Sida 6 av 9 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 241

Diskussion: XBOX 360 felkoder

  1. #151
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Original inlägg av Swizzy
    bästa är att komma in med den till PSXCare och få den "återställd" är det en liteon tar vi och snyggar upp den och byter ut MS Sigillet om det ser ut som att boxen varit öppnad, är det någon annan spelare lägger vi även in orginal mjukvaran i den, detta går inte att göra med liteon ännu (om jag inte missat någon release av orginal mjukvaran till liteon)

    efter det kan du skicka in den till MS för reparation eftersom du har garanti kvar, hade du inte haft garanti kvar finns det 2 alternativ, försöka laga den själv eller köpa en ny
    Okej tack för snabbt svar
    Vad går det kalaset på?

  2. #152
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det går på 500:- om du flashat den hos PSXCare tidigare, annars 700:- (om inte hansi sänkt priset)

    du får även 500:- till godo vid nästa flashning, vilket betyder att om du kommer tillbaka och vill flasha din drive sedan när du kommit tillbaka med den (vilket jag är tämligen säker på att du vill?) så får du detta utfört gratis om inte flashningen kostar mer än 500:-
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #153
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tjena, kanske finns nån tråd om detta redan, men hittar den inte

    Har en flashad 360 med senaste firmware
    Köpte baldurs gate dark alliance, alltså ett gammalt xbox spel.

    Hämtade hem filen på xbox hemsida för bakåtkompatibilitet
    och kör in den i 360:n, inga problem

    Men när jag sätter in spelet kommer:

    x: 5805.0 B: 1884.0 som felmeddelande.

    Endera har det med flashningen att göra eller så bränner jag filen fel.
    Kan någon förklara på ett enkelt sätt vad felet är
    bränner på cd-skiva, prövat i både nero och IMGburn

  4. #154
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av erikozo Visa Inlägg
    Tjena, kanske finns nån tråd om detta redan, men hittar den inte

    Har en flashad 360 med senaste firmware
    Köpte baldurs gate dark alliance, alltså ett gammalt xbox spel.

    Hämtade hem filen på xbox hemsida för bakåtkompatibilitet
    och kör in den i 360:n, inga problem

    Men när jag sätter in spelet kommer:

    x: 5805.0 B: 1884.0 som felmeddelande.

    Endera har det med flashningen att göra eller så bränner jag filen fel.
    Kan någon förklara på ett enkelt sätt vad felet är
    bränner på cd-skiva, prövat i både nero och IMGburn
    flashningen är det inte fel på om andra spel fungerar. du skrev att du lagt in bakåtkompabilitet, så den är också installerad. vad är det då du försöker bränna på skiva? spelet var ju original? om du försöker bränna spelet, så måste det vara på en DL skiva och xbox spel använder annan layerbreak än 360. det layerbreak:et är 1913776. är spelet verkligen original så ska du prova google resultaten här.

    om det är bakåtuppdateringen du har problem med att bränna så packar du upp den, och xex som du då får bränner du på skiva eller så lägger du den på en usb sticka, stoppa sen in den i boxen å starta den.
    Last edited by int21; 2009-06-24 at 16:16.

  5. #155
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Min erfarenhet av Gamla xboxspel ( Gamla svarta stora skokartongen ) är att "Vissa" orginal fungerar, Ms har en lista om det o stoppar man i en orginalskiva från gammelbox i sin 360 får man frågan om uppdatering automagiskt om den inte riktigt vill köra igång, välj uppdatera, vänta o voila.

    Backuppade gammelboxspel på 360 är ett jävla gissel
    Damma av din gamla trokänare istället o väck liv i den.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #156
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    baldurs gate dark alliance är original spel och finns med på xbox lista över spel som ska funka bakåt.
    När jag kört in xex filen(heter den väl) så säger boxen att nu kan kan du spela
    och då är väl 360:n automatiskt uppdaterad eller?
    Det är när jag sätter in spelet som felkoderna kommer, kanske var lite otydlig förut

    letat runt efter dessa felkoder och hittat lite, men inget jag fattar nåt av, eller vad jag ska göra.

    erikozo

  7. #157
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av erikozo Visa Inlägg
    baldurs gate dark alliance är original spel och finns med på xbox lista över spel som ska funka bakåt.
    När jag kört in xex filen(heter den väl) så säger boxen att nu kan kan du spela och då är väl 360:n automatiskt uppdaterad eller?
    Det är när jag sätter in spelet som felkoderna kommer, kanske var lite otydlig förut

    letat runt efter dessa felkoder och hittat lite, men inget jag fattar nåt av, eller vad jag ska göra. /erikozo
    Mmmnja... Orginal Gammelboxspel laddar som sagt ned rätt uppdateringar från Ms efter du får förfrågan, jag "antar" att dina uppdateringar "xex" inte kommer från Ms?
    Om de gör det Ring dom o klaga
    Ligger spelet med på listan o är i fint skick "orepat" så bör den fungera för dig efter din 360 kopplat upp sig mot Ms o uppdaterat.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #158
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    xex filen kommer från xbox hemsida. Ringde och pratade med dom, men dom är ju som frågetecken, kunskapen verkar inte vara den bästa där.

    Problemet tror jag är att när jag kört in xex filen och det är klart skall operativsystemet i boxen uppdateras, den menyn får aldrig jag fram, detta kan ju bero på att boxen är flashad(tror jag)

    Jaa, vad göra???


    (Steg 4: Även operativsystemet måste uppdateras. Välj "Yes, update now" och tryck på A-knappen.)

    erikozo

  9. #159
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Flashningar ligger på DVD läsaren, inte i Boxens moderkort
    Enda som måste stämma är Nyklarna på DVD läsaren o moderkort, annars kan du inte spela spel alls.

    Prova kasta in Halo 2 om du har liggandes orginal, jag har själv kört den o den frågade mig om en ny uppdatering fast än jag kört uppdateringar via andra gammelboxspel.
    Verkar som det är olika uppdateringar för olika spel med o inte bara en universiell uppdatering.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #160
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    längre upp i den här tråden finns ju en länk till bakåtuppdatering, jag kan ju testa den, tror inte den är exakt samma som den jag har från xbox.com, vi prövar i kväll
    annars funkar ju alla 360 spel klockrent, brända o original

    erikozo

  11. #161
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av erikozo Visa Inlägg
    längre upp i den här tråden finns ju en länk till bakåtuppdatering, jag kan ju testa den, tror inte den är exakt samma som den jag har från xbox.com, vi prövar i kväll
    annars funkar ju alla 360 spel klockrent, brända o original

    erikozo

    Prova o se
    360 spelar 360 oavsett om det är Orginal eller Backup när läsaren är flashad, enda den kan ha problem med är Regionslåsta titlar, filmer samt fulpatchade spel om man kör iXtreme 1.6 som vägrar starta Wave2 patchade Wave 3 spel
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #162
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    va less jag börjar bli, använde länken här ovanför, nu får jag en annan felkod som säger att spelet inte funkar alls.
    När jag använder xex-filen igen som jag hämtat från xbox blir det samma sak med spelet. Har aldrig varit på xbox live så konsolen är inte bannad eller nåt sånt.

    Verkar som det inte blir nåt baldurs gate för mig, suck

  13. #163
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    gör som så att du går ut på xbox live med spelet i... då fungerar det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #164
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    har nätverk, så jag måste väl köpa mig en adapter av nåt slag, visst finns det trådlösa såna till boxen?

  15. #165
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av erikozo Visa Inlägg
    har nätverk, så jag måste väl köpa mig en adapter av nåt slag, visst finns det trådlösa såna till boxen?
    du behöver inte ha en adapter om du kör på "trådat" nätverk, det vill säga med kabel då behöver du bara en vanlig RJ45 kabel, det vill säga nätverkskabel till dator...

    om du däremot vill köra via trådlöst nätverk behöver du köpa en adapter ja, och det finns att köpa i hos dom flesta som säljer tillbehör till xbox 360
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #166
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Felkod 0102. Värmekänslig. Hitachi flashad med 1.51

    När jag startar boxen (och det är fint sommarväder) så blinkar 3 röda dioder och ingen bild. Jag håller in sync-knappen och läser ut felkoden 0102, MEN det står: "0=alla blinkar toksnabbt, 1= en diod LYSER, 2= två dioder LYSER..." osv i beskrivningen, men på min box blinkar även dioden/dioderna vid etta och tvåa oxå.

    På kvällen när det är lite svalare och xboxen varit avstängd en stund så kan jag oftast starta boxen och ladda färdigt spelet men lagon när man ska börja spela så hänger sig skiten.. Den fryser bilden och det går bara att starta om..

    Någon som har ett bra tips på vad det är som är fel och hur man kan fixa det?

  17. #167
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    JAg läste i början av den här tråden om någon förlängd 3-årsgaranti gällande felkod 0102, hur funkar den? Är det en extra funktionsgaranti MS har för att detta är ett känt problem?

    Kommer det att gå när driven är flashad och klistermärket är brutet?
    (Jag har flashat driven själv)

  18. #168
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av a00robst Visa Inlägg
    När jag startar boxen (och det är fint sommarväder) så blinkar 3 röda dioder och ingen bild. Jag håller in sync-knappen och läser ut felkoden 0102, MEN det står: "0=alla blinkar toksnabbt, 1= en diod LYSER, 2= två dioder LYSER..." osv i beskrivningen, men på min box blinkar även dioden/dioderna vid etta och tvåa oxå.

    På kvällen när det är lite svalare och xboxen varit avstängd en stund så kan jag oftast starta boxen och ladda färdigt spelet men lagon när man ska börja spela så hänger sig skiten.. Den fryser bilden och det går bara att starta om..

    Någon som har ett bra tips på vad det är som är fel och hur man kan fixa det?
    läs instruktionen mer noggrant, det står för "2" ska 2 DIODER lysa, det står inte "1 DIOD" det ska med andra ord lysa 2?? inte bara den vid position "2"...

    Citat Original inlägg av a00robst Visa Inlägg
    JAg läste i början av den här tråden om någon förlängd 3-årsgaranti gällande felkod 0102, hur funkar den? Är det en extra funktionsgaranti MS har för att detta är ett känt problem?

    Kommer det att gå när driven är flashad och klistermärket är brutet?
    (Jag har flashat driven själv)
    Ja, det är ett känt problem för att du ska få garanti på skiten måste du återställa och fixa nytt klistermärke, och se till att det inte finns några tydliga brytmärken...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #169
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Jodå det BLINKAR 2 dioder. Jag fattade instrutionen, men det jag reagerade på var att det står att det alla BLINKAR för en nolla men att dioderna LYSER för resten.

    Får kolla kvittot när det är köpt för det är typ 3 är sen. :-/

    Var får man tag i nytt klistermärke då?

  20. #170
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=491&xSec=93 länk till sigillet i PSXCare butiken
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #171
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag flashade min Xbox torsdag förra veckan och nu när jag skulle använda den för första gången fick jag RROD. Har letat upp vilket fel det är och fått fram att det är 0020. Finns det någons sorts garanti hos psxcare eftersom det kom precis efter flashningen eller går det endast att skicka in den till M$ för reparation?

  22. #172
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad är det för spelare du har i din 360? är det en liteon i den så går det inte att återställa i dagsläget vad jag vet (kan ha släppts utan att jag vet om det). men du bör få den återställd och inskickad till MS om du fortfarande har garanti kvar, annars finns det saker man kan prova att göra som kräver att man håller på löder eller i största allmänhet förändrar boxen så att det aldrig går att återställa till Orginal, vad gäller garanti på detta vet jag inte, alla boxarna testas både före och efter flashning, men är boxen på väg att rroda kanske det inte dyker upp när vi testar utan när du kommit hem... hansi eller någon annan får svara på frågan huruvida det finns någon form av garanti på det (i sådana fall blir det mest troligen en gratis återställning eller något liknande, men detta är INGET JAG LOVAR!)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #173
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Det är en samsung som tur är så då går det att återställa. Jag är inte bannad från xbox live så det borde inte vara några problem att få den reparerad/utbytt. Den har redan blivit inskickad en gång och då fick jag tillbaka samma så förhoppningsvis får jag en ny denna gång.

  24. #174
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du får tillbaka samma men lagad (förmodligen utbytt moderkort och DVD-Spelare) om du skickar in den, det går att skicka in en liteon också, men då måste man se till att det inte syns att den varit öppnad (själva boxen)...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #175
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    kikade på min gamla box som pajjade. skickade in den för lagning men dem kunde inte laga den, tror de va för att de va strul me nätverksdelen. dem skrev upp felkoden o de ska va E74. har för mig dem sa de va de som strulade iaf. kan de gå att laga sj? jag skiter i garantin, den har troligtvis gått ut iaf o även dem 3 år man har extra på ett sånt här fel. så jag skiter i om den kommer se för jävlig ut. vore bara kul att testa om man kunde laga den. går de elr är de bara att skita i de? kanske ska sälja den istället?

  26. #176
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    kikade på min gamla box som pajjade. skickade in den för lagning men dem kunde inte laga den, tror de va för att de va strul me nätverksdelen. dem skrev upp felkoden o de ska va E74. har för mig dem sa de va de som strulade iaf. kan de gå att laga sj? jag skiter i garantin, den har troligtvis gått ut iaf o även dem 3 år man har extra på ett sånt här fel. så jag skiter i om den kommer se för jävlig ut. vore bara kul att testa om man kunde laga den. går de elr är de bara att skita i de? kanske ska sälja den istället?
    info om E74:

    E74: I/O Hardware Error - HSIO related, could be crc error, or many things: There is high chance it's a scaler chip problem (the "ANA" or "HANA" chip near the AV cable connection) it can also be caused by a faulty AV cable so check that first. Microsoft covers this error under their 3-year warranty, this is availble to anyone who hasn't modified their console. contact MS to get a free replacement console before attempting to fix this yourself. Failing that this error In some cases it is a problem with the GPU and may be repairable by doing the x-clamp replacement (see error 0102)

    prova att helt enkelt värma ANA/HANA chippet och trycka lite på det, kan fungera, kanske inte gör det... gör det dock på din egen risk...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #177
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej!

    Har fått felkoden 0102 och undrar hur ja ska få den fixad?
    Köpte boxen begagnad på en spelbutik för lite mer än ett år sen så ja e oerhört tveksam att den där extra garantin finns kvar på den.
    Vem kan fixa de åt mä o va skull hä kosta?

    Mvh Jocke
    Last edited by Ghuntax; 2009-12-28 at 13:54.

  28. #178
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Ghuntax Visa Inlägg
    Hej!

    Har fått felkoden 0102 och undrar hur ja ska få den fixad?
    Köpte boxen begagnad på en spelbutik för lite mer än ett år sen så ja e oerhört tveksam att den där extra garantin finns kvar på den.
    Vem kan fixa de åt mä o va skull hä kosta?

    Mvh Jocke
    Var det GameStop så prova att gå tillbaka med den tillsammans med kvittot. De påstår att de har 3 års garanti på även begagnade boxar, så det skulle vara kul och testa om de verkligen står för det.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  29. #179
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    jo de va dom. ska höra me dom om de är så

  30. #180
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://xbox-experts.com/errorcode/E74/1022/ läs här så får du en bra beskrivning om vad du kan göra för att lösa problemet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 6 av 9 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  3. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  4. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •