Visar resultat 1 till 30 av 30

Diskussion: Ps3 har inte sålt så mycket

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19

Ps3 har inte sålt så mycket

som man räknat med har jag läst lite runt omkring på nätet..och det finns fortfarande massa sidor kvar här i sweden och köpa sin ps3a på den 23e mars.
    så jag tror inte det kommer att bli nån större brist på dom.

har en 360 med mera.men hur kommer online live delen vara till ps3 nån som vet ?

synd bara att det kommer så mycket nya old games..till alla konsoller det är trist. tekken 25 kommer väll med om några år.likaså fifa och nhl..urtjatad så in i hel****.

köper nog en ps3 trots allt enbart för formula one..eftersom det inte kommer till nån annan maskin...hoppas det funkar bra att köra live bara.

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Onlinedelen är gratis förutom vissa MMORPG. Det är det som är viktigast för mig iallafall. Resten får någon annan svara på. Säkert någon som har spelat mot amerikanare eller japaner mm.

Det finns lite information som här, http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=68677.

Senare under året kommer en ganska häftig funktion som heter "Home". http://ps3mods.blogspot.com/search/label/Home

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Tror fan online e gratis jag menar för det briset så
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    Klart dom inte säljer mycket, ingen har ju råd. Ingenting på PS3an har tilltalat mig heller för den delen.

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    nämen jag har tänkt på all denna hysteribokningar som finns överallt...kommer vi svenskar köpa slut den.som vi gjorde med 360n...det är jag tveksam till.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, bojkotta PS3:an tills Sony ser till att dualshock och force feedback fungerar i spelen som släpps.

Jag kommer BARA ta hem en PS3 till mig själv om och när Gran Turismo kommer med FORCE FEEDBACk och BRA ONLINE LÄGE.

Bommar dom det så kommer jag döpa om psxcare.com till ps3suger.com
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    Sedan SKA det finnas skakfunktion i handkontrollerna nu för tiden. Extremt dåligt att det inte finns till PS3

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    hmm undrar hur fan du tänker om den ska ha skakfunktion och 6-axis, funkar inte så jätte bra tillsammans..^^ online delen kommer piska xbox live sönder och samman, läs bara lite på resistence fall of man så får ni se:P + att allt är gratis förutom eventuella mmorg spel.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag är rätt säker på att wii kontrollen fungerar med gyro, skak och inbyggd ljud, så varför skulle inte sony kunna göra samma sak...jo, för att dom är för jävla löjliga att dom hellre gör en kass konsoll än betalar microsoft/immersion för licensen att använda force feedback...

Xboxen var osäljbar när den släpptes för 5000:-, tror det kommer gå trögt att sälja PS3 för 6300:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    När tom N64 kunde vibbrera så tycker jag att det är jävligt dåligt av $ony att vara sämre än en 11år gammal kontroll.....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    vad jag vill minnas så är vibrator funktionen inte särkilt stor (vibrerar inte mycket, eller känns inte så mycket) i wii:n inte min iaf. och alla som klagar på att ps3 kostar mycket och sen säger att den saknar skak.. haha skulle ju kosta mycket mer om dom skulle få punga ut med licensen för det med! gäller ju att prioritera om köparna är snåla, och på tal att n64 vibrerar och att sony är sämre! mest lol där! snacka om flashback när man satte på sitt wii och gubbarna såg ut som playdo gubbar! ps2 har ju bättre grafik än wii, gämnför ff xii och zelda så får du själv se..

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av MThun Visa Inlägg
    vad jag vill minnas så är vibrator funktionen inte särkilt stor (vibrerar inte mycket, eller känns inte så mycket) i wii:n inte min iaf. och alla som klagar på att ps3 kostar mycket och sen säger att den saknar skak.. haha skulle ju kosta mycket mer om dom skulle få punga ut med licensen för det med! gäller ju att prioritera om köparna är snåla, och på tal att n64 vibrerar och att sony är sämre! mest lol där! snacka om flashback när man satte på sitt wii och gubbarna såg ut som playdo gubbar! ps2 har ju bättre grafik än wii, gämnför ff xii och zelda så får du själv se..
    ps2 har ju bättre grafik än wii

Mycket möjligt att så är fallet jag har bara sett screens på wii..men ja är 100% säker på att spelglädjen är mer än dubbelt så kul...grafiken vad spelar den för roll om inte spelen är Roliga ??? fram för mer spelglädje och lite mer nytänkande säger jag som spelat arkad spel sen mitten på 80 talet.

Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Nintendo har genom sin Wii lyckas med något som varken Sony eller MS har lyckats med i sina ny konsoller, man skapar en grym spelglädje och spel som är lika roliga för en vuxen som för en 5 åring. Sen visst, den har sämts grafik av dom 3, men det vägs med lätthet upp av glädjen när man spelar.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    jag håller med er, det är just därför ajg har ett wii, men ärligt så spelar jag det inte mycket längre.. e roligare att spela med ett gäng polare.. men vad jag mena va att man kan bara skratta åt tidigare inlägg som klagar på priset på ps3 och sen säger att ps3 borde kosta på sig mer än det redan gjort.. och att man komemr tillbaka 11 år i tiden... men men

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    MThun priset baseras på alla skatter/tullkostnader vi har inom Europa, anledningen till att det är billigt i Japan/Kina etc (Asien) det är att de betalar ingen skatt eller tullkostnader sen för ps3 görs ju där.

Du tror att det är såhär:

''Ey Harrison de är rika i Europa de kommer köpa ps3 även om vi höjer priset''

LOL

Sen som sagt du betalar vad du får, en blu ray i sverige kostar 120000 (!) en ps3 kostar 6200 (Vissa ställen) En ps3 är mycket mer än en blu ray spelare, men ok vill du snåla och köpa wii (SOM INTE ENS KAN SPELA DVD FILMER*) för att den är så billig osv så gör du det inte mitt problem

*Herregud det kunde ps2 redan år 2000 (7 år sedan) snacka om att wii är en next generation konsoll

''Nintendo har genom sin Wii lyckas med något som varken Sony eller MS har lyckats med i sina ny konsoller, man skapar en grym spelglädje och spel som är lika roliga för en vuxen som för en 5 åring. Sen visst, den har sämts grafik av dom 3, men det vägs med lätthet upp av glädjen när man spelar''

PS3 är 10 gånger bättre än WII (Det är bevisat)

''Jämfört med andra tv-spel i samma generation är Wii underlägsen prestandamässigt''

Nu tror ni att jag är negativ mot wii men jag har faktist tänkt köpa det gamecube + 5 spel + 1000 kr = WII @ Eb games
    Last edited by Nicla7; 2007-03-21 at 16:25.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Wii är endast en underhållnings maskin! Och det har dom lyckats med kanon! Roligare finns inte, och jag har testat de mesta. Har även 360 och den kör jag för att spela sjyssta spel med bra grafik, och kolla på dvd filmer. Man får wii och 360 för nästan samma pengar som en ps3 ;/ Jag väntar tills den jäveln e också crackad!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    8bitars undehåller mig mer än vad ett wii gör.

Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av hehejaa Visa Inlägg
    8bitars undehåller mig mer än vad ett wii gör.
    Smaken är som baken...delad

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    om 8 bitars roar dig mer, så tycker jag att du knappast du ska skaffa en ps3 för då är du endast ute efter en nostalgi tripp. Välkommen till 2007

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    hmm nja jag vet att det är skatt med mera som göra att ps3 priset höjs + att den har förjäfla massa skön hårdvara i, det dåliga med detta är att folk vill kunna välja, tex köpa utan wireless m.m.. men i och med att inte detta går tycker jag ps3 höjer standarden i "konsoll-kriget" hade jag inte varit fattig studen skulle ajg haft ett ps3 nu, för jag tycker ps3 är värt sitt pris, men med tanke på att jag snart fyller år hoppas jag på ett hårt paket istället .. jag förstår dom som argumenterar för och emot ps3 men önskar att dom kunde förstå lite mer varför det är så som dom inte gillar att ha det..

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Det finns en 20 gb verision utan wifi, minneskortläsare och 20 gb hårddisk (dock inte lanserad ännu) kommer kosta ungefär 3200 i signapore (kommer i April ditt) men 60 gb verisionen i signapore är inte dyr den iheller går på 3700 kr så räkna med ett pris på 5000 kr om den ens kommer till Sverige (20 gb verisonen)

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Nicla7 Visa Inlägg
    Sen som sagt du betalar vad du får, en blu ray i sverige kostar 120000 (!) en ps3 kostar 6200 (Vissa ställen)

http://www.onoff.com/online/se/inet....t&markID=15-10

Finns billiga blueray spelare nu i butik.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Men köper du en blu-ray eller en ps3 som är mer än en blu-ray?

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    ska man köpa HD spelare och Bluray spelare så väntar i alla fall jag tills det kommer en som klarar rubbet.xvid,HD,Bluray med mera.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    finns redan en
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Respekt
    18
    Jag vill kunna streama xvid & mkv filer direkt från datorn, det blir det ett givet köp! Tills dess får den fula xboxen vara mediacenter.

Jag VILL även att dosan ska skaka när jag spelar.

Mitt wii har gått varmt varje helg sedan jag köpte det, perfekt när man har vänner över, wario ware med lite alkohol i kroppen är det verkligen sann spelglädje.

PS3 är 10 gånger bättre än WII (Det är bevisat)
    Skulle vara spännande att se/höra bevisen, kan man bevisa att en konsol är bättre än en annan?
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    PS3 kan säkert räkna 10ggr snabbare än WII, frågan är om den kan räkna 10ggr roligare...

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    Vill man se på DvD så skaffar man väl en DvD spelare? o0
    Man ska SPELA på sin konsoll. Eller var kommer ni ifrån?
    Själv vet jag inte vad Bluray är, om det är nåt nytt filformat eller en uppgradering på HD, men vad det än är så verkar det bra. Alla tjatar ju så mycket om det.
    Och Visst vill jag att Wii ska ha bättre grafik och allt det där som "de andra" har, men jag vill ha den ändå ^^

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    ''Själv vet jag inte vad Bluray är'', och du säger? ''Eller var kommer ni ifrån?''

lol

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    ''Själv vet jag inte vad Bluray är'', och du säger? ''Eller var kommer ni ifrån?''

lol
    Du e ju helt felmöblerad i skallen pysen. Och lägg ner ditt lollande, vi spelar inte CS här.

Vill man ha lyxversionen PS3 med allt man kan drömma om så köper man ju den, vill man stå och vifta med två pinnar i händerna köper man en Wii. Det börjar kännas meningslöst att försöka få folk att köpa Wii bara för att man själv föredrar den. Det är ju inga direkta fel på PS3, och inte på Wii heller, vad jag hört. Så köp vad ni vill, varför ska vi andra bry oss :P
    Last edited by SilverMaiden; 2007-04-03 at 02:30.

Liknande diskussioner

1. Chippat xbox men flashet går inte..
    By Talibquan in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 21:37
  2. trainers funkar inte efter ny xbx.ini
    By Queen_Piss in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 22:52
  3. 160Gb hårddisk (har jag det och) varför får jag inte ut alla Gb?
    By Silverfisken in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 15:03
  4. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-02, 11:44
  5. Kan inte starta MS Dashboard - Felkod 21
    By mokita in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 20:42

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner