Sida 1 av 9 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 241

Diskussion: XBOX 360 felkoder

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    XBOX 360 felkoder

    Källa: XBOX-SCENE forumet http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=484726

    Innan du kontaktar oss för hjälp med en XBOX 360 som inte ger bild / bara blinkar på fronten, kolla felkoden på detta sätt:

    1: Starta din XBOX 360. Om den inte får problem direkt, spela på den tills den hänger sig, starta om ifall du måste osv. När du kommer i läget där du inte får någon bild och det bara blinkar, fortsätt med steg 2.

    2: Håll in den lilla "sync" knappen på frontpanelen och HÅLL DEN INTRYCKT!

    3: Tryck och släpp EJECT, notera hur dioderna blinkar.

    ALLA blinkar toksnabbt = 0:a
    En diod är tänd = 1:a
    Två dioder är tända = 2:a
    Tre dioder är tända = 3:a

    4: Upprepa steg tre tills du fått ut totalt FYRA siffror i felkoden.

    Vanligast är t.ex. 0001 = trasig nätdel, 0102 = dåligt lödda komponenter på moderkortet,



    0001 power supply problem
    0002 Network Interface problem
    0003 (not yet known) (might be PSU might be GPU/CPU)
    0010 over heating
    0011 over heating - If you are recieving this error after dissassembling your console make sure to all 8 of the heatsync screws are tightened securely to the board/heatsink holes.
    0012 over heating
    0013 over heating
    0020 (Not yet known, possibly overheating)
    0021 DVD Drive Time out - Can be caused by problems with a firmware flash. This is also speculated to sometime be caused by a problem with the southbridge chipset on the motherboard.
    0022 GPU Error / GPU Overheating
    0023 (not yet known)
    ...
    0101 (not yet known)
    0102 unknown error - though it's most likely GPU related literally means the console does not know what is wrong. possibly a short or cold solder joint somewhere. So far there is 1 major theory for what causes most of these errors is that the Ram, CPU, or GPU are not soldered properly to the mother board due either to poor manufacturing or excessive heat up and cool down cycles that stress, weaken and eventually break the soldered connection. This can be solved by re-Heating the chips DO NOT attempt this if your console is still under warranty. If your console is still under warranty return it to the store where it was purchased or call MS to have it replaced. I have also heard of limited success by simply switching the AV cable from "HDTV" mode to "TV" mode.
    0103 (not yet known)
    0110 Memory Error / Memory Overheating - see solution for error 0102
    ...
    0200 (not yet known)
    ...
    1000 (not yet known)
    1001 (not yet known)
    1002 (not yet known)
    1003 Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it
    1010 Hard Drive Error, Can be caused buy a currupt or missing Eprom.
    1011 (not yet known)
    1012 (not yet known)
    1013 (not yet known) possibly a dashboard update error
    1020 (not yet known)
    1021 (not yet known)
    1022 AV cable error... There is a problem with the AV cable, try using a different AV cable. (could also be a problem with the encoder chip)
    1023 DVD drive not connected, connect DVD drive to boot
    1030 (not yet known)
    1031 (not yet known)
    1032 (not yet known)
    1033 (not yet known)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tja!

    Min box dog för ett par dagar sedan då jag fick 3 röda lampor. Har nu gjort som ovan för att få fram en error code.

    Efter att ha gjort testet fullt ut 5 ggr kan jag konstatera att min kod blev 0000. Saken är den att den koden ej finns med på listan. Vad nu? någon som vet vad 0000 kan innebära?

    H//
    Nicodemus

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste ha gjort något fel :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    He he mjo =) Men gjort som guiden säger. Men det är väll bara att åka hem o testa igen =/ Postar min kod här igen senare ikväll.... om resultatet blir ett annat vill säga

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej!

    Är ny här men iaf, min box dog också för ett tag sen, jag har tänk att chansa lite och skicka in den till ms även fast den är flashad (har läst att de flesta byts ut eller lagas ändå) men om det nu skulle vara så att den nekas och blir tillbaka skickad, kan jag då få den lagad hoss psxcare?, fick felkoden 0020 vilket verkar vara en okänd felkod =)

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan ordna en omlödning av grafikprocessorn för 700:-, men det hjälper ju i första hand mot felkoden 0102.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej

    Min 360 dog idag när jag provade min nybrända Need for speed Pro skiva ,
    förmodligen var det kanske inte därför den dog. I alla fall så fick fel kod 1013 som ska vara "1013 (not yet known) possibly a dashboard update error"

    Har någon något förslag vad jag kan göra.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Börja med att ringa supporten, det KAN ju vara någon uppdatering från spelet som inte gick som den skulle...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ligger det uppdateringar på spelen?? Och vad ska jag säga till supporten??

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av spelex Visa Inlägg
    Ligger det uppdateringar på spelen?? Och vad ska jag säga till supporten??
    ja det gör det. stoppar du tex in ett nyare spel och du har en gammal update i din box så kommer den fråga om du vill uppdatera.

    något verkar gått snett hos dig iaf. kanske räcker med att tömma all cache etc. sök på det här.. men ring supporten du och säg du fick denna felkoden när du uppdaterade. nämn inget om att det var en backup.

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Men hur rensar jag cachen när jag inte får någon bild ??
    Finns det något "trick"
    Tack för alla svar !!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Clear Any Failed system updates that cause the console to error.

    1. With the console off, press and hold the sync up button (the small white one)
    2. While holding the sync button press the power button to turn on the console
    3. Continue to hold the sync button until the Console has booted up completely.
    4. During the boot process the console should clear any failed updates, allowing you to use it normally.

    Mvh Jani

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Har en xbox med fel 0102. Täcker den utökade 3-års garantin även detta fel? Är det någon ide att flasha tillbaka den, slänga på nytt klistermärke och försöka skicka in den? Eller ska man försöka byta ut X-hållaren för kylflänsen på undersidan som många påstår fixar problemet?

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, fel 0102 är det typiska "3-års garanti" felet, så skicka in den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ska man bry sig om att flasha tillbaka den och sätta på nytt klistermärke eller är det lika bra att chansa?

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Eson Visa Inlägg
    Ska man bry sig om att flasha tillbaka den och sätta på nytt klistermärke eller är det lika bra att chansa?
    Bump på det, min har också drabbats av "the ring of death" och är en flashad Hitachi. UPS kommer och hämtar den i morgon så vad kan man förvänta sig?

    /Rogga

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    195
    Respekt
    21
    Får kod 0203(alla blinkar,2 lyser,alla blinkar,3 lyser)

    Finns det något hopp??

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tjena Hansi,
    Har nyligen flashat min box med senaste firmw.
    Har lirat backup spel utan problem då härom dagen så började den frysa.
    I början så fick jag E 71 och då körde jag "Clear All Installed Game Updates and Console Cache" och det funkade bra tills igår då den började hänga sig igen men dock fick jag E 79.
    Har testat med att hålla in sync knappen o eject knappen utan framgång (förmod gör jag fel)
    Den startar efter att den har fått vila i typ 5 min men så fryser den igen efter 3 min.

    uppskattar hjälpen.

    Jag har ingen hdd på denna o inget externt heller

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ta bort hårddisken så kommer boxen fungera bra igen...med lite tur även när du satt tillbaka hårddisken ifall den bara glappade lite...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    OK läste nu att du inte hade någon hårddisk...illa då att du får hårddisk error :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    a jag vet, har även testat att byta väggkontakt och av-plats utan framgång.

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    ok lite förbättring, jag får ingen E 71 eller E79 längre men nu fryser boxjä... i början på spelen tar typ 2 min sen fryser den, har nyss plockat isär den och resetat kablarna till spelaren..
    /H

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Fick tillbaka min 360 härom dagen och totalt tog det två veckor, dörr till dörr. Dessutom fick man en månad LIVE med på köpet. Inget strul trots att den är flashad. Guld!

    /Rogga

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    har märkt att det är värmen som är problemet, lägger jag boxen vid balkongdörren som står öppen på glänt och det blåser in lite luft så funkar boxen i timmar, no problem.

  25. #25
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18

    Arrow

    Citat Original inlägg av Nicodemus Visa Inlägg
    Tja!

    Min box dog för ett par dagar sedan då jag fick 3 röda lampor. Har nu gjort som ovan för att få fram en error code.

    Efter att ha gjort testet fullt ut 5 ggr kan jag konstatera att min kod blev 0000. Saken är den att den koden ej finns med på listan. Vad nu? någon som vet vad 0000 kan innebära?

    H//
    Nicodemus

    Hehe du gjorde troligtvis samma misstag som jag och startade om boxen mellan varje siffra. Jag hajjade det dock efter första försöket. Så går det när man inte läser ordentligt.

  26. #26
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    HANSI: Jag fick "0102 = dåligt lödda komponenter på moderkortet". Hur mycket får jag hosta upp till er för att få det lagat? Har ni någon form av garanti på lagningen? Du sa tidigare idag att ingen av de 30 boxarna ni lagat har återkommit men OM det nu skulle hända?

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    HANSI: Jag fick "0102 = dåligt lödda komponenter på moderkortet". Hur mycket får jag hosta upp till er för att få det lagat? Har ni någon form av garanti på lagningen? Du sa tidigare idag att ingen av de 30 boxarna ni lagat har återkommit men OM det nu skulle hända?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=181719

    http://forum.psxcare.com/support/sho...6&postcount=11

  28. #28
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18

    Arrow




    Japp det får mig att känna mig säker på vad det kostar! Men inte helt säker på hur trygg jag är efteråt.

  29. #29
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Föresten så hände något riktigt skumt igår. Min box pajjade för kanske ett halvår sedan. Först började den bara bli helt skum och ostabil för att sedan endast blinka rött direkt vid start. Provade då starta flera gånger lite då och då men boxen var helt död.

    Sedan gick jag igenom en flytt hemifrån och det var massor med det så det blev aldrig av att jag tog tag i och gjorde nåt åt den trasiga boxen. Har även provat få igång den nån gång igen det senaste halvåret utan resultat.

    Igår kväll gjorde jag detta felkodtest och fick fram den. Gjorde testet 2 gånger och sedan när jag skulle göra det för tredje gången så startade boxen som den skulle (Haha!!!???).

    Jag spelade först lite NBA street demo men bytte sedan till mitt brända Def Jam Icon som hängde sig (+ Bilden blev konstig) efter 3 min. Då tänkte jag aja ok det var det. Men sedan efter det direkt spelade jag Burnout Revenge (Original spel) och bränt TNMT (Bränt) i säkert 1 timme tills att jag stängde av självmant utan problem.

    Helt skumt det här! Men det är väl bara en tidsfråga innan den lägger av... igen?

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Japp det får mig att känna mig säker på vad det kostar! Men inte helt säker på hur trygg jag är efteråt.
    Du kan få 6 månaders garanti = pengarna tillbaka eller ny reparation om du får samma felkod igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 1 av 9 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  3. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  4. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •