Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 45 av 45

Diskussion: Virtua tennis 3

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    18
    Vad bra, då kanske vi kan återgå till ämnet.

Virtua Tennis 2 är ett av mina favoritspel nånsin, och av det jag spelat av 3:an så verkar det grymt bra. Längtar tills det släpps, ska bli fett att spela live hoppas jag.

Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    Detta var inget höjdarspel heller...Min spelare låg på marken ca 5 ggr per boll..kanske hade en konstig spelstil men kändes ej så trovärdigt :-(
    Konstigt, jag låg inte på marken många gånger när jag spelade. Om du är i tid till bollarna och ställer dig rätt så slänger sig inte spelaren. Om du däremot trycker på någon av slagknapparna när du är en bit ifrån bollen så kastar sig givetvis din gubbe, logiskt. Ge det en ny chans.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    När ska detta spel släppas?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Släpptes i USA igår, Europa på fredag
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    20
    får väl skaffa det ändå...gilalr tennisspel...ska ju vara ett rätt kul karriärsläge med mkt minispel...
    gick inte in för det så mkt så ska nog skaffa det ändå...kostar 23 kr så :-)

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    hehe
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    20
    ok virtua Tennis 3 var bättre än demot men oj vad mkt som känns riktigt b i spelet. Långa laddningstider, svårighetsnivån i början iaf...vunnit tre raka turneringar utan att förlora en boll, animationer, spelarna ej byter sida ens osv....men lite beroendframkallande att klara achievements som vanligt! Ska börja lira lite på nätet med!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    mickys:

Det med att spelarna inte byter sida, kan inte det ha att göra med att man alltid ska se det i "tredjeperson", så att de byter sida, men att man inte märker av det? Men att man om man tex spelar multiplayer byter sida..

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    ok virtua Tennis 3 var bättre än demot men oj vad mkt som känns riktigt b i spelet. Långa laddningstider, svårighetsnivån i början iaf...vunnit tre raka turneringar utan att förlora en boll, animationer, spelarna ej byter sida ens osv....men lite beroendframkallande att klara achievements som vanligt! Ska börja lira lite på nätet med!
    Spelarna byter visst sida, men du ser alltid så att spelaren är i "nederkant". Om du håller koll på vad domaren sitter så ser du att han sitter på olika sidor i varje game.
    Om du däremot spelar 2 player på samma box så kommer du även få spela i "överkant"

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    20
    jo jag vet att det står att de byter sida...men menade att man alltid ser spelaren i nederkant när man spelar world tour...men rätt skönt iof...

Men gillar ni spelet? Känns väldigt mkt asiatiskt för 5 år sen typ tycker jag...känns inte som de utvecklat spelet alls..

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    nån som har lyckats att lägga en riktig lång Lobb i spelet?

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    19
    Testade demot nu,har några frågor.

Går det att stänga av den hetsiga och tillika superkassa japanska hårdrocken som går under hela matchen i fullversionen?

Kan man göra sin egen gubbe?

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Lika som med Virtua Tennis 2 så är 3:an det ultimata spelet att lira med polare. Tyckte även att World Tour var riktigt roligt.

Babooba: Vet inte om man kan stänga av musiken, men det tror jag. Och ja, man kan göra en egen gubbe. Jag har en riktig glidare med moppemusching och hästsvans ;P

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    18
    Ja, man kan sänka musiken eller stänga av helt under Options eller Settings från huvudmenyn.

Någon som lirat live? Riktigt kul.

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    0
    Så hur bra är virtual tennis? Det känns som att vi har tappat tråden här. Jag är inte stor på sportspel men jag gillar vanligtvis tennisspel så jag är nyfiken på vad folk som testat det tycker.

Registrerade
    Jun 2007
    Från
    malmööö
    Respekt
    0
    hejsan gott folk,

var tvungen att regga mig för att besvara denna fråga angående Top Spin 2 och Virtua Tennis 3.

Jag personligen kommer att bedömma både pos. och neg. i båda spel.

Virtua Tennis 3.
    Enligt vad jag läst på internet och forum överallt så fick jag ett stort hopp att äntligen kommer det ultimata tennis spelet. Men så var det ej, tyckte spelet kändes som ett arkad spel. Kändes som om jag var i Japan i en spelhall och betalt 700 kr för att spela ping pong. Tyckte att det var dåligt gjort, grafiken var dock mycket bra, rörelsen också. Helheten i spelet var under godkänt enligt mig. Jag tyckte karriär läget var URUSELT!!! i jämförelse med Top Spin 2. Alla dessa små arkad spel för att få poäng tycker jag inte ger ett verklighets intryck.. Däremot var det dock lite mer underhållande desto mer mn spelade. Sedan tröttnade jag! väldigt.. Det kändes som en börs krasch, raketfart upp sen var det börs krasch igen. och desto längre jag spelade tänkte jag att det har mer att ge, men nej.. det var botten. kan tänka mig att vissa kommer gilla det för tydligen gjorde vissa experter det också, men denna frågan kommer vara som FIFA 07 och PES6.

Top Spin 2.

Tycker karriär läget är gediget och väldigt bra gjort, där det finns riktiga märke på rack, outfit och det känns mer trovärdigt. Hur stor chans finns det i världen att om jag rankad 300 som på virtua tennis får möta roger federer i en open championship? finns inte en chans på miljonen att federer ens ställer upp. chansen finns men extremt liten. På top spin är det mer känsla och när du vinner turnering så går du ner mer i ranking än när du blir utslagen. det tar tid och det är lites svårare men generar mer spelkänsla. dock tycker jag top spin är lite tråkigt att spela exhibition eller on-line. där virtua är roligare online.. så att jag föväntar mig en mycket bättre tennis generation nästa år

3 pos och neg. om varje spel.

Virtua tennis 3

Positivt: Fler riktiga spelare såsom Nadal, Nalbadian etc, Grafiken, On line läget.

Neg: För mycket arkadkänsla, karriärläget, på nåt sätt icke seriöst och trovärdigt.

Top Spin 2

Pos: Karriärmöjligheterna, Riktiga märken på rack och outfit, Verklighetstroget

Neg: Online spel, Exhibition, Licensierade spelare.

Sammanfatning:

Kort och enkelt. EN MIX av båda Kanske nästa utgåva Virtua Spin 4?

Feel free to comment

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. Virtua Fighter 4
    By chenpong in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-05-15, 16:25
  2. Hjälp jag dör
    By Davvan in forum Dreamcast - Övrigt
    Senaste inlägg: 2001-05-20, 23:19

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner