Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: feta datorproblem, bränt moderkort

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22

    feta datorproblem, bränt moderkort

    ja, jag är ju inte lika aktv här längre, mitt moderkort har typ brunnit.

    har garanti kvar ska beskriva exakt vad som hände.


    Satt och surfade igår, helt normalt. har en razor diamondback mus och ett logitech g15 tangentbord. också en canon pixma ip4200 inkopplad. helt plötsligt ser jag att datorn ploppar upp ett meddelande, i windows xp.

    Okänd USB enhet hittad....

    vet inte varför den gjorde detta bara var så, tänkte windows xp. sket i det. och surfade vidare, efter ett tag känner jag en brännande lukt. så jag felsöker genom att lukta, jag känner att det kommer från skrivaren (vilket det inte gjorde) så jag slår av den. nu igen ploppar det upp, men denna gång riktigt många gånger och jag kikar under bordet och ser rök välla ut. det rykte som fan från datorn och fläkten hade blåst allt bakom datorn så det kom under bordet.

    självklart får jag panik, min dator brinner.

    jag går för att trycka på power off knappen, ja börjar röra på musen inget händer, jag trycker på knappen, strax innan så dör börjar jag få en massa vita ränder över skärmen. märkligt. jag slöår av datorn och öppnar fönster o sånt så röken får försvinna, sen slår jag på datorn. denna gång fyungerar inte mitt tbord, min mus. dom lyser inte ens (sitter diioder i dom)

    great tänker jag, som tur är fungerar allt utom ljudkortet och usbn på datorn, inte ens den extra usb hubben man får med som man kopplar direkt på moderkortet fungerar.

    så, moderkortet är bränt, men allt annat fungerar, alla datorkomponenter, provade tbord o mus i annan dator, fungerade utmärkt.

    får jag ut ett nytt moderkort på garantin? jg har inte öppnat datorn och kikat efter, men 3 vanliga usb-tillbehör kan knappast ha överbelastat moderkortet så det börjar brinna, men vafan kan det ha varit som börjat brinna? jag har inte öppnat och tagit ut moderkortet än men jag är tacksam för lite tips eller liknande händelser som hänt er.

    så borde jag få ett nytt moderkort på garantin från komplett? är komplett snabba med returer?

    någon som har erfarenhet, tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Klart du skall ha det där fixat på garantin.

    Har du bråttom så fråga om du får köpa ett moderkort som dom skickar direkt, och att du sedan kan få pengarna tillbaka för ditt trasiga moderkort när dom felsökt det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Moderkort Vers 1,6 i en äldre xboxlåda
    By pergust in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 20:46
  2. pinout av moderkort
    By Henke_Bergström in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 21:09
  3. Feta problem
    By ecu971 in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 23:30
  4. Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 13:51
  5. Reservderlar Säljes pga bränt moderkort!
    By stepchild in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 11:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •