Visa Omröstnings-resultat: Vad tycker DU om bristen på FORCE FEEDBACK?

Voters
84. Du får inte rösta på denna omröstning
  • Ehh, vad är Force Feedback?

    20 23.81%
  • Saknar det inte alls, trots att jag spelar bilspel

    14 16.67%
  • Saknar det inte alls, spelar ju inte bilspel ändå

    1 1.19%
  • Saknar det litegrann, men det är lika kul ändå

    7 8.33%
  • Saknar verkligen force feedback men spelar ändå bilspelen

    10 11.90%
  • Vägrar spela bilspel på denna konsoll, håller mig till andra speltyper

    1 1.19%
  • Bojkottar denna /&%#/&%/&!% skitkonsoll tills dom fixar force feedback!

    31 36.90%
Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: PS3 *SuGeR* utan FORCE FEEDBACK! - POLL + gnälltråd! Länka gärna hit från andra forum

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    PS3 *SuGeR* utan FORCE FEEDBACK! - POLL + gnälltråd! Länka gärna hit från andra forum

    Ville bara få hem en svensk PS3 och prova själv med ett spel som BORDE begåvats med FORCE FEEDBACK innan jag skapade denna tråd.

    Vår setup i butiken just nu är en svensk PS3, Logitech Driving Force PRO force feedback ratt, Formula 1 -07 spelet PAL.

    Jag pratar inte om "dualshock" skakfunktioner nu, utan om riktig force feedback som fungerar så bra i t.ex. Gran Turismo till PS2 med denna ratt.

    SKANDAL är min mening.

    Vad tycker ni?

    Har ni hittat spel som har stöd för FORCE FEEDBACK på PS3 (oavsett region)

    Skriv i tråden.

    Min åsikt är... bojkotta SONY tills dom slantar upp för en immersion licens och uppdaterar konsollen/spelen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    67
    Respekt
    18

    :'(

    Force feedback added to GTHD 2.0 (Now on EU Playstation store)

    A new build of GTHD has appeared on the European Playsation store replacing the v1.1 version. In the menu there is an option to toggle the FEEDBACK STRENGTH, however it seems to apply only to wheel peripherals for the time being.

    ,

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Najs skall testa idag :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    Skojigt att dom tar ett sånt pris för konsollen men vägrar slanta upp för en licens att ha "rumble" i handkontrollerna. Har bojkottat sony sen gammalt iaf.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ja det suger verkligen getgenitalier att de inte har forcefeedback/rumble funktion på en konsol för 6000+ kronor, helt otroligt

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja det är ju iaf force feedback i gran turismo demon. Men hur kul är det att spela F1 spelet med playseat stol och riktigt bra ratt...blir ingen inlevelse alls.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    Älskar min ps3a som blu ray spelare inget annat vem fan vill gasa med X i ett bil spel det ska man ju göra med pekfinger knapparna men det går inte det heller för handkontrollen är för liten för det nä ring meg när man kan använda en 360Hk på ps3 då börjar jag köpa spel
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    Man kan ju gasa me pekfingret:S e väl bara å ställa in.... hoppas det inte är vanligt i det här forumet att inte använda skiljetecken, blir jobbigt å läsa då tycker jag...
    Saknar verkligen rumble, men force feedback är ju inte borttaget, finns ju på GT så borde ju kunna finnas på alla andra spel med.
    Dom har ju skrivit avtal me immersion, så en kontroll med rumble borde ju komma nångång, väntar med att köpa en andra dosa till dess tror jag.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    121
    Respekt
    18

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Sony kommer släppa en sixaxis med någon form av skakfunktion fast när det vet man inte... troligen kommer en 3e parts tillverkare släppa en innan. Sedan är det upp till speltilleverkarna att skippa eller ge stöd för skakfunktionen.

    I en intervju sa skaparna av God Of War 2 att 3an kommer ha stöd för skakfunktion
    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    Force Feedfack eller inte... mig spelar det ingen roll. Lite irriterande grej oftast tycker jag. :/

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    många som tycker det, ifall man menar skakfunktionen. force feedback till rattar i bilspel är nästan ett måste tycker jag, men det är det ju stöd för!

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Nu kan ni sluta gnälla, nu är den snart här...
    http://stage6.divx.com/G4TV/video/1227098/NEW-PS3-Elite
    mohahahaha

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Skulle ju varit kul om man kunde fått använda sin G25 i motorstorm. Hoppas det kommer nåt slags stöd i någon uppdatering.

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Sega Rally har stöd för ett gäng rattar inklusive G25an. Har inte provat än dock men hoppas på Force Feedback.

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    kommer ju force feedback i vår??? nya kontroller

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Någon som har koll på när Sony tänkt att släppa kontrollerna med Force Feedback?
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dualshock 3

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=723

    Vi får in dom om några dagar :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    grejen är,batteri tiden,tyngden kommer ju vara olik den vanliga så jag vet inte rumble nja GOD jul på er alla =)

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Är inte den här tråden lite onödig nu när PS3 har force feedback?

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •