Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Game-ID hjälp (FF IX)

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Game-ID hjälp (FF IX)

    Tjenare! första gången jag skriver här men ska försöka ta med all fakta jag har så om det är nån hjälpsam själ har lust att hjälpa mig får det lite lättare,

    som jag vet nu så måste man föra att kunna använda sina save games ha samma game-id på sina cd skivor, och när jag gjorde om min skiva till pbp så använde jag mig av det enkla programmet dr.pop (hansi) rekomenderade det i någon tidigare tråd. men vad jag inte tänkte på då var attdet pogrammet suger för att det slumpar ut random game-id till skivorna, vilket gjorde att när jag tillslut befan mig i burmecia slutet på cd - början på cd 2 så hitta jag inte min saves, jag tog reda på att game id på skivan var slus - xxxxx men det hjälpte inte endå. tror detta kan bero på att jag måste använda mig av ett annat program som döper filerna olika. men vet inte.. har avnänt mig av 4 olika men inget gör att ajg hittar save:sen

    nu till min fråga: finns det något program som gör om mina gamla psx memcards till psp fliernas .dat och config.bin mm för jag orkar inte spela om allt igen då jag sattsade på att varva spelet till 100%
    eller finns det någon som kan skicka sina savestates (och pbp) som ligger i slutet av cd 1.
    eller nått program så jag kan redigera i save filerna och ändra game-id där.
    uppskattar svar om någon har en lösning på detta eller kan hjälpa mig.

    /mvh Max

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    En polare hade ett sånt problem på sin xbox ps1 emulator...
    Vi skickade över savefilerna till min dator och satte i cd 2 (med emulator såklart) och då gick det.
    Sparade, la över filerna på xboxen igen och startade från cd 2 i emulatorn.
    Kan man kanske göra så med pspn?

    *edit*

    Jag har ingen större erfarenhet i vad det gäller psx emulator på psp när det är flr än 1 skiva i spelet
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    näää funkar inte så med psp.. save systemet är inte samma som på vanliga emulatorer... minnes korten hör ihopp och har en data fil som kontrolerar att allt stämmer.. och om det inte gör det kan spelet t.o.m inte starta.. men men tack för svaret och hoppas att någon kan hjälpa mig (spelar lite ff vii så länge)

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    smart, VII är roligare
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Liknande diskussioner

  1. Kört fast med lost och tomb raider vore tacksam för hjälp
    By Hartridge in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 16:30
  2. Stänga utav In Game Reset
    By ConraDargo2 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 08:15
  3. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13
  4. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  5. Hjälp med Game Save = Softmoddning
    By vaom in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-29, 02:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •