Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: "chippet" försvann

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0

"chippet" försvann

Hej.
    Jag har försökt läsa mig till informationen, men inte lyckats.
    Mitt problem är att jag råkade flasha en biosbank med ett bios som det var fel på, varpå x-boxet inte startade utan bara blinkade grön-rött (eller var det grän-gult?)

Sedan när jag skulle flasha den andra biosbanken verkade det som om det fungerade, men när jag sedan startade boxen så startade den med original dashboard och chipet startar inte ens.
    Om jag försöker göra det igen så säger bara boxen att det inte är en skiva som x-boxen kan spela.

Jag använde mig av e u r a s i a pro disc.......

och bioset var x2_4983_ 256kb
    som jag gjort om till 512kb

Vad tror ni kan ha gått fel och vad skall jag göra åt det?

Jag kan tillägga att innan jag flashade så startade den med evox bilden i börjag men sen kom den in i vanliga dashboarden, var detta riktigt?

Mvh Anders Engman

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Jag antar att det är ett DuoX 2 chipp eftersom du beskrev att det finns 2 biosbanker och förmodar att du på nått vis flashat fel på båda bankerna.

Jag tror ditt misstag var att efter du bootat upp på ena banken missade att switcha tillbaks till den "felaktiga" banken innan du började flasha. Hade du gjort det, så hade du kunnat flasha om hur många gånger som helst tills du fått ett bios som fungerade.

Det som du kan göra är att göra en hotflash d.v.s anväda/ låna ett fungerande Duox 2 chip att boota upp på, och medans xboxen är igång byta till det felflashade chippet för att sen flasha om det med ett Flasher Program i Xboxen.

Sök på HotFlash för att få mer ingående info.

/ M

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    OK.
    Men då det ändå är lite lödande o velande o byta fram och tillbaka, så sätter jag nog bara in ett nytt chipp o börjar från början. Hade ingen aning om att man kunde starta med ena biosbanken o sen byta till den andra. Tack så mycket för infon. Egentligen borde jag ju ha lämnat in den från början, men då hade jag ju inte lärt mig något på det.
    Tack så mycket för hjälpen.
    /A

Liknande diskussioner

1. Vid byte av dashboard, försvann.....
    By Holydiver in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 15:01
  2. De försvann!
    By Skyddslingen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-09-01, 18:31
  3. Spelet försvann!
    By jerqua in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-02-23, 14:15