Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: XBOX360 köp, men vilket paket?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20

    XBOX360 köp, men vilket paket?

    Tjena,
    snart dags för mig att införskaffa mig en moddad xbox360.
    Frågan är bara, vilket paket är mest prisvärt?
    Jag känner inte precis för att betala 6000:- för det bästa paketet.
    Har hört mkt gott om premium paketet med xtreme firmware för 3990:-

    Men är det värt att köpa ett sådant paket nu eller vet någon om det är något bättre på väg ut i marknaden snart som håller samma prisklass?
    Borde jag isof vänta med köpet?

    Räcker verkligen xtreme firmware paketet för 3990:-? Är det inte så att de senare utsläppta spelen framöver kommer kräva en annan version än den man får i den flashade dvd-spelaren till paketet?
    Går detta att senare isof uppgradera själv på ett hyffsat simpelt sätt?

    Mvh - Andy

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    det för 3990 duger väldigt bra, dom allra flesta kör nog med det.
    spelen kräver inte nyaste firmware, dock är det självklart alltid bra att ha nyaste, går relativt simpelt att fixa själv, finns massvis med guider.
    hoppas jag svarat på de flesta av dina frågor

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Xtreme flashad 360 premium är det jag alltid rekommenderar.

    Just NU är det dock bara Samsung firmwaren som har stöd för "media stealth". Men den dagen "media stealth" verkligen krävs för att spelen skall fungera så lär det komma uppdatering även till Hitachi.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    sweet! haha jag älskar detta forumet! alltid snabba svar ;D
    tack för era snabba svar!

    men hansi, vad exakt är media stealth bra/till för då ?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Just nu har vad jag förstått alla släppta spel samma värden i vissa sektorer på skivan. PFI eller nåt heter dessa sektorer. Även om inte alla spel har samma värden så spelar det ännu ingen roll. Hitachi firmwaren läser aldrig det värdet från backupskivorna utan har värdet inprogrammerat från början och skickar alltid det värdet när xbox 360:an ber att få läsa en sådan sektor.

    Samsung Xtreme firmwaren (de senare versionerna) hämtar värdet från skivan, förutsatt att skivan är bränd med den sektorn. Media stealth patchade releaser har den sektorn med i imagefilen. De flesta releaser har INTE media stealth, och då fungerar samsungen precis som hitachin, den rabblar upp ett förbestämt värde som än så länge alltid fungerar.

    Men, ett spel SKULLE kunna vara pressat med en unik sådan sektor, och även vara programmerat så att den sektorns värde kontrolleras när man försöker spela. Sedan är det upp till spelet om det vill starta eller ej, eller om det vill hitta på hyss och göra bossarna extra starka eller sinka dig när du spelar online osv beroende på om värdet i sektorn stämmer eller ej...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. förälder som köpt Xbox360 behöver hjälp!
    By niko021 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 01:34
  2. vilket bios?
    By jåå in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 18:04
  3. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  4. ska chippa, men till vilket??
    By Monks in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-10, 01:46
  5. Ska köpa X-box. Men vilket chip/mod ??
    By Bramhag in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-26, 12:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •