Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 51 av 51

Diskussion: Uppdatering av CycloWiz

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag tror en av mina tekniker har haft hjärnblödning nån dag och lött fel på några switchar, så kom in med den om det inte fungerar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    19
    Finns det inget annat jag kan göra. Orkar inte åka så pass långt för att det ska ta 2 sec för er och fixa. Kan jag inte göra nått själv ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tja, switchen sitter ju på utsidan, så har du en lödpenna och en multimeter så är det lätt att kolla + åtgärda om switchen är korrekt monterad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    fick mitt wii chippat av er första dagen cyclo kom. Nu har jag uppdraderat! fungerade felfritt och lödningen var bra som ni gjorde... även om switchen var knasig med 4 olika siffror

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0
    Jag fick mitt Wii moddat 16-17 februari. Vilket chipp har jag då? D2B eller DMS/D2A? Det är ett O och ett N och när jag kör så står switchen på N.
    Last edited by zachari; 2007-03-20 at 11:46.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Hur bra fungerar Cyclo-wiz updateringen?
    Alla wii & gc spel som de var problem med tidigare, är alla dessa buggar och problem lösta nu?

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Satt och läste på MC forumet om uppdateringen, sen gjorde jag slag i saken och uppdaterade. Det värsta var att jag fastnade i en loop, vilket jag även läst om på MC och att de personer som råkat ut för det hade fått sina cyclo-wiz, i bästa fall, förstörda. Men jag gav inte upp utan flippade vidare, gjorde tvärt om mot vad jag skulle osv. Till slut bet skiten och det funkar kanon Så fastnar ni i en loop, ge inte upp, prova lite allt möjligt, ni har inget att förlora mer eller mindre.

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0
    MC-forumet?

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    M A X C O N S O L E

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Om man har ver. 2 av chippet behöver man ändå uppdatera det då?..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är väl stöd för importspel som tillkommer, precis som det varit på de andra tillverkarnas chip.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Jag har testat alla spel som jag hade problem med tidigare och allt är löst !

Fungerar riktigt bra och jag är jävligt glad att jag fick mitt chip installerat av psxcare och inte försökte mig på det själv... En bra lödning är A och O tror jag
    tog 30 sekunder för mig att uppgradera , det enda klagomål jag har är att switchen jag fick (en liten rackare) för oerhört svår att flippa... men det kanske var det som gjorde susen att den var så trög hehe....

Tack gubbar!

alla spel fungerar och nu har jag mitt drömwii.

ps cyclowiz äger förfan ds

Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av solwretep Visa Inlägg
    Jag har testat alla spel som jag hade problem med tidigare och allt är löst !

Fungerar riktigt bra och jag är jävligt glad att jag fick mitt chip installerat av psxcare och inte försökte mig på det själv... En bra lödning är A och O tror jag
    tog 30 sekunder för mig att uppgradera , det enda klagomål jag har är att switchen jag fick (en liten rackare) för oerhört svår att flippa... men det kanske var det som gjorde susen att den var så trög hehe....

Tack gubbar!

alla spel fungerar och nu har jag mitt drömwii.

ps cyclowiz äger förfan ds
    Provat någon av dom rödmarkerade här (NTSC > PAL) ?

http://wiki.gbatemp.net/index.php/Wi...atibility_List
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    FAn va dåligt jobb ni har gjort på psxcare när ni har monterat switchen.

Funkar ju inte alls att uppdatera chippet.

När kan jag vänta mej att ni kommer hem till mej o fixar den?

Annars vill jag att ni skickar en ny wii som switchen är monterad rätt.

Hör av er!
    Last edited by petezero; 2007-03-22 at 13:48.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Är du säker på att du inte har en "d2b" wii? Kolla serienumret med de listor som finns.

Du kan alltid plocka loss kablarna från switchen och tvinna/hålla ihop dom bara istället för att använda switchen.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Är du säker på att du inte har en "d2b" wii? Kolla serienumret med de listor som finns.

Du kan alltid plocka loss kablarna från switchen och tvinna/hålla ihop dom bara istället för att använda switchen.
    Har inte "d2b" wii.
    Har testat plocka loss kablarna, men hjälper inget chippet är igång hela tiden ändå.
    Hur ska vi lösa det här?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är väl när du tvinnar ihop kablarna som chippet övergår till update mode, har du provat det. Det är bara att skicka hit din Wii så fixar vi det.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Personligen tycker jag det var schysst att bjuda på en microswitch med montage, alla verkar inte hålla med :/

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    om du hade läst på lite innan du gav dig på uppdatering av ditt chip så hade det nog gått mycket bättre... Jag tycker inte det låter som psxcares fel att du inte lyckades uppdatera ditt chip mer ditt eget... men men inte för mig och avgöra.

Edit: Gnäll post borttagen denna post ser idiotisk ut nu
    Last edited by obey87; 2007-03-28 at 19:30.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Onödigt att gnälla ner mig INNAN du pratat med mig om hur vi löser problemet... jag skickar en förbetald paketlapp så du kan skicka hit din wii utan kostnad så fixar vi den.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Japp det var det ursäkta så mycket.
    Tog bort gnällposten.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. Fungerande Releaser - CycloWiz
    By freddyc in forum Nintendo WII - Wiinja / Cyclo-Wiz / Yaosm / WIID / WODE m.fl
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 23:12
  2. CycloWiz Uppdatering senare i veckan!
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 23:18
  3. Defekta CycloWIZ chip
    By fevzi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 12:21
  4. Xbox Live Uppdatering
    By maqen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 17:07

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner