Sida 8 av 9 FörstaFörsta ... 6789 SistaSista
Visar resultat 211 till 240 av 241

Diskussion: XBOX 360 felkoder

  1. #211
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Frantic Visa Inlägg
    Jag har letat men utan lycka.

    Laddade hem ett spel nu idag (The Penguins of Madagascar Dr Blowhole Returns) och såg sedan att det var ett Kinectspel (vi har inte kinect) så jag brydde mig inte mer om det. Efter ett tag ropar en av sönerna till mig att det är något fel med tv-spelet så jag går dit. Då visar det sig att grabben startat spelet och nu står det följande på tv:n

    Can´t read the update from the disc. Please reinsert the disc to continue the update.

    If the problem persists, visit www.xbox.com/support.

    Statuscode: 3151-335A-B800-0F00-C000-0034


    Problemet är det att när jag startar om tv-spelet så kommer samma meddelande fram direkt, så vi kan inte göra något med det. Går detta att lösa eller är det bara att ta fram släggan och avreagera sig på xboxet?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...282#post245282 <--- läs mina svar i den här tråden, det är samma problem men med ett annat spel helt enkelt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #212
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Tack!

    Har testat nu men problemet kvarstår. Den laddar lite på USB minnet med sedan samma meddelande. Läste i den tråden att "Zibb" inte fick nyaste versionen att fungera så han testade http://whipland.no-ip.org/.downloads...pdate_1346.zip istället, men jag kan inte tanka hem den. Finns den någon annanstans att fåtag på?

    Tack på förhand!

    EDIT: Läste längre ner i tråden där hade du länkat till http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_13146.zip vilket fungerade att ladda hem, ska testa installera den nu....

    YEAH!

    Det fungerade!

    Är den helt återställd nu? Alltså måste jag flasha den? (jag gissar att jag behöver det för spelen fungerar inte, eller går det att återgå till tidigare inställninger på något sätt?). Första gången det gjordes betalade jag en snubbe som kunde med detta. Han bor inte kvar så är det något man kan göra eller är det typ mörkret själv?
    Last edited by Frantic; 2011-09-07 at 21:02.

  3. #213
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Frantic Visa Inlägg
    Tack!

    Har testat nu men problemet kvarstår. Den laddar lite på USB minnet med sedan samma meddelande. Läste i den tråden att "Zibb" inte fick nyaste versionen att fungera så han testade http://whipland.no-ip.org/.downloads...pdate_1346.zip istället, men jag kan inte tanka hem den. Finns den någon annanstans att fåtag på?

    Tack på förhand!

    EDIT: Läste längre ner i tråden där hade du länkat till http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_13146.zip vilket fungerade att ladda hem, ska testa installera den nu....

    YEAH!

    Det fungerade!

    Är den helt återställd nu? Alltså måste jag flasha den? (jag gissar att jag behöver det för spelen fungerar inte, eller går det att återgå till tidigare inställninger på något sätt?). Första gången det gjordes betalade jag en snubbe som kunde med detta. Han bor inte kvar så är det något man kan göra eller är det typ mörkret själv?
    Japp, den är återställd, precis som det står i tråden jag länkade till

    Vi på PSXCare kan flasha om den åt dig, det tar vi 400:- för... finns fler som kan hjälpa dig men dom får inte skriva om det här på forumet eftersom vi driver ett företag som utför tjänsten, även över post
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #214
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Ah tack för allt, jag bor i Umeå så känns sisådär att måsta skicka den med posten, ska kolla om det finns någon i närheten som kan med det annars så får ni äran.

    Tack igen!

    Grabbarna får spela de få köpta spelen sålänge :P

  5. #215
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Snackade med en polare på jobbet och han gjorde samma misstag med sin konsoll men med spelet NHL 12. Men vi kan inte få tillbaka "dashboard"? Hans konsoll var sedan tidigare bannad, kan det ha någon betydelse?

  6. #216
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Frantic Visa Inlägg
    Snackade med en polare på jobbet och han gjorde samma misstag med sin konsoll men med spelet NHL 12. Men vi kan inte få tillbaka "dashboard"? Hans konsoll var sedan tidigare bannad, kan det ha någon betydelse?
    Vad har han för läsare? det kan vara så att man bytt läsare, då kommer den inte att kunna lösa problemet förrens du bytt tillbaka...

    Var mig du pratade med på telefon nyss också men iaf här har du länkarna jag lovade:

    http://******************/topic/8570...360-dashboard/ <--- där finner du information om felkoderna, andra ******* in talar om för dig vilken uppdatering du behöver

    •Kod: 307D Ladda ner: Dashboard 12413

    •Kod: 3080 Ladda ner: Dashboard 12416

    •Kod: 3143 Ladda ner: Dashboard 12611

    •Kod: 3151 Ladda ner: Dashboard 12625

    •Kod: 335A Ladda ner: Dashboard 13146

    •Kod: 351F Ladda ner: Dashboard 13599
    http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_13146.zip <--- borde vara den uppdatering du behöver

    Formatera minneskortet i FAT32 med Standard som Kluster/Sektor storlek
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #217
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    hej nu har jag provat 13146.zip(usb med formatering) även en fil som heter 2.0.12625.0 och får fortfarande upp
    status code: 3151-335a-b800-0402-c005-3002 ?

  8. #218
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av manganb Visa Inlägg
    hej nu har jag provat 13146.zip(usb med formatering) även en fil som heter 2.0.12625.0 och får fortfarande upp
    status code: 3151-335a-b800-0402-c005-3002 ?
    Prova olika USB minnen, problemet är att den inte kan läsa uppdateringen... testa olika minnen, testa även hårddisk om det inte funkar med något minne...

    och jag hoppas du lagt uppdateringen:

    x:\$systemupdate\*massa filer*

    och inte x:\13146.zip eller liknande...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #219
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ok jag har testat olika usbminnen men ingen lycka.....men hur menar du med att testa även med hårddisk?

  10. #220
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av manganb Visa Inlägg
    ok jag har testat olika usbminnen men ingen lycka.....men hur menar du med att testa även med hårddisk?
    USB hårddisk
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #221
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    testade bränna en cdskiva med Dashboard 13146 och den kom lite längre med uppdateringen men sen fick jag en ny
    status code: 3151-335a-b800-0402-c000-016b vet absolute inte vad detta betyder?

  12. #222
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av manganb Visa Inlägg
    testade bränna en cdskiva med Dashboard 13146 och den kom lite längre med uppdateringen men sen fick jag en ny
    status code: 3151-335a-b800-0402-c000-016b vet absolute inte vad detta betyder?

    kan du skriva av allt du får upp på skärmen och inte bara status koden. lättare att se helheten och leta på rätt ställen.

    om möjligt testa en annan usbport. ha inget annat än stickan å handkontroll anslutet.

    om den vägrar att hoppa förbi uppdateringen så kan det röra sig om en spoofad läsare eller något annat mystiskt som inte låter läsaren flashas om.

    (och ja jag skummade bara igenom tråden)

  13. #223
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Efter att jag testat olika usb(alla tre portar)även med cd och dvd så återstår endast usb-hårddisk som ett sista alternativ....synd bara att jag inte äger ett sådant : (
    Jag kan säga att jag har nått tillståndet uppgivenhet(returmarknaden nästa)kanske en lottorad med dessa siffror fungerar bättre:3151-335a-b800-0402-c005-3002........tack för all hjälp.

  14. #224
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av manganb Visa Inlägg
    Efter att jag testat olika usb(alla tre portar)även med cd och dvd så återstår endast usb-hårddisk som ett sista alternativ....synd bara att jag inte äger ett sådant : (
    Jag kan säga att jag har nått tillståndet uppgivenhet(returmarknaden nästa)kanske en lottorad med dessa siffror fungerar bättre:3151-335a-b800-0402-c005-3002........tack för all hjälp.
    Kan du ärligt talat inte göra något annat än se status koden?!?!?!?!?!?! VAD STÅR DET MER ÄN STATUS KODEN? att bara skriva status koden är som att spela på bingo, du vet aldrig riktigt EXAKT vart felet ligger... det kan vara random felkoder som i slutändan om man hashar om dom på något vis talar om vad för fel du gör...

    *edit:*

    Sorry men... Min kollega bad om mer information än bara status kod, och du ger oss inte mer vilket gör att man blir mer frustrerad eftersom status koden inte säger så mycket för någon som inte är anställd hos microsoft, och jag menar vi är inte anställda hos microsoft

    *edit2:*

    Kom på en till grej som kan ställa till problem, vad har du för läsare? och dyker felkoden upp direkt eller blir det först en grön remsa över skärmen som rör sig och fastnar typ halvvägs in? isåfall är det inte fel med att den inte hittar uppdateringen, utan det är fel med att den inte kan skriva till läsaren pga gammal flashning med lås eller dylikt. då får du prova att flasha om till stock FW först...
    Last edited by Swizzy; 2011-09-13 at 23:44.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #225
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    hej åhh hopp.....ok det står EXAKT så här;
    Can´t update your console.System Update Failed, Please visit www.xbob.com/support.följt av Status Code: 3151 - 335A - B800 - 0402 - C005 - 3002
    Den gröna mätaren startar och fastnar ungefär mellan 2/3-10delar av stapeln.
    ps konsollen har varit i microsoftfabriken för rep. av rrod men har flashats om och efter det blivit bannad, efter det har jag använt mig av en bootskiva för att kunna lira.

  16. #226
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    förlåt...så står det....System Update Failed. Can´t update your console. Please visit www.xbob.com/support.följt av Status Code: 3151 - 335A - B800 - 0402 - C005 - 3002

  17. #227
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av manganb Visa Inlägg
    hej åhh hopp.....ok det står EXAKT så här;
    Can´t update your console.System Update Failed, Please visit www.xbob.com/support.följt av Status Code: 3151 - 335A - B800 - 0402 - C005 - 3002
    Den gröna mätaren startar och fastnar ungefär mellan 2/3-10delar av stapeln.
    ps konsollen har varit i microsoftfabriken för rep. av rrod men har flashats om och efter det blivit bannad, efter det har jag använt mig av en bootskiva för att kunna lira.
    Hade varit jätte bra om du nämnt detta tidigare, du har slösat en himmla massa tid på att försöka om och om igen med någonting som är dömt att misslyckas, felet du har är att den inte kan flasha DVD'n, du måste återställa den till original innan du kan få den att slutföra uppdateringen för att sedan flasha den igen...

    Jag tippar på att du har en BenQ läsare?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #228
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ok men nu kommer en jävligt dum fråga.......men hur återställer jag den till original(förlåt att jag frågar)??

  19. #229
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av manganb Visa Inlägg
    ok men nu kommer en jävligt dum fråga.......men hur återställer jag den till original(förlåt att jag frågar)??
    Du dumpar innehållet på den nu, laddar en original BenQ mjukvara, spoofar och skriver den...

    Eller så tar du den senaste versionen och flashar in (du måste oavsett vilket välja mjukvaran manuellt)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #230
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ok låter busenkelt(not)....det blir att ta kontakt med en lokalsnubbe och se om han förstår detta ; )
    tack iallafall(återvinningen får vänta en dag extra).....jag återkommer med hur det gick senare : )

  21. #231
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Vill bara avsluta något jag påbörjat........med att tacka för hjälpen(igen) TACK!!!
    Som ni säkert förstår så har jag inte behövt passera återvinningen ; ) utan maskinen lever och mår bra...igen tackvare eran förtjänst.

  22. #232
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    drog igång xboxet idag för första gången på 2-3 månader och jacka in nätverkskabeln.
    boxen är flashad tror de är 1.6.

    den börjar uppdatera från live och avbryts plötsligt och ger mig:

    Cant update your console visit xbox....

    status code: 3143 - 351F - B380 - 0402 - C005 - 3002


    Boxen startar och går direkt till detta, kan ej komma åt något annat än den vita scrennen.



    Vad skall jag göra???


    MVH B

  23. #233
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av blaa Visa Inlägg
    drog igång xboxet idag för första gången på 2-3 månader och jacka in nätverkskabeln.
    boxen är flashad tror de är 1.6.

    den börjar uppdatera från live och avbryts plötsligt och ger mig:

    Cant update your console visit xbox....

    status code: 3143 - 351F - B380 - 0402 - C005 - 3002


    Boxen startar och går direkt till detta, kan ej komma åt något annat än den vita scrennen.



    Vad skall jag göra???


    MVH B
    Bor du i stockholm, sväng förbi oss, annars försök hitta någon som kan hjälpa dig flasha om igen, du har troligen en BenQ läsare? isåfall är det där problemet ligger... du kan även skicka maskinen till oss så fixar vi det åt dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #234
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Crap!

    Lyckades få igång boxen genom att öppna dvd, dra ut sladden, trycka in dvd halvvägs, stoppa i sladden, starta boxen.


    Men nu läser inte fanskapet mina "säkerhetskopior" längre....

    Blir väll till att besöka er imorogn för en ny flashning?


    MVHB

  25. #235
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av blaa Visa Inlägg
    Crap!

    Lyckades få igång boxen genom att öppna dvd, dra ut sladden, trycka in dvd halvvägs, stoppa i sladden, starta boxen.


    Men nu läser inte fanskapet mina "säkerhetskopior" längre....

    Blir väll till att besöka er imorogn för en ny flashning?


    MVHB
    Japp
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #236
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    visst hinner ni flasha under dagen?
    Kostar de som att jag är ny kund eller är de uppdaterings pris då jag gjorde den förra hos er?

  27. #237
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av blaa Visa Inlägg
    visst hinner ni flasha under dagen?
    Kostar de som att jag är ny kund eller är de uppdaterings pris då jag gjorde den förra hos er?
    Vi brukar ha dom färdiga inom 1-2 timmar ungefär, vanligtvis inom 30 minuter om det inte är någon före, men räkna med 1-2 timmar så har du lite marginaler

    Det kostar 250:- om du flashat den hos oss tidigare, annars 400... (om du inte har slim? isåfall är det 350 alternativt 995)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #238
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Felkod E66

    Köpte fifa 12 häromdagen, när jag ska spela måste jag köra en obligatorisk uppdatering. Uppdateringen avbryts efter ett tag och jag får upp felkod e66, en röd lampa lyser men den kan man släcka om man bara bryter strömen.
    Har provat ett par gånger och får samma fel. Xboxet är 5-6 år gammalt och har varit flashat en gång i tiden.

    Vad göra? köpa nytt xbox eller kan man återställa det på något vis?

  29. #239
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Elitsoldat Visa Inlägg
    Köpte fifa 12 häromdagen, när jag ska spela måste jag köra en obligatorisk uppdatering. Uppdateringen avbryts efter ett tag och jag får upp felkod e66, en röd lampa lyser men den kan man släcka om man bara bryter strömen.
    Har provat ett par gånger och får samma fel. Xboxet är 5-6 år gammalt och har varit flashat en gång i tiden.

    Vad göra? köpa nytt xbox eller kan man återställa det på något vis?
    Du har en Samsung läsare, det man behöver göra är troligen att ta bort spoofen, den är troligen en samsung MS25 som är spoofad som en Samsung MS28... det kan ibland vara lite special meck med samsungar... så dessa rekomenderar jag att man lämnar in hela boxen till t.ex. oss på PSXCare och inte bara DVD'n om man inte klarar av att flasha en samsung själv...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #240
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Läsaren har låtit rätt konstigt länge ändå så är väl läge att byta. Kollade upp det och mycket riktigt är det samsung. Kommer jag komma åt live efter att den är omflashad?

Sida 8 av 9 FörstaFörsta ... 6789 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  3. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  4. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •