Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Hjälp! Min XBOX 360 kan inte läsa Perfect Dark Zero L.C.E skivor??!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Hjälp! Min XBOX 360 kan inte läsa Perfect Dark Zero L.C.E skivor??!

    Hejsan allihop!

    Jag har ett märkligt problem som ni kanske kan hjälpa mig med.

    Det är så att jag förra veckan köpte Perfect Dark Zero: Limited Collectors Edition billigt från en butik. När jag kom hem hade boxen väldigt svårt med skivan. Den hade svårigheter med laddningen utav skivan, och ljudet hackade titt som tätt. Körde några banor in i spelet, men problemet fortsatte.

    Så jag bytte ut spelet idag, och fick ett sprillans nytt. Nu när jag kom hem och testade det så kunde den inte ens starta den nya skivan.
    "Can't read disc" eller liknande står det hela tiden, och läsaren ger ifrån sig massa konstiga ljud när den förgäves försöker starta spelet.

    Är det fel på min läsare eller?

    Jag har testat 4 stycken andra original spel (Condemned och Table Tennis till XB360 och Halo 2 och Rainbow Six 3 till XB) och dessa fungerade helt perfekt och felfritt. Även testat några DVD-filmer och inga problem där heller. Min läsare är inte moddad eller så, utan den är orörd och har orginal firmware.

    Vet någon vad det kan vara?
    Last edited by Balunan; 2007-03-13 at 20:36.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Okej. Nu har jag även testat Halo 1 till Xbox och kanske 5-6 DVD-filmer till. Både DVD5 och DVD9 Dual Layer filmer. Och alla har fungerat klanderfritt.

    Ringde Xbox support, och damen jag pratade med ville att jag ska skicka in min 360 på reperation. Men jag är inte övertygad om att det är något fel på min 360.

    Kan andra 360 och Xbox spel, samt massa DVD-filmer fungera perfekt och det ändå är fel på min konsol? Samtidigt undrar jag hur stor sannolikheten lixom är att jag fått 2 dåliga versioner av Perfect Dark efter varandra från samma ställe..

    Jag är förvirrad :/

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kan vara en hel serie dåliga skivor, en dålig skiva kommer nog sällan ensam :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Så det kan vara så alltså, Hansi?
    Det skulle verkligen vara en lättnad då alltså.

    Så du tror alltså inte att det är något fel på min konsol?

    Tack så mycket för ditt svar. Alltid trevligt att bli hjälpt utav insatta experter.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har inga som helst vetenskapliga bevis att stödja min teori på, men blir det fel på något som tillverkas i en fabrik så kan det mycket väl vara en hel dags tillverkning som har samma fel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Nej, jag förstår.

    Men från det du fått läsa, tror du det är nåt fel på min läsare eller nåt?

    Alla andra spel och filmer fungerar ju. Bara dessa två Perfect Dark Zero skivor jag haft problem med.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Perfect Dark är ju inte direkt påfrestande på din 360. Fungerar nyare spel som Gears Of War så är det inte boxen det är fel på. Prova ett perfect dark från någon annan butik. Eller hoppa över spelet helt, det är väl inget spel att slösa tid och pengar på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Tack för din tid och hjälp, uppskattas.

    Ja, tror inte det direkt handlar om påfrestning. Skitet kan inte läsas och startar ju inte ens! :/

    Ska försöka få spelet reklamerat imorrn.

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Reklamerade spelet idag i butiken, och fick där veta utav en av försäljarna att de indeed hade haft problem med Perfect Dark skivor...

    Fick för en hundring mer Oblivion också, som känns som ett betydligt bättre spel på alla sätt och vis.. Så slutet gott.

    Tack för hjälpen Hansi!

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44
  3. xbox live / xbox 360 live
    By blip33 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 18:58
  4. KAN INTE LÄSA SKIVOR!!!
    By Jonas_f81 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-04-08, 10:17
  5. KAN INTE LÄSA SKIVOR!!!
    By Jonas_f81 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-04-06, 21:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •