Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: H2O vs. XENO PS

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    H2O vs. XENO PS

    Hej!

    Vad jag förstått så är bägge chippen inte uppgraderbara, även om XENO-chippet har 512 kb flash memory enl. tillverkarens specifikationer.

    Jag undrar vilket jag bör välja?

    Har läst överallt att man behöver ett "Neo Fix XIV" som skyddar lasern som komplement till XENO PS (men inte till H2O eftersom den har laserskydd inbyggt), och undrar om ni på PSXCARE installerar ett sådant i de PS2'or ni har XENO-chip i?

    Så har jag märkt att många säljer gamla H2O-chip i PS2'or. Och med tanke på att chippen inte är uppgraderbara så vill man ju gärna ha senaste versionen som finns tillgänglig på marknaden i sin PS2'a.

    Vilken version av H2O installerar ni på PSXCARE i era PS2'or som ni säljer?

    Det är är en hel del frågor som jag väldigt gärna hoppas på svar på, innan jag bestämmer mig för vilken basenhet/vilket chip jag vill köpa.

    Tack på förhand!
    ~ Sebastian.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag tror alla mina h20 chip är version 3, men det kan ju ligga något v2 chip och skräpa med :-)

    Laserfix krävs bara på de första pstwo utgåvorna, inte på de som säljs nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen!

    Men jag beställde ett PSTWO med Matrix Infinity istället eftersom det stod i webbshoppen att det var det som ni främst rekommenderar.

    Jag undrar om ni fäster chippet i PS2'an när ni lött fast kablarna? Typ med silikon/lim eller något sådant? Det ligger väl inte löst innuti basenheten och skramlar?

    Vad använder ni för kablar? Använder ni grövre kablar till strömtillförseln av chippet och till jord/gnd?

    Du får ursäkta om frågorna kanske verkar dumma... men jag har läst en hel del om chippning på olika forum nu när jag ändå ska köpa/har beställt en basenhet, och jag vill ju att kvalitén ska vara bra.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kan inte ens komma ihåg när vi fick en reklamation på en ps two med matrix infinity senast, dont worry :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Xeno beskrivning?!
    By melvin in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 18:33
  2. Xeno GC
    By zezam in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 20:28
  3. Xeno chip?
    By larsrikard in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 11:40
  4. H2O chipp?
    By TheTuXi in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 17:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •