådar, det är inte så att det blivit spegelvänt (chippet upp och ner). Är det helt omöjligt att få dit en stiftlist istället?

    Och vart fäster du Bt nånstans ?

    Kommer inte på några fler ideer just nu..

    / M

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Tack för lite seriösa förslag MisterX, har fått det att fungera nu hur som helst. Lödde kablar från quicksolder-padsen också rullade den igång.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Roligt att du fick den igång den.

    / M

Liknande diskussioner

  1. Ingen bild....!
    By Talibquan in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 23:22
  2. Ingen bild efter uppdatering?
    By ZitreXx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 07:24
  3. Xenochip Pro (Aladdin 4064) bootar inte med chippet på.
    By jacoblager in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 17:32
  4. Kan inte spela med chippet avstängt
    By Master Chief in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2005-05-17, 14:02
  5. Ingen bild med SmartXX V2 och 1.6
    By Seb in forum SmartXX Support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 09:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •