Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 41

Diskussion: little big planet error

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16

    little big planet error

    tjena hej skriver som fan i forumet idag

    Little_Big_Planet_USA_PSP-pSyPSP rellen fungerar inte på min psp 2004 w3 chicken. får en error code. nån som vet vad som kan vara problemet ?

    har aldrig haft problem tidigare

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    vad fick du för error code o har du sökt på den i min lista jag postade för ett tag sen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    tjena gubben, error coden är så mkt som 80020148

    jag har ccfwenabler 3.50 och använder mig av kyckling på en psp 2004 w3 svart ( du har smekt den ) schöönt

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    kikade i listan med errorkoder jag postade innan, fick fram detta:
    80020148 The game could not be started If you're under an Official Firmware you can't run homebrew, downgrade/upgrade to an Custom Firmware.
    Faulty PRX codes, possibly a fake memorycard.

    Enda skumma jag vart med om sist var när jag försökte starta ett Metal Gear Solid demo från japan, funkar fint på en MicroSD*2 till Pro duo adapter men inte orginalkort.
    Kom förbi med maskinen o spelet på minne så får jag prova någon av de #ikke kyckling# maskinerna jag har på mitt bord eller min privata
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    Det tycker jag låter som en bra ide =)

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    42
    Respekt
    16
    Tjena!
    Jag tänkte börja med att säga att jag är helt borta vad gäller psp cfw.
    När jag klickar på system settings står det att jag har 4.01 M33-2 firmware'n
    Och nu är det såhär att jag är sugen på att fixa Little Big Planet till mitt psp.
    Är detta möjligt utan att skicka in den någonstans?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Heelflip12345 Visa Inlägg
    Tjena!
    Jag tänkte börja med att säga att jag är helt borta vad gäller psp cfw.
    När jag klickar på system settings står det att jag har 4.01 M33-2 firmware'n
    Och nu är det såhär att jag är sugen på att fixa Little Big Planet till mitt psp.
    Är detta möjligt utan att skicka in den någonstans?
    Prova: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37695
    + D2 uppdateringen

    Borde fungera.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    42
    Respekt
    16
    Laddade hem 5.50 GEN-D och lade EBOOT.PBP under game och i en update mapp.
    Om jag kör den här nu kommer det funka?
    Jag har som jag nämnde tidigare firmware 4.01-m33 och psp't är den första slim varianten alltså 2000?
    Last edited by Heelflip12345; 2009-11-18 at 20:06.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    42
    Respekt
    16
    Eller kan jag inte ladda hem 5.50 GEN D2 direkt? För det är väl senaste?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Heelflip12345 Visa Inlägg
    Laddade hem 5.50 GEN-D och lade EBOOT.PBP under game och i en update mapp.
    Om jag kör den här nu kommer det funka?
    Jag har som jag nämnde tidigare firmware 4.01-m33 och psp't är den första slim varianten alltså 2000?
    såhär ska du göra:

    det ligger en mapp som heter "PSP" i det du laddade hem (om du laddade hem dessa:

    5.50 GEN-D
    5.50 GEN-D2 (Quick update)

    du lägger den mappen precis som den är, och 550.PBP direkt på minneskortets root mapp (det vill säga om ditt minneskort ligger som F i datorn ska du lägga mapparna direkt här: f:/)

    därefter kör du igång den första (5.50 GEN-D) och uppdaterar, efter du kört igenom den får du köra 5.50 GEN-D2 (Quick update) och patcha om så att du har 5.50 GEN-D2
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    42
    Respekt
    16
    Tack för hjälpen!
    Det fungerade utmärkt efter omstart
    Ignorera min det som stod här innan, jag är dum i huvet
    Last edited by Heelflip12345; 2009-11-18 at 22:34.

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Jupp!! Du bör formatera kortet för att få rätt mapp struktur ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Heelflip12345 Visa Inlägg
    Tack för ett så bra formulerat svar!
    Problemet är nu att jag inte kan starta spel, måste jag formatera minneskortet?
    hmm... har du formaterat minneskortet någon gång tidigare? om ja, då ska du inte behöva göra om det, däremot behöver du troligen ändra UMD Mode i recovery menyn från M33-Driver till Sony NP9660

    sony drivrutinen brukar fungera bättre än M33's gör för många spel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    är det nån som vet varför jag inte får igång min psp 2004 w3 slim me chicken och cfwenabler 3.50 ? får inte igång little big planet =( finns det uppdateringar och isåfall vill nån länka ?

    =)

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Använd Yosihiros Game Decrypter som näms i det första inlägget i denna tråd ... http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37539 ... Då kan jag nästan garantera att det funkar ... Din felkod står för "Unsupported PRX" vilken inebär att du egentligen behöver högre FW men det kan en decryptering hjälpa ... Konstigt ingen besvarat det tidigare ... Hör av dig om det funkar ... Skulle vara kul och veta
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    Fick tillbaka min psp av lillebrorsan idag, han har uppdaterat den över nätet me 6.20 så nu funkar inte chicken längre =/ ungjävel, nu har jag inga spel kvar.

    satans =)

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är därför man inte lånar ut en PSP man inte kan fixa med hjälp av Pandora
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    Finns det inget sätt eller e det bara att ligga lågt på en ny fw ? arg jag blir =)

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det finns tyvär inget sätt att fixa den där PSP'n i dagsläget, du får ligga lågt och hoppas på att dom släpper ngn metod för att på ett säkert sätt installera CFW på den eller en nyare bug exploit
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    it suckes =)

    tack

  21. #21
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Tjena grabbar, tänkte slänga väck mig från 360 forumet nu ett tag och fråga lite om psp:n här, har ett 2004 slim/lite silver åbäke,,, nu en fråga drog en automatisk uppdatering av firmware för ett tag sen så nu har jag 5,00 M33-6 i den.. jag får också ett sånt muppat error som "whityoustone" men seriöst, 360 har jag inga problem med. men den här lilla maskinen förbryllar mig, ska jag följa nått av exemplen här ovanför mig. och vilken ska jag välja?

    Tacksam för svar. gärna gudie med pics och hela köret hade varit riktigt nice för ett psp-analfabet som man är. =)

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det du behöver är att ladda hem dom 2 senaste uppdateringarna du kan hämta från min hemsida: http://www.swizzy.se/downloads_PSP.php nämligen:

    CFW 5.50 GEN-D2 (Quick update)
    CFW 5.50 GEN-D

    först lägger du in 5.50 GEN-D på ditt minneskort, installerar... sedan går byter du till 5.50 GEN-D2 (detta är bara en liten patch, därför måste du lägga in GEN-D först)

    du kopierar 550.PBP och mappen PSP och lägger i ROOTEN på ditt minneskort, sedan går du in där du normalt går in för att spela spel och väljer updaten där, när du väl är klar får du gå in i recovery menyn igen och ändra så att du kör på Sony's drivrutin... och även göra om hacken (om du vill ha dom, WMA/Flashplayer) och stänga av VSHMENU om du inte använder den...

    *edit:*
    Hoppas du hängde med, annars kan du adda mig på MSN eller skicka ett mail till mig så försöker jag förklara det mer i detalj
    Last edited by Swizzy; 2009-12-01 at 17:25.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Swizzy du e guden. kollade in din hemsida precis. nice mannen. ska göra allt du säger till prick ovanför. inget särskilt jag behöver. alltså bara koppla den till datorn och lägga in allt där ifrån? hoppas jag inte fuckar nått bara >=) tackar tackar

    btw skrev i din fina enkät nyss med, sannerligen hade jag 2 boxar som fick hälsa hem med 3 dagars mellanrum, surt. återstår att se om man flashar den nya fina svarta saken som införskaffades =)
    Last edited by SWPHOBIA; 2009-12-01 at 17:29.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SWPHOBIA Visa Inlägg
    Swizzy du e guden. kollade in din hemsida precis. nice mannen. ska göra allt du säger till prick ovanför. inget särskilt jag behöver. alltså bara koppla den till datorn och lägga in allt där ifrån? hoppas jag inte fuckar nått bara >=) tackar tackar
    japp, det ska inte vara några problem att köra på detta, jag har dock inte testat att köra på en slim själv, då jag har en PSP 1004/Phatt, men om du redan har 5.00-M33 ska du kunna lägga in detta utan problem av vad jag läst på nätet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    japp, det ska inte vara några problem att köra på detta, jag har dock inte testat att köra på en slim själv, då jag har en PSP 1004/Phatt, men om du redan har 5.00-M33 ska du kunna lägga in detta utan problem av vad jag läst på nätet...
    Jag provade nyss på en slim med 3.71-M33 det funka inte, var tvungen att gå till 5.00-M33 sedan 5.50 GEN-D

    En fråga, är det helt safe att surfa med pspn (5.50 GEN-D2) utan risk att bli av med sin CFW?

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Du kan göra princip allt du kan tänka dig med PSP:n ... Men kör aldrig några automatiska uppdateringar så är du 100% safe.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Toppen!

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    när jag försöker ladda ner en bana till little big planet står det "a system software update for the PSP system is required"
    samma visa med playstation store.. funkar de inte med CFW?

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    då fungerar det tyvär inte med CFW nej det du kan göra dock är att fixa ett Pandora batteri samt ett Pandora minneskort (pandora minneskort finns på min hemsida färdigt att bara kopiera över... ett sådant måste vara 512mb eller större, ALLT på minneskortet raderas!!) sedan lägga in OFW, ladda hem det du vill ha och gå tbx till CFW... det borde fungera, dock inget jag testat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Synd! Oj de blir alldeles för omständigt...

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. i/o erron hela tiden
    By mrzimmerman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 10:26
  2. Fel vid bränning
    By spyx in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 21:48
  3. Behöver lite hjälp med bränning
    By Shure in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 19:51
  4. PRoblem med BF: bad Company
    By Vichi3 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 00:05
  5. Problem med bränning andra lagret?!
    By swede96 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 16:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •