Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 124

Diskussion: Problem med hårddisk hjälp!

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    ASSÅ VAD FAN ÄR DETTA ?!?!? När jag testade med min nya hård disk i xboxet, Blev det Felkod E 68 :@:@ Men när ingen hård disk är i Så är det som vanligt JAG FÅR FAN DAMP ÅÅÅH JÄVLA H*** KU*SUGA*** J***A FI*****A!!!! ?? NEEEEEJ

  2. #62
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    ASSÅ VAD FAN ÄR DETTA ?!?!? När jag testade med min nya hård disk i xboxet, Blev det Felkod E 68 :@:@ Men när ingen hård disk är i Så är det som vanligt JAG FÅR FAN DAMP ÅÅÅH JÄVLA H*** KU*SUGA*** J***A FI*****A!!!! ?? NEEEEEJ
    Wow, väldigt tydlig post...

    E68: Voltage Error... This error means that the Xbox 360 has insufficent power to function properly. This can be caused by an error in the hard drive or the fans that make them suck up too much power, it can also be caused if you have unnecessary accessories attached to the console like an external fan unit. Attempt to remove unnecessary accessories first, and then necessary components such as the hard drive and USB devices. If you have any case mods you may want to investigate those as well.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Wow, väldigt tydlig post...
    ? Jag har bara kablarna till bild och ''Kraft'' i Har testat tipsen på xbox support och allt möjligt Där emot har jag kollat på den här filmen http://www.youtube.com/watch?v=KMzN6-3ZPu4

    Där dom slänger den ''cpiga'' hård disken som får e68 när för ett fönster 2 gånger och sedan får dom den fungera

  4. #64
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    OBS!OBS!OBS!! DET FUNKAR NU !!!!! det var bara att jag blev tvungen och ''glitcha'' lite för att skippa error meddelandet och sedan ladda ner en enkel uppdatering av dashboarden, så nu funkar allting igen YAYAYYAYAYAYAYAYA !!!!

  5. #65
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    HÖRNI! :P:P:P Det är så att E 68 är kvar Det är bara det att ''tricket'' jag gjorde var att dra ut ''bild kabeln i tio sekunder'' och sen sätta i den igen, På något konstigt sätt startars dashboarden som vanligt''. Men den varar bara tills man stänger av Och jag tänker KNAPPAST skaffa en ny hård disk, jag menar --> jag fick en splitter ny hård disk från microsoft som inte funkar :/

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Och kan jag lixom. Recova min gamertag ( som jag gjort ) och sen typ klara ut Call of Duty 4, Och sen när jag ska backupa ALLTING från min gamla till ''nya'' utan att det blir problem eller måste ALLTING vara borta innan jag flyttar över allt ?

  7. #67
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Och kan jag lixom. Recova min gamertag ( som jag gjort ) och sen typ klara ut Call of Duty 4, Och sen när jag ska backupa ALLTING från min gamla till ''nya'' utan att det blir problem eller måste ALLTING vara borta innan jag flyttar över allt ?
    allting ska vara borta innan du backupar, vad finns kvar då? o.O

    Lättast är att whina hos M$, kräv en ny. Dock så vet jag inte om det är din HDD det är fel på, kolla hos en polare. Kan ju vara en kortis i HDDn men E68 beror på låg volt (extra fläktar etc)
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  8. #68
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    allting ska vara borta innan du backupar, vad finns kvar då? o.O

    Lättast är att whina hos M$, kräv en ny. Dock så vet jag inte om det är din HDD det är fel på, kolla hos en polare. Kan ju vara en kortis i HDDn men E68 beror på låg volt (extra fläktar etc)
    Jag testade med min polares JA! Funkade så klart! när jag har min HDD i tickar den konstigt annars Inte. Och om jag suger ku**n hos M$ kommer dom skicka ännu en Defet Hård disk ****A :P

  9. #69
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Jag testade med min polares JA! Funkade så klart! när jag har min HDD i tickar den konstigt annars Inte. Och om jag suger ku**n hos M$ kommer dom skicka ännu en Defet Hård disk ****A :P
    ring ms och förklara ditt problem, de kommer ant. inte neka dig en ny, men de kanske kräver att du skall skicka in den du fick.

    OT: varför sög du dem första gången, av ren vilja eller? det var dumt av dig!

  10. #70
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ring ms och förklara ditt problem, de kommer ant. inte neka dig en ny, men de kanske kräver att du skall skicka in den du fick.

    OT: varför sög du dem första gången, av ren vilja eller? det var dumt av dig!
    nej kanske uttryckte mig fel, xDxD sa bara att min hård disk inte funkade, sen skickade dom en ny efter några dar som var trasig Och jag vet inte om jag pallar göra det igen : )

    men jag vill helst inte hålla på att dra ur bild kabeln varje gång jag startar det så jag får väl göra det

  11. #71
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Alltså om det funkar hos din polare så tvivlar jag på att det är HDDn det är fel, nått i din xbox står inte rätt till. Kanske fel på kopplingen mellan HDDn och xboxen
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  12. #72
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Jag testade med min polares JA! Funkade så klart! när jag har min HDD i tickar den konstigt annars Inte. Och om jag suger ku**n hos M$ kommer dom skicka ännu en Defet Hård disk ****A :P
    Inget ovanligt att suga kuk eller ta den i rumpan för att ta sig fram i livet och få saker och ting som man vill ha.

    ps. menar givetvis inte ordagrant.

  13. #73
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Inget ovanligt att suga kuk eller ta den i rumpan för att ta sig fram i livet och få saker och ting som man vill ha.

    ps. menar givetvis inte ordagrant.
    Okej jag ska ringa micro$$oft men om dom skickar en endaste jävel som inte funkar så ska jag stämma sönder dom rika jävlarna.

    Och jag pallar fan seriöst inte att i fall jag skulle bli tvungen att skicka min ''nya'' hård disk som får e68 till dom igen och fördröja väntetiden i 3 år. Jag menar lixom, Jag är fan en av dom bästa Ungarna i sverige på Guitar Hero... Jag har fan ett jobb att sköta :P

    ( Menar inget illa )

  14. #74
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Okej jag ska ringa micro$$oft men om dom skickar en endaste jävel som inte funkar så ska jag stämma sönder dom rika jävlarna.

    Och jag pallar fan seriöst inte att i fall jag skulle bli tvungen att skicka min ''nya'' hård disk som får e68 till dom igen och fördröja väntetiden i 3 år. Jag menar lixom, Jag är fan en av dom bästa Ungarna i sverige på Guitar Hero... Jag har fan ett jobb att sköta :P

    ( Menar inget illa )
    Jo det är rätt illa när hårddisken får för lite ström eller vad som händer, desvärre kommer de inte lägga tid på att fixa din disk är jag rädd för utan byta ut den så du kommer få spela om allt igen... Inget jag kan garantera men det skulle vara smidigast för dem.

    Skulle det inte vara för att jag hellre ser att Stan64 skall arbeta då han är på jobbet hade jag bjudit in dig på fika o få battla gura mot honom
    Nu har även han ett jobb att sköta och för lite fritid då studier och spelande hemma tar mycket av hans tid ^^
    Räcker att han sitter uppe till 02:00 varje dag o gamar ikapp lite achevements ^^
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #75
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jo det är rätt illa när hårddisken får för lite ström eller vad som händer, desvärre kommer de inte lägga tid på att fixa din disk är jag rädd för utan byta ut den så du kommer få spela om allt igen... Inget jag kan garantera men det skulle vara smidigast för dem.

    Skulle det inte vara för att jag hellre ser att Stan64 skall arbeta då han är på jobbet hade jag bjudit in dig på fika o få battla gura mot honom
    Nu har även han ett jobb att sköta och för lite fritid då studier och spelande hemma tar mycket av hans tid ^^
    Räcker att han sitter uppe till 02:00 varje dag o gamar ikapp lite achevements ^^
    Vad menade du där ? :O Jag menar lixom att man säger som det är och i fall dom är tillräckligt schysta så kanske dom skickar ännu en ny HDD till mig som funkar, så kan jag göra '' Backupen på den ''. Men annars kan jag nöja mig med att starta i gång xboxet genom att dra ur bildkabeln i 10 sek och sedan sätte i den igen utan att få nåt E 68. Bara det inte förstör något för backupen Kanske blev lite krångligt
    Last edited by wilkkm0; 2008-12-12 at 09:14.

  16. #76
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Worst case kan vi prova överföra saves med Ms orginal Transferkit, jag fick ett då jag reggade mein Elite.
    Dock tar överföringen 60.minuter och måldisken formateras först o sedan källdisken.
    Lite illa om det går fel i överföringen så att säga.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #77
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Och Varför kan jag inte göra backup via datorn ?!?!? som jag redan har beställt för 500 spänn ( Adapter grej ) :O:O:O :P

  18. #78
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    SHIT GRABBAR! När jag starta xboxet med den utvecklingstörda Hård disken, Tickade den konstigt ((som vanligt)) sen knacka jag lite på hård disken bara, och efter 3 sekunder slutade den ticka sen blev det inge E 68 Det är ren SVART MAGI!!!!!!!!!!!!

  19. #79
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    SHIT GRABBAR! När jag starta xboxet med den utvecklingstörda Hård disken, Tickade den konstigt ((som vanligt)) sen knacka jag lite på hård disken bara, och efter 3 sekunder slutade den ticka sen blev det inge E 68 Det är ren SVART MAGI!!!!!!!!!!!!
    Glapp
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  20. #80
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Glapp
    Alla vet vad osm händer när jag skrämmer maskiner
    De börjar leva
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #81
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Alla vet vad osm händer när jag skrämmer maskiner
    De börjar leva
    Vet någon hur man får tillbaks sina gamla DLC?, Jag har gjort det i account mangegment --> Download History. Men jag får bara fram dom som jag laddit ner som är GRATIS, Jag vill ha dom som jag betalt för :O

  22. #82
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Och Varför kan jag inte göra backup via datorn ?!?!? som jag redan har beställt för 500 spänn ( Adapter grej ) :O:O:O :P
    inget som hindrar dig att göra det.. inte gjort det redan? det var väl själva poängen med den nya disken.. att du skulle överföra från den gamla till den.. men din nya verkar ha glapp.. åtgärda det själv innan lr låt ms göra det, tid eller pengar, du som avgör..

  23. #83
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    inget som hindrar dig att göra det.. inte gjort det redan? det var väl själva poängen med den nya disken.. att du skulle överföra från den gamla till den.. men din nya verkar ha glapp.. åtgärda det själv innan lr låt ms göra det, tid eller pengar, du som avgör..
    hård disken värkar funka nu när jag startar den i alla fall. Jag knäppte bara till den förut och sen har den startat perfek sen dess


    Men XSATAn från SPelbutiken har inte kommit än Beställde i måndags har inte kommit

  24. #84
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    hård disken värkar funka nu när jag startar den i alla fall. Jag knäppte bara till den förut och sen har den startat perfek sen dess


    Men XSATAn från SPelbutiken har inte kommit än Beställde i måndags har inte kommit
    ja, och därav saken att du ska fixa den så fort de går. du vet ju den är glapp, bara en tidsfråga innan det kan få allvarligare konsekvenser, kortsluter osv.. knäpper du bara på den lite så kan du ju räkna ut hur små marginaler det är mellan fungerande disk och en disk som kan gå åt pipan.

  25. #85
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja, och därav saken att du ska fixa den så fort de går. du vet ju den är glapp, bara en tidsfråga innan det kan få allvarligare konsekvenser, kortsluter osv.. knäpper du bara på den lite så kan du ju räkna ut hur små marginaler det är mellan fungerande disk och en disk som kan gå åt pipan.
    Jag är medveten om riskerna, Men jag menade lixom att Jag knäppte till lite 1!! gång sedan när jag startat om och om har det funkat som vanligt. Fast jag är bara en dum unge som har aningar xD

  26. #86
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Jaha Då har man fått E 74 när man satt och Spelade CoD 4 sen blev skärmen lite blå och sen starta jag om och vad ser man då ? E 74 !!!


    Jag har hört att det är cod 4 som gör att det kan bli så

    ...När jag väl hade fått min XSATA och allting var förberätt PERFEKT!

  27. #87
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Det finns inget spel som gör det. Detta är ett hårdvarufel.. du kunde lika gärna fått RROD. Flasha om till orginal och skicka till M$ om du har garanti (1 år) annars får du framkalla RROD om konsolen är inom 3-års gränsen.

  28. #88
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Jaha Då har man fått E 74 när man satt och Spelade CoD 4 sen blev skärmen lite blå och sen starta jag om och vad ser man då ? E 74 !!!


    Jag har hört att det är cod 4 som gör att det kan bli så

    ...När jag väl hade fått min XSATA och allting var förberätt PERFEKT!
    Fan, du verkar nästan ha mer otur än mig!
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  29. #89
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    men va fan grabbar ?! Kan jag inte bara öppna den och kolla, Det är ju oftas fel med GPU skit eller nåt. Det är så dom fixar grejerna på youtube. Dom har ju mängder med filmer som verkar vara nyttigt. När ändå min garanti är åt helvete orkar jag inte krångla och hålla på och flasha dit o dit o allt skit. Det är väl värt ett försök?

    Och Microsoft har fan erkä'nt att det kan vara '' Hyper grafik spel'' som gears 2 och cod 4. När det kommer en ny uppdatering på ett spel t.ex CoD 4 så vettja då fan men det stog allt om det där på nån sida. Och SKITMÅNGA har fått E47 p.g.a CoD4 eller Gears och skit

    Nå? är det värt ett försök?

    P.S jag hoppas verkligen inte att allt krångel med hård disken och vidare.... hade nånting med min flash att göra

  30. #90
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Nu har jag ringt microsoft och berättade om mitt problem.....

    Dom föreslog att jag skulle skicka in den till dom, Och att det inte skulle kosta något eftersom min Garanti är kvar.... Men hallå? DEN ÄR JU INTE DET, JAG HAR JU FLASHAT DEN ?!?! ( det sa jag inte till han, jag slet mig undan lixom xD.) Kan man sckicka in den till m$ utan DVD i. Så att jag rycker ur DVDn så dom inte gör nåt med den :OxDxDxD

Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Dantax V4 problem med bild :S
    By Rostad360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 19:39
  2. ett problem har uppstått med min ps2 - laserenhet.
    By Nozara in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 17:03
  3. Knepigt problem med Argon!
    By 99stoffe99 in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 22:59
  4. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 22:17
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •