Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Wiinja Deluxe problem

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Wiinja Deluxe problem

    Jag fick nyligen min Wii tillbaka från psxcare monterad och klar och jag ville sätta igång direkt med att lira lite. Så jag laddade ner enabelern från wiinja.com för att låsa upp låsa upp regionerna som hemsidan säger att man ska göra.

    Jag lägger in den i min Wii och den börjar ladda, den ska egentligen reboota min Wii men jag får upp ett felmeddelande istället som säger att jag borde ta ut skivan och reseta konsollen.

    Jag kör en recovery på chippet som det står i manualen, försöker igen med en ny skiva. Skiter sig igen. Försöker också med att låsa skivan från att kunna skrivas om, funkar inte det heller. Skitsamma tänker jag, jag provar ett PAL-backup och klurar ut felet senare. Funkar inte det heller.

    Är det jag som gör fel? Jag är rätt ny på sånt här och skulle uppskatta lite hjälp.

    Skivorna jag har bränt på är Samsung Pleomax DVD+R 8x 120min/4.7GB och HP Invent DVD-R 8x 120min/4.7GB. Brännaren är av märket Lightscribe (HP), aldrig bränt en enda dålig skiva med den egentligen.

    Filerna jag har brännt är Excite Truck PAL från pirate bay, kan hittas här och den europeiska enebalern från Wiinja.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag skall kolla med teknikerna om dom lött på reset kabeln som enligt de första instruktionerna bara är en "option" för att man skall kunna disabla chippet, men tydligen behövs den även för att sätta chippet i recovery mode.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 22:17
  2. Wiinja v.2 eller värt att vänta på wiinja deluxe?
    By Blommah in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 14:09
  3. Konstigt problem med spelen, snälla hjälp
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 01:16
  4. Problem med v14 maskin.
    By Greggo in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 22:46
  5. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •