Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 51

Diskussion: Uppdatering av CycloWiz

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Uppdatering av CycloWiz

Jag undrar när och om den går att updatera.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Nu kanske jag låter lite tråkig, men har du kollat i ngn av de andra trådarna som gäller chipet, och eller på tillverkarens hemsida.

mvh

edit: http://www.teamcyclops.com/news.html

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0
    nog har jag kollat alltid Men jag får olika svar överallt. Vissa säger att den omöjligt kan uppdateras medans en film på youtube hävdar annat

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    19
    Uppdateringen kommer att släppas idag. Så det är bara vänta..

http://www.teamcyclops.com/news.html

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Jobbigt att man måste ha en switch för att uppgradera :/

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Behöver och behöver, det räcker ju med att man drar ut ett par kabelstumpar så får man tvinna ihop dom när dom måste ha kontakt, och dra isär dom när dom inte behöver ha kontakt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Har maxconsole forumet lagt av?

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Jo men det är ju smidigare att inte behöva någonting alls. Som dom andra chippen. Sammtidigt är det väl en säkerhetsåtgärd för att slippa att nintendo skulle kunna flasha sönder chippet.

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0
    Om man har en switch som psx-care satte dit när de moddade maskinen är man färdig att updatera?

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Nu har uppdateringen kommit!

Kom o tänka på en sak, de står att man skall trycka en massa på reset under uppdateringen, Måste man med andra ord göra Installation 2 av chipet med? de vill säga, "installation av on/off funktion till reset knappen?

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Om någon uppdaterar vill jag gärna veta hur det går... Vågar inte vara först och misslyckas ;-)

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hyndan Visa Inlägg
    Om någon uppdaterar vill jag gärna veta hur det går... Vågar inte vara först och misslyckas ;-)
    Jag måste bara löda in switchen först Jag var lite slö när jag satte i chippet och nu kom straffet. Har i alla fall en egen skruvmejsel nu.

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av freddyc Visa Inlägg

Kom o tänka på en sak, de står att man skall trycka en massa på reset under uppdateringen, Måste man med andra ord göra Installation 2 av chipet med? de vill säga, "installation av on/off funktion till reset knappen?
    Om du läser på cyclowiz hemsida så ser du att man behöver inte ha den sladden för att uppdatera. Man måste dock ha en flash on/off switch.

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av freddyc Visa Inlägg

Nej, man behöver bara göra den delen som heter Upgrade mode (optional).

Citat Original inlägg av teamcyclops.com
    We were asked if the chip disable wire going to the Reset button is needed to upgrade. No, it's not needed!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Hej!

Jag fick min switch installerad av er i butiken och jag är lite orolig att den kanske inte fungerar (eftersom jag var en av dom som fick mitt wii chippat första dagen när cyclo kom). Jag antar att det bara är att testa när jag kommer hem i kväll, men det skulle vara nice att veta ifall de switchar ni installerade i början fungerar ...

mvh Kakmannen

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Varför skulle inte switchen fungera?

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Varför skulle inte switchen fungera?
    när jag hämtade mitt wii var det något strul med att switchen inte fungerade riktigt som den skulle (var på onläge eller något när dom testade den) ...

Förmodligen inget att bry sig om

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Om du läser på cyclowiz hemsida så ser du att man behöver inte ha den sladden för att uppdatera. Man måste dock ha en flash on/off switch.
    Okej! Men vad e då kabel till reset knappen till för?

Trodde man behövde den för, man skall juh trycka en massa på reset, kommer inte maskinen att starta om då under uppgraderingen?? Eller de kanske de e meningen att den skall göra??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Men vad f-n är det för problem med cyclo-wiz och deras hantering av D2B chipset :-) Återigen så kommer supporten för D2B "senare" :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Behöver och behöver, det räcker ju med att man drar ut ett par kabelstumpar så får man tvinna ihop dom när dom måste ha kontakt, och dra isär dom när dom inte behöver ha kontakt :-)
    Jag har läst på flera andra ställen att man ska kunna göra så utan switch men känner mig lite orolig att man ska bryta kontakten när man håller den där bara.
    Eller ja jag har inte riktigt fattat hur man ska göra =P
    Om man tar t.ex. den manualen som finns på CycloWiz hemsida, den på svenska. Vilka 2 punkter är de som ska ha kontakt när switchen ska vara "On"?

Hur ska man göra? hehe =P

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    funka fint fint dehär...

Lödde kabel från S på Wii:t till S på Chippet.
    Lödde kabel från X på Wii:t och ut från chassit.
    Lödde kabel från T på Chippet och ut från chassit.

När upgraderingen ville att switchen skulle va On tvinnade jag ihop X-kablen och T-kablen utan för chassit. När uppgraderigen ville att switchen skulle va Off drog jag isär dom.

Hoppas det är till någon hjälp.

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0
    Jag vet inte om jag har den första eller andra vesrionen av CycloWiz. Kan jag lämna in den till PSX-care så uppdaterar ni den åt mig?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Sure

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0
    Och det skulle gå lös på?

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av zachari Visa Inlägg
    Och det skulle gå lös på?
    Inte bara skjortan, utan hela vägen ner till kallingarna

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi skall testa på vår egen wii först.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Äh jag orkade inte vänta på att någon annan testade...
    Det var superlätt och nu funkar alla spel jag hade problem med förut. Jag är nöjd ännu så länge!

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av obey87 Visa Inlägg
    funka fint fint dehär...

Lödde kabel från S på Wii:t till S på Chippet.
    Lödde kabel från X på Wii:t och ut från chassit.
    Lödde kabel från T på Chippet och ut från chassit.

När upgraderingen ville att switchen skulle va On tvinnade jag ihop X-kablen och T-kablen utan för chassit. När uppgraderigen ville att switchen skulle va Off drog jag isär dom.

Hoppas det är till någon hjälp.
    Tack så mycket! Ska prova de imorn ^^

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    22
    Fungerade bra, jag drog ut två kabelstumpar utanför wii:et och kopplade dessa like provisoriskt till en switch jag hade (kändes säkrare). Drog igång med skivan men fick DRE, provade även ändra switchen och körde, DRE igen. Provade en väl fungerande Zelda, återigen DRE, ställde en en gång om switchen och nu funkade det. Efter detta funkade installationsskivan och det bar av. Fungerade utmärkt.

Ska ta och testa Rayman snart som jag tidigare haft problem med.

Jag tror nästan två kabelstumpar hade varit lättare, då man inte ser på switchen när de två kablarna är slutna och inte.

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    19
    Hansi,

Den knappen som sitter på baksidan på wiit ni chippade åt mig, det är ju upgradeswitchen.. men hur vet jag när den är on eller off. Vilken sida är on/off.

Jag har försökt med uppdateringen genom att starta på båda sidorna, men inget lirar. Kommer inte ihåg vilken version av cyclowiz ni monterade in, men de ska la inte spela nån roll ?

Hoppas du hajjar vad jag menar..

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Fungerande Releaser - CycloWiz
    By freddyc in forum Nintendo WII - Wiinja / Cyclo-Wiz / Yaosm / WIID / WODE m.fl
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 23:12
  2. CycloWiz Uppdatering senare i veckan!
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 23:18
  3. Defekta CycloWIZ chip
    By fevzi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 12:21
  4. Xbox Live Uppdatering
    By maqen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 17:07

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner