Sida 2 av 9 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 241

Diskussion: XBOX 360 felkoder

  1. #31
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18

    Arrow

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du kan få 6 månaders garanti = pengarna tillbaka eller ny reparation om du får samma felkod igen.


    Låter helt ok!

  2. #32
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    nu här ännu en person fått fel, jag..

    började häromdagen då jag brände ut gta, kommer till introt sen hänger sig allt, startar om samma sak fast på ett annat ställe. Slänger i ett annat spel och prövar men det fungerar, bränner ut ett nytt gta men likadant. Fick en tanke om att det var kassa skivor så idag köpte jag en bättre men då när jag skulle pröva fick inte tvn nån signal och 3 fasanfulla röda dioder blinkar..

    Gjorde som det stod för att få fram felkoderna och fick fram 0110

    Jag ringt supporten och dom sa att det var ett hårdvarufel och skulle skicka papper för inlämning, nu till min fråga

    måste jag flasha om den innan jag skickar den, om jag inte gör det vad kan hända..

    mvh
    //mats

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av gargamel_2000 Visa Inlägg
    måste jag flasha om den innan jag skickar den, om jag inte gör det vad kan hända..

    mvh
    //mats
    det värsta som kan hända är att de skiter i att laga den då de upptäcker den är flashad, risken är dock liten att de ens kollar det verkar de som, sålänge den inte är bannad verkar allt gå bra ändå. finns en tråd här där många skickat in flashade boxar och det gått utmärkt, de har tom fått tillbaka boxarna flashade. vill du vara säker så lägger du in orginal firmware innan du skickar in den.

  4. #34
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ok men då skickar jag den som den är, jag läste som sagt om att många skickat men få svar om hur det gått..

    ifall jag nu har maximal otur som jag brukar ha, visst kan jag skicka in den till hansi så dom fixar den istället dock för en slant så såklart..

    och nej ingen ban eller liknande

  5. #35
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden, Växjö
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    jag får felkod 0102 kan ni laga den och vad kostar d?? Min xbox e 2.5 år hur länge gäller garantin? Den e chippad med nme el jag kan kanske köpa ett klistermärke och ta väck chippet och lämna in den??? MVH Midis
    Last edited by midis; 2008-05-19 at 16:36.

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Nu har jag fått ring of death misstänker jag..
    Först frös bilden, och samma hände efter 3 omstart sen så börja xboxsen att blinka 3 röda.
    Jag ringde supporten och eftersom min xbox 360 är bannad kunde dom se det och jag fick svaret att dom inte kan hjälpa mig :S
    har ni något förslag på om jag ska köpa en begangnad eller vad ni skulle göra (billigaste förslaget helst)

  7. #37
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    jag fick 3 lampor efter bara 10 timmars användande har ju dock inte haft min online så den e ju inte bannad iallafall

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    kan lägga till att dom fick mig att bli medlem genom att registrera alla mina personuppgifter till xboxens id nummer :O så vete fan om dom har skrivit dit att den e bannad så alla i supporten ser de

  9. #39
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    exakt samma problem fick jag, jag fick skicka min box och fick den nu i fredags.. det som hade felat i mitt fall var moderkortet så det byttes och nu fungerar den klockrent igen..

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    När är de ju så att jag inte fick skicka min.. jag har ringt flera gåner nu och dom verkar alla se att jag har moddat min 360 så alla nekar mig helt och hållet service just nu :/ får väl köpa nån ny begangnad billigt så man får köra klart gta iv iaf ^^

  11. #41
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    0022

    Hej köpte ett 360 Arcade precis i början på året och nu började den krångla. Jag hade precis köpt GTA IV och hade brottom hem för att börja lira . Jag startade boxen (utan skiva) och då kom det upp E 79, jag startade om den och då började the ring of death att lysa jag fick fram felkod 0022. vad ska jag göra?

  12. #42
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ring xbox supporten

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Rrod-0011

    ..flashad för ca 6mån sedan, aldrig krånglat.
    För 1 vecka sedan började det, 3 röda kod 0011 - overheated
    återkommer efter en stunds spelande.

    Vad kan man göra åt detta...!?

    Tacksam för snabbt svar!

    /Danne
    _____________________________________________

  14. #44
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Drar mitt strå till stacken .

    Error code 0020 = Motherboard bending too much (brukar komma med xclamp replacement)

  15. #45
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Jag har haft min xbox 360 nu i ca två månader och den köptes ny och flashad och har funkat klanderfritt på alla backuper.
    Nu idag köpte jag rockband instrumenten och skulle spela lite. Först hittade boxen tydligen inte micken så jag tänkte att jag startar om den så kanske det funkar.
    Då fick jag mina tre röda dioder
    Efter läsande i denna tråd gjorde jag felkodstestet och fick fram kod 0001 = Trasig nätdel.
    Antar att jag kan skicka in den och få den fixad.
    Men hur får jag ut skivan ur maskinen? Blir de inte sura om det ligger en backup i dvd:n?

  16. #46
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    mest troligt är det väl adaptern till boxen.. ring xbox supporten så får du skicka in nät kabeln

  17. #47
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Var inte adaptern. Vi testade boxen på en annan med samma resultat.
    Men efter boxen blev återställd till original så gick den igång igen, men nu tar den inga spel alls. Däremot DVD-filmer kan den läsa. Helskumt

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Bara att skicka in på lagning. Ring dom på 020-79 11 33 och säg att du får RROD sporadiskt samt att DVD-läsaren slutat funka.

  19. #49
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ouroboros Visa Inlägg
    Jag har haft min xbox 360 nu i ca två månader och den köptes ny och flashad och har funkat klanderfritt på alla backuper.
    Nu idag köpte jag rockband instrumenten och skulle spela lite. Först hittade boxen tydligen inte micken så jag tänkte att jag startar om den så kanske det funkar.
    Då fick jag mina tre röda dioder
    Efter läsande i denna tråd gjorde jag felkodstestet och fick fram kod 0001 = Trasig nätdel.
    Antar att jag kan skicka in den och få den fixad.
    Men hur får jag ut skivan ur maskinen? Blir de inte sura om det ligger en backup i dvd:n?
    Ta med din box till en polare o stoppa i hans nätdel
    Problem solved *ler*
    Eller modda en PC nätdel att passa din 360

    Citat Original inlägg av gargamel_2000 Visa Inlägg
    mest troligt är det väl adaptern till boxen.. ring xbox supporten så får du skicka in nät kabeln
    De brukar bara ta serienummer o skicka ut en ny, jag har väntat på en till mig nu i tre-fyra veckor eller mer.

    Citat Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
    Bara att skicka in på lagning. Ring dom på 020-79 11 33 och säg att du får RROD sporadiskt samt att DVD-läsaren slutat funka.
    Smart drag, om det inte är fel på boxen skicka inte in den, o är det inget fel på din DVD läsare säg inget om det.
    Risken är överhängande stor annars att de stoppar i en Lite-On läsare som inte går att flasha i den.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #50
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ta med din box till en polare o stoppa i hans nätdel
    Problem solved *ler*
    Eller modda en PC nätdel att passa din 360
    Det har vi testat och det funkade inte. Hade fortfarande RROD.
    Då återställde vi boxen till originalfirmware.
    Boxen startade då upp, men kunde bara läsa dvd-filmer och inte xboxspel.
    Vi testade då att flasha den igen, men med samma resultat.
    Nu är den återställd igen.
    Vi testade även min nätadapter i hans xbox och det funkade hur bra som helst.

    Jag har mailat supporten och de vill att jag ska ringa dem för serienummer osv.

  21. #51
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    felkod 0002

    om jag fått felkoden 0002, vad gör jag då?

  22. #52
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av 08Koffe Visa Inlägg
    om jag fått felkoden 0002, vad gör jag då?
    Tror inte vi haft någon 360 med trasig nätverksport. Prova starta utan någon kabel i nätverksporten. Kontakta microsoft support och se om du kan få den garantireparerad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Felkod 0002

    hade ingen nätverkskabel inkopplad på hela tiden.. Sen kom polarn över och skulle öppna upp o kolla.. då skulle han bara provstarta den innan, DÅ GICK SKITEN IGÅNG ! Vet inte vad problemet var men nu stänger jag inte av den

  24. #54
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Lycklig igen!

    Nån dag efter mitt senaste inlägg kom UPS och hämtade min 360 för transport till Frankfurt.
    Jag tänkte att nu är det färdigspelat för jag var bergsäker på att jag skulle få en ny med Lite-on spelaren.
    Idag kom UPS tbx med den och de har inte bytt ut maskinen utan repat den. De satt in en ny DVD-läsare enligt ordern. Tänkte att nu är det ändå kört.
    Ner till killen som flashar åt mig och goda nyheter. Det satt en ny "gammal" läsare i den. Tillverkad April 2008 och Lite-on börjades väl tillverkas/monteras Maj hörde jag.
    Så nu är iaf jag tbx på banan igen. Lycka till ni andra som skickar in era boxar.

  25. #55
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Skickade in min 360 för reparation av rrod för lite mer än en vecka sedan. Den var flashad så jag fick flasha tillbaka den till orginal fw. Jag fick ett mail igår att den var framme vid service centret. Sen kommer det tråkiga, idag fick jag ett mail om att den är påväg tillbaka tror inte dom lagade den

  26. #56
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    Skickade in min 360 för reparation av rrod för lite mer än en vecka sedan. Den var flashad så jag fick flasha tillbaka den till orginal fw. Jag fick ett mail igår att den var framme vid service centret. Sen kommer det tråkiga, idag fick jag ett mail om att den är påväg tillbaka tror inte dom lagade den
    Jag trodde exakt samma sak. Fick mailet om att de mottagit den ca 11 på förmiddagen. Kl 22 samma dag fick jag mail om att den var skickad tbx till mig.
    Var bergsäker på en helt ny box, men de hade bytt dvd-läsare i den och som jag sa i tidigare inlägg en BenQ igen. Jag måste ha fått en av de sista.

    Nu är den flashad igen och jag var även ut för första gången och körde live igår. Fick med en månads Live Guld med boxen. Tänkte att skit samma, bannar de den så har jag iaf fått testa.

  27. #57
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Om så är fallet, och att det gick så fort, så är det ganska uppenbart att dom bytat moderkort och satt i en ny läsare. Kan ju utesluta att dom endast lagade rrod utan att byte läsare, det skulle tagit mer tid.

  28. #58
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    MIcrosoft löser rrod genom att montera en extra kylfläns och byta ut xclampen mot en ny xclamp.

    Dvs ingen permanent fix då det är xclampen det är fel på...

  29. #59
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Får ingen bild bara ljud på mitt xbox. Har provat andra tv apparater och både HD och TV inställning.

    Skicka mail till psx o de sa att jag skulle försöka få fram blinkande röda lampor. Grejen är att jag får verkligen inte fram de. Lyser grönt som vanligt, fast boxen inte ger ifrån sig någon bild.

    Så hur ska jag gå tillväga?

  30. #60
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av FettAnka Visa Inlägg
    Får ingen bild bara ljud på mitt xbox. Har provat andra tv apparater och både HD och TV inställning.

    Skicka mail till psx o de sa att jag skulle försöka få fram blinkande röda lampor. Grejen är att jag får verkligen inte fram de. Lyser grönt som vanligt, fast boxen inte ger ifrån sig någon bild.

    Så hur ska jag gå tillväga?
    Videoreset:
    Håll in Yellow knappen (y) + RT (Right Trigger) innan di startar din konsoll, fungerar bäst med trådad handkontroll.
    Från trådlös får du mecka lite, vet inte om det går ens
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 2 av 9 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  3. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  4. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •