Jahaja, nu har den verkligen totalstrejkat, den saken är klar.
Men varför?
Jag har en Playstation 2 version 4 med ett glatt messiah (Elvis) i. Den fungerade alldeles utmärkt med allehanda spel, och jag var till nyligt en mkt lycklig man med diverse importspel i min ägo.
Problemen började sakteliga med att DVD-spel slutade funka. Lasern verkade kämpa en stund med skivan ackompanjerat av envisa gnällande läten, men summan av kademumman blev "disc read error". Fortfarande funkade vanliga CD-baserade spel, men det var bara en tidsfråga (en kort sådan, kanske 10 minuter) innan de också kastade in handduken.
Det underliga var att det hände så plötsligt.. Jag hade spelat Burnout innan den dagen, utan några som helst problem, och sen bara PANG, misär!
Efter ytterligare sådär 10 försök så ville inte PS2:ans läsare ens spinna längre verkar det som. Man stoppar in en skiva, trycker in dörren, och så bara ett kort "möö". Om jag får gissa är det lasern som luktar lite på skivan, men tillfredställs ej.
I browsern står det "reading disc" i ungefär en sekund, sedan total tystnad.
En annan sak som talar för att den inte spinner är att om jag trycker ut dörren igen så är det ingen delay. Det brukar ju vara det medan skivan saktar ner, men dörren kommer ut som om där inte var någon skiva i.
Jag har läst om flera lösningar på andras, liknande, problem, och hittat allt från linskalibrering/utbyte till säkringar som pajat. Vad tror ni?/du Hansi? Ni verkar ju hemma på sånthär
Bookmarks