Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Sanningen om ert brännande?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Sanningen om ert brännande?

    Ok bara nyfiken om alla ni bränner enligt guds budord på 2ggr hastighet, samt inga program igång eller nått internet anslutet, släcker i rummet och låser dörrn 40 minuter tills allt är klart osv osv...

    själv slarvas det en hel del...

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Nope. Har allt inkopplat, bränner även mellan 4-6x med Xbdisc skivor.
    Enda spelet jag bränt i 2x är NFS Carbon. Funka inte och bränna fortare på just det spelet, vettefan varför.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Thumbs up nope inte här inte...

    Bränner med full fart (16x) på min domänkontrollant/webserver med FTP'n på... fungerar finfint, inte en coaster än..

    //Higgins...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    jag brände mitt första (GoW) i 16x, inga problem. Men det var mest ett misstag så nu bränner jag i 4x och det har funkat hittills.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    30
    Respekt
    19
    Bränner alltid på 1X. Aldrig haft anledning att bränna snabbare egentligen.. I början brände jag på högre hastigheter. Fick aldrig coasters, men boxen verkade ha lite svårare än vanligt att läsa skivorna.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    hmmm, ja är inte så säker på att lägre hastighet alltid ger bättre resultat.. swedburn har gjort ett test på verbatim DL skivor och fick faktiskt bättre resultat med 8X än 2.4X med pioneer 111/112 brännarna.. mkt bättre faktiskt ska börja testa köra det istället för 2.4..

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag brukar alltid rekommendera 50% av skivans utlovade maxhastighet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Krotch Visa Inlägg
    Bränner alltid på 1X. Aldrig haft anledning att bränna snabbare egentligen.. I början brände jag på högre hastigheter. Fick aldrig coasters, men boxen verkade ha lite svårare än vanligt att läsa skivorna.
    1X!! Måste ta en 2h och bränna en skiva då?

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Är nog väldigt varierande vilken hastighet brännaren bränner bäst på ... Är inte glasklart att det blir bättre bara för att du bränner saktare ... Brukar hålla mig till 4x och det har alltid funkat klockrent ... Går jag ner till 2x brukar det av nån anledning alltid bli lite svårare för dvd:n att läsa .. Men på Laptopen funkar det alltid perfekt på max .. En gyllene regel är ialf ... Skit i att spara nån krona per skiva istället för att köpa kvalite
    Last edited by Begga; 2007-03-13 at 03:00.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    bränner i 1X annars funkar inte spelen ta 40 min
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    4X på Platinum + skivor, och ingen defragmentering i bakgrunden så brukar det funka grätt....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Verbatim skivorna är väl avsedda för max 2,4X eller har jag fel? Bränner ni mer även med verbatim?

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Det brukar bli en snitthastighet runt 5,5 - 6x när bränningen är klar.. (på MAX hastighet med min NEC med Verbatim DL..)

    //Higgs.

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Kör nästan alltid i 4X, men ser till att datorn får vara helt ifred och stänger ner alla program som äter minne.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    1x låter iaf i mina öron väldigt onödigt. Skulle aldrig bränna saktar än 2x iaf.

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    OBS! Äger ni en Pioneer 111/112 och bränner Verbatim DL så ska dessa brännas i 8x för bästa resultat! Se 112D minitest för mer info.

    Nån som provat.... ?????

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av clavgard Visa Inlägg
    Nån som provat.... ?????
    Provade med cod3 i 8X, ok känns som det buggar ut ibland men min läsare är inte den bästa.. ja vet att själva spelet är buggigt som f** men osäker på om låsningarna beror på bränningen eller spelet (läst att de låser sig ofta på live osv).. så det kanske inte är idealiskt o bränna full hastighet till just 360, dvd-roms i datorer brukar va bra mkt stabilare på o läsa det mesta.. av nån anledning tyckte dom vel att de va nåt o spara in pengar på vilket är idiotiskt eftersom de är en av de viktigaste komponenterna som också tar mest stryk (ända rörliga delen förutom fläktarna).. ska testa 4X nästa gång

Liknande diskussioner

  1. sry jag kanske mixa ihop allt =/ men jag mena ert multi-x för 250kr
    By smeagol in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 22:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •