Sida 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 241

Diskussion: XBOX 360 felkoder

  1. #61
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Videoreset:
    Håll in Yellow knappen (y) + RT (Right Trigger) innan di startar din konsoll, fungerar bäst med trådad handkontroll.
    Från trådlös får du mecka lite, vet inte om det går ens
    har redan testat det!

    har ringt ms och ja ska bara maila kvitto sen hämtar de det. måste flasha om till orginal först, sen har jag beställt ett nytt sigill..

    borde väl inte vara nåt problem?

  2. #62
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    borde funka finfint , men innan du gör det ... har du testat en annan AV kabel ?

  3. #63
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pir4t Visa Inlägg
    borde funka finfint , men innan du gör det ... har du testat en annan AV kabel ?
    ja faktiskt. har provat en annan kabel.. stendött!
    konstigt eftersom xboxet inte ger ifrån sig röda lampor. allt verkar ju va grönt men ändå ingen bild..

  4. #64
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag fick nyss 0013 (over heating) på en (flashad) box. Skärmen är svart och det blinkar rött direkt när jag startar den. Det är lite märkligt med tanke på att den stått avstängd hela dagen och på så sätt vore det omöjligt för den att överhettas på direkten?

  5. #65
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Egen Lösning

    Jag fick 3 röda lampor på min....felkod0020....Ja skruvade isär boxen och tog bort kylfänsarna på gpu och cpu och värmde på gpu och cpu på baksidan på moderkortet tills att lödningarna smälte och sen lät dom torka.Sen hade jag på ny bättre kylpasta.Efter det så har min box fungerat klockrent.......

  6. #66
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Egen Lösning

    Värmde med värmepistol......sparar tid och pengar......Det är lite pul...men det är det värt....

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Jag har problem med min HDD. Mitt xbox säger att jag måste sätta in en Hårddisk ( vilket som Är insatt redan ).

  8. #68
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Jag har problem med min HDD. Mitt xbox säger att jag måste sätta in en Hårddisk ( vilket som Är insatt redan ).
    Vad är det fel på din andra tråd?
    Sluta dubbelposta...
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  9. #69
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    ifall ni har en xbox fått Felkod 0122 och E74 kan psxcare laga den. Dom har lagat min xbox med det felmeddelandet.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...t=35691&page=2

  10. #70
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Jag har fått E68 :/

  11. #71
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Jag har fått E68 :/
    Seriöst, håll dig till en tråd.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  12. #72
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Seriöst, håll dig till en tråd.
    <ironi>
    Svårt för 14åringar (fjortisar) när de väl snäat in på Faak joo abou, jaaavla microsooft vafaan min Hdd måste cruncha o bla bla bla...

    Sen går det bara utför *skratt*
    </ironi>
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #73
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    <ironi>
    Svårt för 14åringar (fjortisar) när de väl snäat in på Faak joo abou, jaaavla microsooft vafaan min Hdd måste cruncha o bla bla bla...

    Sen går det bara utför *skratt*
    </ironi>
    Faktist är jag 12, Men inte så jävla inkompitenta som andra 12 åringar är, Och jag försöker vara lite ''vettig'' i stället för att Vara så jävla barnslig..

  14. #74
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Faktist är jag 12, Men inte så jävla inkompitenta som andra 12 åringar är, Och jag försöker vara lite ''vettig'' i stället för att Vara så jävla barnslig..
    För att vara 12 är du bra mycket "klokare" och vettigare än de flesta i din åldersgrupp
    Tro mig jag borde veta som Admin för en av Sveriges största Communitys med *skratt*
    Så Stora tummen upp för dig!!!

    Sen är det okej att få Damp ibland, det händer oss alla
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    ASSÅ VAD FAN ÄR DETTA ?!?!? När jag testade med min nya hård disk i xboxet, Blev det Felkod E 68 :@:@ Men när ingen hård disk är i Så är det som vanligt JAG FÅR FAN DAMP ÅÅÅH JÄVLA H*** KU*SUGA*** J***A FI*****A!!!! ?? NEEEEEJ
    När saker strular som inte borde strula kan vem som helst få krupp
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #75
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    RROD. 0020. Flashad för c:a 6 mån sen. Ta mina chanser och skicka till ms?

    Jag vill bara spela. Så snabbt som möjligt. Men, en permanent lösning.

  16. #76
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av form Visa Inlägg
    RROD. 0020. Flashad för c:a 6 mån sen. Ta mina chanser och skicka till ms?

    Jag vill bara spela. Så snabbt som möjligt. Men, en permanent lösning.
    Ingen bra ide om vårt sigill sitter kvar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #77
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej, köpte en flashad box från er för ungefär 1½år sedan, nu fick jag felkoden 0102, och jag undrar om jag fortfarande kan skicka in boxen till MS
    Last edited by albinobanana; 2008-12-20 at 10:04.

  18. #78
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av albinobanana Visa Inlägg
    Hej, köpte en flashad box från er för ungefär 1½år sedan, nu fick jag felkoden 0102, och jag undrar om jag fortfarande kan skicka in boxen?
    du har 3 års garanti på rrod, återställ den till original firmware, ring support berätta om rrod och skicka sedan in den. du kan skicka in den som den är (flashad) men har du otur så märker ms detta och du får betala 7-800:- pga av du pillat med den.

  19. #79
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av albinobanana Visa Inlägg
    Hej, köpte en flashad box från er för ungefär 1½år sedan, nu fick jag felkoden 0102, och jag undrar om jag fortfarande kan skicka in boxen till MS
    Den måste återställas till originalbios, det fixar vi åt dig utan kostnad (eventuell frakt får du betala). Boxen får inte vara live-bannad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #80
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Den måste återställas till originalbios, det fixar vi åt dig utan kostnad (eventuell frakt får du betala). Boxen får inte vara live-bannad.
    okej, men jag har tappat bort kvittot tror jag, så hur mycket skulle det kosta? sen hur lång tid tar det att återställa den? för jag bor i sthlm förorten så jag kan bara svänga förbi

    Edit: Hittade Kvittot :-) men när kan man komma förbi då? vilka öppettider har ni nu under julhelgen?
    Last edited by albinobanana; 2008-12-20 at 12:51.

  21. #81
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Aktuella öppettider står alltid på hemsidan

    http://www.psxcare.com/page.php?xPage=oppettider.html
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #82
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag har haft min Xbox 360 i ca 1 år och det har funkat klockrent, det är helt standard "Arcade" och kör endast orginalspel.
    Min grabb körde lite nu på morgonen och stängde av det sen efter 30 min skulle jag köra lite och då när jag startade spelet så vart det svart skärm med texten "kontakta xbox support" felkod E73.
    Jag har provat och köra din felkod sökning och fick fram "1021" vad ska jag göra?.

  23. #83
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Om den är mindre än ett år gammal (kolla på tillverkningsdatum på baksidan) så skicka in den till microsoft.

    Om den är äldre så kan du först försöka att dra ur nätverkssladden då E73 är relaterat till ethernetporten.
    Annars så kan du försöka skapa en sk RRoD (inte rekomenderat) eller köpa en ny.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  24. #84
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack för svar men jag har aldrig haft nått i ethernetporten.

  25. #85
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Det enda jag har haft kopplat till boxen är en mic på baksidan från worldtour kittet.

    Vad är en RRoD?

  26. #86
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ejker Visa Inlägg
    Vad är en RRoD?
    Prova sök i forumet på det: http://forum.psxcare.com/support/search.php
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #87
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    ejker,
    sökfunktionen suger getballe här, så en enkel förklaring är den runda ringen på fronten.
    Detta menas oftast när xbox360 konsollen har fel på hårdvaran ex. videokabeln, överhettning, m.m så tänds en eller flera röda dioder. Med 3 röda dioder i ringen kommer det också en felkod ex. E71, E74 E79 m.fl.
    RED (R) RING (R) OF (O) DEATH (D) - RROD

    Har man otur så kan grafikprocessorn "tappa" kontakt med moderkortet, och konsollen måste skickas in till Microsoft för ev. reparation eller byte. Att tänka på är att INTE ställa konsollen på högkant eller ställa för saker på konsollens högra sida sett framifrån. Luftintaget sitter där och mynnar ut baktill med hjälp av 2st fläktar (värdelösa, samt låter skithögt). Men detta gäller nog mest de äldre 360 konsollerna. De nyare har ny typ av kylning samt nyaste utvecklar mindre värme pga strömsnålare GPU, CPU samt moderkort (Falcon jasper ver.)

    Läs mer här:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_36...nical_problems

    /360RFUN

  28. #88
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ingen bra ide om vårt sigill sitter kvar
    Worst case scenario?
    Best case scenario?

  29. #89
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    ejker,
    sökfunktionen suger getballe här, så en enkel förklaring är den runda ringen på fronten.
    Detta menas oftast när xbox360 konsollen har fel på hårdvaran ex. videokabeln, överhettning, m.m så tänds en eller flera röda dioder. Med 3 röda dioder i ringen kommer det också en felkod ex. E71, E74 E79 m.fl.
    RED (R) RING (R) OF (O) DEATH (D) - RROD

    Har man otur så kan grafikprocessorn "tappa" kontakt med moderkortet, och konsollen måste skickas in till Microsoft för ev. reparation eller byte. Att tänka på är att INTE ställa konsollen på högkant eller ställa för saker på konsollens högra sida sett framifrån. Luftintaget sitter där och mynnar ut baktill med hjälp av 2st fläktar (värdelösa, samt låter skithögt). Men detta gäller nog mest de äldre 360 konsollerna. De nyare har ny typ av kylning samt nyaste utvecklar mindre värme pga strömsnålare GPU, CPU samt moderkort (Falcon jasper ver.)

    Läs mer här:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_36...nical_problems

    /360RFUN

    Tack så mycket för en kanonförklaring!!!
    Jag ringde till Microsoft och dom kunde fixa det gratis om jag hittade mitt kvitto, dom kommer till o med ut och hämtar det, vilken service!.Utan kvitto så tog dom ca 900 kr för att laga det och då är det kanske bättre o köpa ett nytt.

  30. #90
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av form Visa Inlägg
    Worst case scenario?
    Best case scenario?
    Om vårt sigil sitter kvar så kan du nog glömma att få den lagad om den inte ser helt perfekt ut innuti
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

Sida 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  3. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  4. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •