Så, då har man dammat av boxen, köpt ett till nätverkskort och en j-a massa korsad kabel. Till min stora förvåning flöt all installation på mycket bra i natt och kontakten mellan datorn och boxen samt vice versa funkar hur bra som helst.
Det dök dock upp ett par frågetecken.
1) För att XBMC ska få tillgång till musik för streaming måste man väl dela ut filerna på sin dator?! Detta kräver hemnätverk (WinXP). Jag körde guiden och skrev i att mitt andra nätverkskorts närverk ska ingå i mitt hemnärverk och att min dator ansluter direkt till Internet och att de andra ansluter via min. Correcto? Ivf, när jag sen delar ut en mapp så får X-Boxen tillgång till den så det funkar bra. Frågan är dock hur det är med säkerheten. Är jag vidöppen på något sätt mot Internet?
2) Anar lite att X-boxen inte får tillgång till Internet. Var som sagt uppe i natt och kopplade så jag satte mig aldrig in i vad de fördefininierade länkarna i "Musik" var men ingen funkade. Kunde inte heller ställa in väder eller söka på filmer på imdb. Är det något speciellt som ska ställas in eller är det omäöjligt om man kör med 2 nätverkskort och inte router? Följdfrågan på detta är om den kan ansluta till internet, finns det några säkerhetsissues då?
Det var väl allt så länge
/E
Bookmarks