Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 33

Diskussion: IRC guide :-)

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    22

    IRC guide :-)

    Tänkte att jag en gång för alla skulle förklara hur IRC funkar och hur man får ner programvara till boxen..

    Det du behöver är en IRC klient och en FTP klient.

    I denna guide använder jag mig av mIRC som IRC klient - tillgänglig via www.mirc.com. Samt valfri FTP-klient (kör Windows commander själv).

    #1 Först installerar du mIRC och startar programmet. Du får upp rutan "mIRC Options" första gången du startar programmet. Fyll där i en passande nick välj sedan sektionen Servers!

    #2 Välj där EFnet som IRC Network och välj Efnet: Random server som IRC server.
    eller.
    #2 Välj där Quakenet som IRC Network och välj QuakeNet: Random SE server som IRC Server.

    #3 Klick OK för att stänga fönstret och välj nu File -> Connect. Den försöker nu koppla upp sig mot första bästa EFnet server.. det kan ta sin tid ibland..

    Nu börjar det roliga. Först beskriver jag hur man laddar ner Superdisc för Xbox (EFnet).

    #4 Gå vidare ner i detta fönstret till avdelningen DCC och välj där Ignore. Välj Accept only som Method och lägg till (Add) filtypen *.rar .

    #5 skriv : /join #super-disc .

    #6 Som det sedan står i Topicen till denna kanal (topic - den första texten) skriver du : /msg sd-dcc xdcc list för att lista vilka filer som finns tillgängliga.

    #7 skriv /msg SD-DCC xdcc send #x där X-et är nummret på filen som du vill ha..

    #8 du får nu en pop-up av mIRC ! Godkänn denna .. voila .. du laddar ner..

    Om vi nu istället vill plocka programmen för Xbox var för sig gör du enligt följande (EFnet):

    #9 I det första kanalen/fönstret du fick när du kopplar upp dig mot EFnet skriver du nu istället: /join #xbins

    #10 I denna kanal skriver du /msg xbins !list eller möjligen /msg xbins_ !list

    #11 Du får då ett privat meddelande i mIRC där du får instruktioner och login/lösen för en FTP server.

    #12 mata in dessa i din FTP klient och koppla upp dig.

    #13 Nu är det bara att ladda ner.. :-)

    #14 Kom ihåg att din inloggning endast är giltig 1 gång. Så för att det skall funka igen måste du upprepa steg 9 & 10.

    Lycka till
    Whopper

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    FTP klient behövs inte för att få bara själva vanliga mIRC att fungera normalt
    Finns andra klienter oxå bland annat xChat.
    PS2 V9 omoddad.

    Xbox (vet ej version) chippad med DuoX2.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är en gammal guide jag fiskat upp från forumet och kopierat in, den går egentligen ut på att beskriva hur man kommer åt XBINS ftp server för att hämta xbox biosar/homebrews osv. Då behövs en FTP klient med, irc används bara för att skapa det temporära kontot på servern.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jo klart ett ftp-app behövs för o göra det.
    Annars kan man köra ju i IE eller firefox.
    FlashFXP är bra annars..
    Last edited by cybervicke; 2007-03-10 at 19:22.
    PS2 V9 omoddad.

    Xbox (vet ej version) chippad med DuoX2.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Det är ju för fan VIRUS i mIRC.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ehh vad snackar du om...

    Har du NORTON eller?

    NORTON IS THE VIRUS
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Jag har F-security den säger att det är virus i filerna. Och sen så funkar inte programet.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är inte så att den klagar på att programmet vill ut på internet och du blockar det så att det inte fungerar?

    EXAKT vad får du för varningsmeddelande?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    18
    Har skrivit in de meddelande man ska göra för att få uppgifterna för ftpn skickad till mig men där kommer inte något sådant...ska inte det gå på direkten? Eller någon OP måste manuellt skicka inloggen tro?

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Det är inte alltid botten är med på noterna eller finns på kanalen ... Kan varit nån netsplit med ... Testad nyss och boten var då inne men svarade inte
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    hello.
    this is waseem here from uk.
    may i know how can i change the language of the forum into english as i don't understand the present language on my screen. unfortunately.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    You have a selection box at the very bottom of each page.

    Change "Svenska" to "English"

    As you are probably aware, all the stuff we write to eachother in the forum will still be in swedish...use babelfish or similar to try to make sense out of that...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hi, Hansi , i tried the link but it didn't help as i was more inrested in the writings by the friends in Wii updating Section . i tried babble fish but it doesnot support swedish language.
    i tried another but the sentensces translated into english by that site didn't make any sense to me.
    i have seen the wii update video from hyour site but i was more intrested into some step by step tutorials. ( off course in english)
    i wanted to update the Wii console of my daughter which she got it after saving her festive gifts etc and i don't really want to spoil it. however i can not afford the games to be truthful . there fore i thought to upgrade it using an Argon.
    i have got an argon yester day from one uk website for £33.00 all inclusive delivery and a screw driver.
    i may be doing it tomorrow .
    will it be possible for you to send me the steps in writing or supperwise me once i am doing the update , using msn messenger and it's video calling
    i know it is asking for too much but i also know that there is no harm in asking.
    ok m8
    let me know if you can .
    my msn messenger email is wdar@hotmail.com
    take care .
    bye

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är inte så att den klagar på att programmet vill ut på internet och du blockar det så att det inte fungerar?

    EXAKT vad får du för varningsmeddelande?
    Det säger att det är virus och så frågar den vad jag vill göra sätta i karantän eller ta bort

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Kan faktiskt finnas chansen att det är ett virus med i din version ... Men jag tror det är Herr BLOATWARE Norton som bara är kinkig ... Finns andra klienter men mIRC är den mest till Windows tror det annars finns en version av *Nix klienten Irssi till Windows ... Gör en snabb googling om det inte löser sig för dig
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  16. #16
    Registrerade
    May 2008
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Inne på IRC nu
    11 inne men inte mkt liv!
    Inte konstigt då klockan är 02:07

    Brukar IRC-kanalen vara aktiv annars?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Brukar inte vara så mycket tjöt där nuförtiden, troligen för att jag inte sitter och kollar om det skrivits något speciellt ofta...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag behöver seriös hjälp!

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    nån som vet varför inte min psp tar alla iso o cso filer när man lägger den i iso mappen på duo stick i psp ?? jag har firm 3.71 firm den e flashad här. vad kan vara fel ?? en del spel bara blir svart efter psps loggen ??

    Tacksam för all hjälp

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Gott folk är det inte dags för att kasta in lite ppl på IRC så det händer nåt ... Kunde vara kul om en del av de mest aktiva i forumet gick in där så man kunde snacka lite shit ... Och vilken serv bör man gå in på qnet eller efnet ... EfNet är huvudserv vad jag förstår ... Hänger då där nu och ska försöka öda tid där framöver med ... Saknar den gamla goda tiden
    Last edited by Begga; 2008-10-17 at 16:33.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    hello någon som vet någon sida där jag kan tanka ner media center till xbox??

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, gå in på irc efnet kanal #xbins, skriv !list och följ instruktionerna...

    Eller så googlar du lite på xbins ftp, det skall finnas ett program som gör det där mer automatiskt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Är kanalen fortfarande vid liv? Och vilken är den "officiella", Qnet eller efnet?

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    Är kanalen fortfarande vid liv? Och vilken är den "officiella", Qnet eller efnet?
    japp, jag och ett gäng till sitter på båda varje dag

    Den mest aktiva är Efnet, men finns folk som bara sitter på Quakenet också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    hängde mycket på qnet förr, men är så mycket fjortisar och wownördar där så orkade inte med det längre.
    efnet är lite mer "moget"

    så får lägga till kanalen på autojoin när jag är inne på efnet (även om det är väldigt sällan jag ircar överhuvudtaget nuförtiden)
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    det var många år sen jag var på mIRC.
    samt var även med på den tiden då mIRC slog igenom.



    så finns det ingen server för ps3 spel etc ?
    Last edited by carlus; 2012-10-23 at 10:05.

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av carlus Visa Inlägg
    det var många år sen jag var på mIRC.
    samt var även med på den tiden då mIRC slog igenom.



    så finns det ingen server för ps3 spel etc ?
    Det finns mängder av servrar för allt möjligt, sen finns det kanaler som också handlar om allt möjligt, en server kan t.ex. ha tusentals kanaler, någon av dom handlar förmodligen om ps3 eller något åt det hållet på vissa servrar/nätverk
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Så hittar man till dessa "ställen" när man inget känner till ?

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av carlus Visa Inlägg
    Så hittar man till dessa "ställen" när man inget känner till ?
    Internet?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    okej, då får jag leta läääääääääääääääääääänge





    vart håller du hus då? inte inne på mIRC idag????

    hoppats du kunde hjälpa mig som vi prata om i går...
    hoppats springa in på dig på mirc under dagen men vet inte om du varit där
    för vet ej om du heter samma, kolla din PM så kanske vi kan ses på IRC imorron ??
    Last edited by carlus; 2012-10-23 at 21:33.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. IRC, Superdisc och Xbins
    By whopper in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 70
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 19:18
  3. Guide för att öppna upp Wii
    By Loranga in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 11:12
  4. Utdaterad guide ?
    By Swe_jokke in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 16:46
  5. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •