Jag fick nyligen min Wii tillbaka från psxcare monterad och klar och jag ville sätta igång direkt med att lira lite. Så jag laddade ner enabelern från wiinja.com för att låsa upp låsa upp regionerna som hemsidan säger att man ska göra.
Jag lägger in den i min Wii och den börjar ladda, den ska egentligen reboota min Wii men jag får upp ett felmeddelande istället som säger att jag borde ta ut skivan och reseta konsollen.
Jag kör en recovery på chippet som det står i manualen, försöker igen med en ny skiva. Skiter sig igen. Försöker också med att låsa skivan från att kunna skrivas om, funkar inte det heller. Skitsamma tänker jag, jag provar ett PAL-backup och klurar ut felet senare. Funkar inte det heller.
Är det jag som gör fel? Jag är rätt ny på sånt här och skulle uppskatta lite hjälp.
Skivorna jag har bränt på är Samsung Pleomax DVD+R 8x 120min/4.7GB och HP Invent DVD-R 8x 120min/4.7GB. Brännaren är av märket Lightscribe (HP), aldrig bränt en enda dålig skiva med den egentligen.
Filerna jag har brännt är Excite Truck PAL från pirate bay, kan hittas här och den europeiska enebalern från Wiinja.
Bookmarks