Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Cyclowiz funkar bara om jag drar ur strömmen i 5min

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Cyclowiz funkar bara om jag drar ur strömmen i 5min

    Tjenare, jag undrar om det är någon annan som har samma problem som jag och har kommit på en bättre lösning.
    Lödde mitt Cyclowiz helt korrekt och LED'en lyser. Men den hittar bara brända skivor 9/10 ggr.
    Jag har bränt 2 olika releaser på noname DVD-R men jag tror inte det är skivorna som är problemet. När den ena funkar så funkar den andra. Det mest effektiva sättet jag har kommit på för att få spelen att ladda är att dra ur strömsladden till mitt Wii och ha den ur i ca 5min. Jag har experimenterat med det mesta.. stoppa in wii sports, resetta, ut med batteriet och sladden, starta med andra skivor i - på alla möjliga sätt som det går att kombinera.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Är du säker på att det inte är skivornas fel? Noname- skivor brukar ibland inte gå att fylla helt då kvalitén är för dålig längst ute på skivan. Har du provat några andra skivor?

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Du hade rätt! Det var visst skivornas fel. Jag var och köpte en box Verbatim DVDs och nu laddar de varje gång
    Jag bara antog att det inte var skivornas fel eftersom när den en av dem fungerade så fungerade alla.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Bra att det löste sig

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    kolla alltid mediakoden med t.ex dvdinfopro eller alcohol på dina noname skivor, alternativt köp bara "noname" med BRA ytor t.ex verbatimyta MCC 03RG20, CMC MAG. AM3 , TTH02 samt ProdiscF01.

    Dessa ytor som fungerar med alla tvspel (xbox, PS2, Wii, GCUBE)

    Har bränt ca 25st alla fungerar klockrent på mina Wii:s har aldrig varit några problem , bränner i 16x på Pioneer 111D såklart.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Är det bara just MCC 03RG20 som funkar bra? Eller går det lika bra med
    MCC 004? vad är skillnaden? Är båda från Verbatim? För jag har själv lågprisskivor(Chromeline) men jag har inte hunnit prova om de funkar på ett Wii, för jag hra inte fått mitt ännu.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    19
    Jag har aldrig förstått det här, folk som sitter och bränner spel som kostar 599:- nya och är inte ens villiga att lägga 2-3:- per skiva på bra kvalitativa skivor?

    Nej det ska vara billiga skit noname skivor för 50 öre styck och sen klagas det när det inte fungerar.

Liknande diskussioner

  1. Flashning av min Samsung
    By stefan_boy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 31
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 05:12
  2. högre fläkthastighet genom att flasha bios?
    By lazarus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 14:11
  3. Ingen bild....!
    By Talibquan in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 23:22
  4. Hitachi v.078 problem.
    By DjElmaco in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •