Sida 4 av 9 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 241

Diskussion: XBOX 360 felkoder

  1. #91
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Vi får väl se då. Jag återkommer

  2. #92
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Köpte min box från usa för typ 1 år sen , va då RROD fixad och allt har flytit på bra sen dess , förutom att polaren som skulle fixa en intern hdd åt mig pajjade en transistor och porten till hdd's

    den fungerade även efter det men nu helt plötsligt så dog skärmen bara, provade syrrans tv och den fungerade , byter till min och den fungerar i 23 minuter innan skärmen blir som när ett grafikkort pajjar.

    Efter det får jag ingen bild alls , boxens startar fint annars , man hör ljud från starten och man kan navigera menyer, men bilden funkar inte alls.

    Någon som har nåra teorier ? :P

  3. #93
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pir4t Visa Inlägg
    Köpte min box från usa för typ 1 år sen , va då RROD fixad och allt har flytit på bra sen dess , förutom att polaren som skulle fixa en intern hdd åt mig pajjade en transistor och porten till hdd's

    den fungerade även efter det men nu helt plötsligt så dog skärmen bara, provade syrrans tv och den fungerade , byter till min och den fungerar i 23 minuter innan skärmen blir som när ett grafikkort pajjar.

    Efter det får jag ingen bild alls , boxens startar fint annars , man hör ljud från starten och man kan navigera menyer, men bilden funkar inte alls.

    Någon som har nåra teorier ? :P
    Prova med en annan sladd.
    Prova med en annan xbox.

    Det låter dock som att din tv kanske fått sig en kyss av xboxen
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  4. #94
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Prova med en annan sladd.
    Prova med en annan xbox.

    Det låter dock som att din tv kanske fått sig en kyss av xboxen
    Kom på det där med sladden också och provade en extra jag hade , funkade direkt..

    Här var jag en dag ifrån att gå o köpa en ny box xD

    Va helt säker på att det va boxen för provade ju den i 2 tv's ,både komposit och AV :P

    Ursäkta min idioti att inte prova en annan sladd först xD

  5. #95
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pir4t Visa Inlägg
    Kom på det där med sladden också och provade en extra jag hade , funkade direkt..

    Här var jag en dag ifrån att gå o köpa en ny box xD

    Va helt säker på att det va boxen för provade ju den i 2 tv's ,både komposit och AV :P

    Ursäkta min idioti att inte prova en annan sladd först xD
    Hehe, skönt att det funkade iaf =)
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  6. #96
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Hehe, skönt att det funkade iaf =)
    Mja , lyckan va kortvarig , samma sak hände igen , funka några minuter , skärmen blir buggigt (typ som man drar ner antal färger på datorn) och sen försvinner signalen helt.

    Får väl bli en ny box då antar jag.

    HAr iaf 2st xboxar i delar då , MS28 läsare

  7. #97
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pir4t Visa Inlägg
    Mja , lyckan va kortvarig , samma sak hände igen , funka några minuter , skärmen blir buggigt (typ som man drar ner antal färger på datorn) och sen försvinner signalen helt.

    Får väl bli en ny box då antar jag.

    HAr iaf 2st xboxar i delar då , MS28 läsare
    Äh, lämna in den till M$ och säg att du får rödring efter 1-2 timmar.
    Se till att återställa den bara.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  8. #98
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Äh, lämna in den till M$ och säg att du får rödring efter 1-2 timmar.
    Se till att återställa den bara.
    Grejjen är ju att kylflänsar inte e org , inte heller hdd port och så e den amerikansk (xbox eu tar inte emot den)


  9. #99
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Du skulle kunna ringa Xbox USA, och säga åt dom att dom får hämta upp skiten här i sverige. Jag vet inte vad dom har för skyldigheter när det gäller "fel" region på "fel" ställe, säkert nån dold friskrivelse i Live avtalet, men du kan ju alltid prova!

    Risken kanske blir att dom kollar din xbox noggrant, eftersom det blir en ganska "udda" förfrågan...

    Förresten, är det du Pir4t, från Baotianforumet?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  10. #100
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    USA har inte alls samma regler och rättigheter som i Sverige när det gäller garanti och support, det är upp till företaget själva om jag inte har helt fel.

    Det kan också vara feberyran som pratar, borde inte svara på frågor när man har 39 graders feber men men :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  11. #101
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Du skulle kunna ringa Xbox USA, och säga åt dom att dom får hämta upp skiten här i sverige. Jag vet inte vad dom har för skyldigheter när det gäller "fel" region på "fel" ställe, säkert nån dold friskrivelse i Live avtalet, men du kan ju alltid prova!

    Risken kanske blir att dom kollar din xbox noggrant, eftersom det blir en ganska "udda" förfrågan...

    Förresten, är det du Pir4t, från Baotianforumet?
    Yes det är jag , Har redan vart o köpt en ny box , skönt va det att få trödlös kontroller, 256mb minne och hdmi utgång för engångskull

    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    USA har inte alls samma regler och rättigheter som i Sverige när det gäller garanti och support, det är upp till företaget själva om jag inte har helt fel.

    Det kan också vara feberyran som pratar, borde inte svara på frågor när man har 39 graders feber men men :P
    Nä exakt , kontaktade dom förut och jag skulle få stå för frakten , och M$ eu sa strängt nej :/

  12. #102
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    195
    Respekt
    21
    Har en liten konstig fråga...

    Är det någon skillnad på om en xbox360 börjar blinka RRoD efter 1-3 sekunder eller efter 40-50 sekunder?
    Har nämligen två rrod boxar och dom börjar blinka rrod, den ena direkt när man startar den och den andra lyser "grönt" i nästan en minut innan den börjar blinka rrod.
    Därför undrar jag om det är någon skillnad pga av tiderna??

  13. #103
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Mikael71 Visa Inlägg
    Har en liten konstig fråga...

    Är det någon skillnad på om en xbox360 börjar blinka RRoD efter 1-3 sekunder eller efter 40-50 sekunder?
    Har nämligen två rrod boxar och dom börjar blinka rrod, den ena direkt när man startar den och den andra lyser "grönt" i nästan en minut innan den börjar blinka rrod.
    Därför undrar jag om det är någon skillnad pga av tiderna??
    Spelar ingen roll. Vissa boxar fungerar bra i flera minuter innan dom börjar rrodd.a

  14. #104
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Mikael71 Visa Inlägg
    Har en liten konstig fråga...

    Är det någon skillnad på om en xbox360 börjar blinka RRoD efter 1-3 sekunder eller efter 40-50 sekunder?
    Har nämligen två rrod boxar och dom börjar blinka rrod, den ena direkt när man startar den och den andra lyser "grönt" i nästan en minut innan den börjar blinka rrod.
    Därför undrar jag om det är någon skillnad pga av tiderna??
    Kolla felkoderna, överhettning kan ta uppåt en timma innan RRoD-monstret visar sig
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  15. #105
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av form Visa Inlägg
    RROD. 0020. Flashad för c:a 6 mån sen. Ta mina chanser och skicka till ms?

    Jag vill bara spela. Så snabbt som möjligt. Men, en permanent lösning.
    Skulle återkomma. Skickade in den, fick en ny idag.

  16. #106
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag bara undrar är felkod 0021 vanlig vid rrod har flashat med iXtreme 1.4 .
    Boxen får aldrig rrod under drift kan spela 10 timmar om jag vill utan avbrott .

    Men ungefär 2 gånger av 3 när jag startar så blir det rrod kan då behöva slå av och på upp till 10ggr sen startar den märkligt nog .

    Är det min dvd som håller på att ge upp eller kan det vara nåt problem med firmware?

    tack på förhand för svar

  17. #107
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bitter666 Visa Inlägg
    Jag bara undrar är felkod 0021 vanlig vid rrod har flashat med iXtreme 1.4 .
    Boxen får aldrig rrod under drift kan spela 10 timmar om jag vill utan avbrott .

    Men ungefär 2 gånger av 3 när jag startar så blir det rrod kan då behöva slå av och på upp till 10ggr sen startar den märkligt nog .

    Är det min dvd som håller på att ge upp eller kan det vara nåt problem med firmware?

    tack på förhand för svar
    Den kommer sluta fungera helt inom kort. Nar det hander, skicka in skiten.

  18. #108
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Så med andra ord ingen ide att testa x-clamp fix..har dock kvar rrod garanti men och andra sidan har en bekant flashat så vet ej om sigill sitter kvar känns surt att skicka in och kanske behöva betala för reparationen upp till 1k lägger hellre dom pengarna på en ny box som har "mindre" risk att få rrod..

  19. #109
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Försökte få fram någon felkod (då jag råkat ut för E74), men lyckades aldrig få kläm på det. Hur jag en gjorde så blev resultatet att en diod blinkade (snabbt som attan).. Men antar att det ändå var det "vanliga" felet med dåligt lödd GPU.
    Hur som helst, igår skickade jag in min konsoll till MS. Har en benq-drive i, flashad med iXtreme 1.4.1, så sitter nu och väntar med spänning på domen..
    MS-sealen satt på som den skulle (den satt extremt löst från början, så fick loss den utan att skada den, limmade bara på den igen innan jag skickade in).
    Om jag får tillbaka samma box oförändrad (om de skulle upptäcka moddningen), låter det som ett fel ni kan fixa? (ni får givetvis mer info sen om det skulle bli aktuellt, men baserat på det ni får nu?) Det som hände var att en jävla massa vita partiklar började flyga runt i bilden när jag spelade, startade om boxen, RROD, E74. Merry christmas på den liksom

  20. #110
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    fick precis felkod 0102 på box....igen var iaf ett tag sen den var inne på service sist(får vara glad för det lilla)

    Men min är bannad på live....då är man helt körd att få den reparerad på garantin va?

    3:e gången min 360 pajar, första gången felkod 0102 andra gången dvd läsaren nu 0102 igen....man kan ju börja vafan dem pysslar med.

    När min var inne för samma problem sist, fick man förlängd garanti från den punkten då lr? Det roliga då var att ja inte fick tillbaka min xbox då...utan en med massa brytmärken på....som d inte va på min

  21. #111
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av trevor Visa Inlägg
    fick precis felkod 0102 på box....igen var iaf ett tag sen den var inne på service sist(får vara glad för det lilla)

    Men min är bannad på live....då är man helt körd att få den reparerad på garantin va?

    3:e gången min 360 pajar, första gången felkod 0102 andra gången dvd läsaren nu 0102 igen....man kan ju börja vafan dem pysslar med.

    När min var inne för samma problem sist, fick man förlängd garanti från den punkten då lr? Det roliga då var att ja inte fick tillbaka min xbox då...utan en med massa brytmärken på....som d inte va på min
    Häv köpet i butiken där du ursprungligen köpte den. Du har 3 års reklamationsrätt mot ursprungliga fel, vilket det givetvis är på en rrod 360 med error 0102, och eftersom du redan utstått 2st reparationsförsök så kan du med stöd av konsumentköplagen häva köpet nu.

    Trilskas dom så stå på dig och fråga om dom vill lösa det snabbt och smidigt utan skadeståndsanspråk eller att dom annars i slutändan får betala dig för resekostnader och utebliven lön både för den tid du är där just nu och alla andra dagar du kommer dit för att bråka i detta ärende.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #112
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Men eftersom det är över 3 år sedan sen jag köpte den så kan väl inte det gälla? Jag antar att den förlängda garantin gäller från inköps datum och inte ifrån datumet den var inne för reperationen.

    Men löser det inte sig på något sett är väl det bara o skicka in den till er, köpte DVD-driven från er sist också. Tur att ni finns...så man slipper slänga xboxen så fort det blir fel på den

  23. #113
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Tjena!

    Jag har ett xbox som det blinkar 2 röda lampor på, det kommer ingen bild eller något. Jag har fått fram felkoden 0120 men det verkar inte finnas något som "heter" så? Vet ni vad de kan vara?

  24. #114
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av trevor Visa Inlägg
    Men eftersom det är över 3 år sedan sen jag köpte den så kan väl inte det gälla? Jag antar att den förlängda garantin gäller från inköps datum och inte ifrån datumet den var inne för reperationen.

    Men löser det inte sig på något sett är väl det bara o skicka in den till er, köpte DVD-driven från er sist också. Tur att ni finns...så man slipper slänga xboxen så fort det blir fel på den
    Knappt det lönar sig.

    Ny arcade inkl ny handkontroll osv max 1800:- i butik.
    Reparation av rrod box 1000:- + frakt tur å retur
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #115
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Knappt det lönar sig.

    Ny arcade inkl ny handkontroll osv max 1800:- i butik.
    Reparation av rrod box 1000:- + frakt tur å retur

    True that! Har inte hunnt ringt ms ännu, skickade bara ett mail. Men dem bad mig ringa o berätta mer o problemet för dem kunde eventuellt förlänga min garanti sa dem.....

  26. #116
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Kan ju bara tillägga att jag pratade med ms idag och dem ska skicka fraktsedlar till mig. Min xbox är 3,5 år gammal....bannad på Live....men dem verkar vilja laga den ändå Felkod 0102

  27. #117
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Bortslarvad ur systemet? :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  28. #118
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Allealex Visa Inlägg
    Tjena!

    Jag har ett xbox som det blinkar 2 röda lampor på, det kommer ingen bild eller något. Jag har fått fram felkoden 0120 men det verkar inte finnas något som "heter" så? Vet ni vad de kan vara?
    dom felkoderna vi vet vad det är finns här
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #119
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    fick rrod på min box precis, koden är 0203, vafan är det för felkod?

  30. #120
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Om de finns i först inlägget så vet dom vad de är. Annars ring ms

Sida 4 av 9 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  3. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  4. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •