Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: hj-split fil hur bränner man

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    hj-split fil hur bränner man

    Hej har en fil som man blev tvungen att packa upp med hj-split,men det blir ingen iso fil så när jag ska konvertera till NME så att jag kan bränna funkar det inte.Jag har NME 1.2 chippet monterat,snälla hjälåp mig

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du får klämma ur dig lite mer information om du vill ha hjälp.

    Vad är det för filer du har och vad är det för filer du får osv...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    hj-split fil

    har sonic spelet i massa filer som inte går att packa upp med winrar men med hj-split fick jag ihop filen.Men det står inte vad det är för fil.och om man har NME 1.2 chipet monterat måste man konvertera tillNME från extreme flash med NME associator men det ska ju vara en iso fil och då går det inte att konvertera den för att bränna .Det är sonic. Kan man bränna med nero om man har chippet NME 1.2 eller måste man ha IMGburn????Jag är ny med det här sorry???

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad
    Är
    Det
    FÖr
    Filer
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Vet inte ,det står bara fil när man trycker på egenskaper.Det är sonic version dnl som jag laddat ner. Jag har joinat filerna med hj-split och fick en stor fil.Det står inte vad filen heter.jag försökte packa upp den stora filen och när man ska väla extract på winrar så står det att det ska bli IMAGE.000 men sen säger den att den att man behöver rarfil nr 1.då stannar den där snälla hjälp mig min grabb vill så gärna ha det spelet.alltså jag suger på det här måste lära mig.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja men vad heter filerna du hade från början..

    Har du SENASTE winrar?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Snälla det stod inte vad det var för filer,när jag försökte packa upp dem så gick det inte med winrar,jag tankade ner en ny winrar version,sen när jag fick felmedelande att det inte gick att packa upp dem,så kan man välja att få info om filen ,då valde jag det ,då stod det att man ska använda hj-split för att packa upp dem,så jag packade upp dem med hj-split,men det blev ingen iso fil och det står heller inte vad det är för fil när jag går in på egenskaper.jag tror att jag ger upp annars kommer dator flyga ut genom fönstret

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har väl för i )(Y/"()/#()/&()=/&)#/&)(/&)(# NAMN på dina filer???
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    sonic filer

    Dom heter så här dnl-son.xxx det är vad som står ,jag måste väl vara iq befriad som inte vet va de heter,om man högerklickar och väljer egenskaper ska man väl kunna se vad det är för fil eller hur?? där står det bara fil

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Så alla heter .xxx??

    Lista varenda fil med komplett filnamn så KANSKE någon kan lista ut vad det är du fått tag på...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    när jag högerklickar på en av filarna och väljer egenskaper står det på filtyp: FIL 001 ,

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu ger jag upp på dig eftersom du inte kan lista dina kompletta filnamn på alla dina filer trots att jag bett om den informationen 5ggr :-)

    Ställ in din windows så att den inte gömmer filändelserna för dig så blir livet så mycket lättare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    lugn lugn akta blodtrycket
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    30
    Respekt
    18
    Kanske är lättare om du väljer att visa filändelser (om du inte gjort det ännu):

    Gå till Utforskaren.

    Verktyg> Mappalternativ> Visning> Avmarkera "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper"

    Då borde du kunna se de kompletta filnamnen i katalogen. Kanske underlättar?

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag har gått in och tittat där den är avmarkerad men man ser ändå inte vad filerna heter

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    105
    Respekt
    23
    dom heter inte
    dnl-son.001
    dnl-son.002
    dnl-son.003
    dnl-son.004
    dnl-son.005
    dnl-son.006
    dnl-son.007

    osv... ?
    prova isånt fall att öppna dnl-son.001 i winrar så får vi se vad som händer
    Whoever came up with
    "THE BIGGER THEY ARE THE HARDER THEY FALL"
    musta been kickin' some ass!

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Han han även ha fått det mycket snarlika formatet som används till Clone CD:

    blablabla.dvd
    blablabla.001
    blablabla.002
    blablabla.003

    osv...

    Då använder man SENASTE clone cd eller SENASTE imgburn och öppnar .DVD filen, så pusslar brännprogramet automatiskt ihop .001, .002 osv filerna under tiden som det bränner.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Det är som klaring skriver, de använder .001 -> .072 istället för .rar -> rXX.

    Dubbelklicka på tex .001 och välj program att öppna med, WinRAR, så ska allt lösa sig.
    Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Hej
    Nu har jag fixat det Tack så mycket alla som försökte hjälpa mig.Jag fixade senaste winrar och upgraderade firmwaren på min brännare så nu fungerar allt och jag har lärt mig massor ,än en gång tack så mycket alla MVH VOLADOR

Liknande diskussioner

  1. Hur bränner man ett spel som bara har "iso" fil
    By shaft in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 20:09
  2. Hur bränner jag ett spel som är uppackat?
    By Red_fox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 08:01
  3. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 21:11
  4. ..Hur bränner mAn speL...??????
    By krokkos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 08:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •