Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Läsfel?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21

Läsfel?

Tjena, chippa min wii hos er i början av veckan. Testa o bränna nåra backuper, och har spelat dem. Ibland så får jag läsfel att jag måste ta ut skivan o stoppa in den igen, så funkar det. Ibland får jag att jag måste läsa manualen osv och reseta den samt ta ut skivan. Är det bara jag som får sånt eller är det meningen?

Tacksam för svar

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vilket chip?

Inte för att det skall spela någon roll, får du läsfel så har du en dålig dvdläsare i din wii, kass brännare, kass firmware i brännaren, kassa dvd-r skivor sov...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Hmm, winja deluxe. Brännaren funkar i 360n, wiin e ju helt ny....verbatim skivor.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Alltså seriöst, nu vill den inte läsa några skivor alls. Endast orignal spel, dom jag gjort backups av funkar inte. Vissa vill den inte starta alls, och andra kommer man in en bit i spelets uppstart, strax innan menyerna kommer och så blir det läsfel. Ska det vara så här?
    Har testat olika skivor osv.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Alltså seriöst, nu vill den inte läsa några skivor alls. Endast orignal spel, dom jag gjort backups av funkar inte. Vissa vill den inte starta alls, och andra kommer man in en bit i spelets uppstart, strax innan menyerna kommer och så blir det läsfel. Ska det vara så här?
    Har testat olika skivor osv.

Testat att bränna i typ 2x?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    ne... men dom har funkat förut, testat alla spelen och inge probs men igår skulle jag spela så funka inga o inte idga heller

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Jag upplever lite granna av sammma sak, har wiikey i min konsoll. Samma här inga problem med bränningen till 360:n däremot wii:n är kinkig. Jag har dock kommit fram till att TRAX-datas skivor i jewelcase, 5-pack funkar ihop med nero.

edit: har bytt chip men har samma problem.
    Last edited by skerk; 2007-04-23 at 09:58.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Själv lödde jag i en PIC 12F629 i min. Kostade 20kr.
    Sen programmerade jag den med Wiifree vilket är gratis.

Har inte haft ett läsfel än Fungerar kalsabra även med GC

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Det låter som om du har lite mer förkunskaper än the average gamer Var bor du?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Ok, jag kan också bränna till 360n utan probs! Men wii.. ne det går i-n-t-e .. blir tokig!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    den där jävla skit wiin vägrar o funka, har testat med 2 olika sorters skivor och brännt i 4 samt 2x men ändå blir det läsfel när man suttit o spelat en liten stund.
    Vafan!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Jepp jag har fortf. samma problem, har nu testat med 5 olika sorters skivor men får fortfarande inte stabilt resultat.

Kan det vara en risig läsare i wiin? går det att kolla det på ngt sätt?

Jag tror ju inte riktigt att min brännare är kass iom att jag, precis som phreak lyckas bränna till 360:n

Dock så har jag testat med en skiva som en polare brände åt mig och det funkar toppen och alla de traxdata 5pack i jewelcase liren funkar finfint fortfarande.

Liknande diskussioner

1. Läsfel på dvd på samma ställe varje gång
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-12-28, 11:40

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner