Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: xboxen fryser sig? hjälp!

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    xboxen fryser sig? hjälp!

    Mitt xbox hänger sig efter ca 2 min in spelen, det dyker då upp en massa visa streck och ett jobbigt ljud börjar låta. Ngn som vet hur detta går att lösa? Måste den lämnas in till butiken för att lagas?
    Har sökt lite på forumet o har inte hittat hjälpen. Jag såg felkoderna men min konsoll lyser inte rött när den fryser fast. Det lyser bara som vanligt förutom en gång då jag tror att alla dioderna var släckta om ja minns rätt.
    Har testat att lägga boxen nära kyliga områden men problemet fortsätter att uppstå. aja, Tack för alla svaren.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Då är de bara en tidsfråga innan konsollen lämnar in. Bara att skicka den till tyskland eller så går du till butiken o får en ny. Snabbast att gå till butiken dock.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Vad tar psxcare för att fixa detta problem?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det enda vi kan göra är att hjälpa dig skicka den till microsoft... Pris 700-900:- beroende på om den är modifierad av oss eller ej. Returfrakt 210:- tillkommer om vi skall skicka den.

    Detta ingår:

    Återställning till originalskick
    Kontakt med MS support
    Packa å skicka med UPS
    Omflashning till senaste xtreme firmware på ersättningsboxen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    Japp jag har råkat ut för samma sak, fick 3 röda lampor, efter ett tag. Kunte åtgärda problemet med "handduks fixen" dvs virra in den i en handduk o låta den stå på 20-30 min. Det hjälpte bara en kort stund. Så började den dumma sig igen inom kort.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag fick tre röda lampor för några veckor sedan så vad jag gjorde var att åka till SIBA där jag köpt den och byta den mot en ny. Tog ca 10 minuter allt som allt. De testade inte ens boxen utan kollade att allt var med i lådan. Ville ha kvar hårddisken pga. marketplace-grejjer så de bytte den nya hårddisken mot min gamla.

    Min har varit flashad (och säkerligen bannad, har inte kört live sedan i januari eller så) och det syntes på den att jag varit inne i den, men de bytte rak av utan att orda något.

    Så min crash kunde inte komma lägligare, för nu har man en fungerande box som inte är bannad och som sedan KAN flashas om det kommer något nytt, men i dagsläget känns det inte värt att flasha den.

  7. #7
    GUBBEN32 Guest
    vet inte om detta kan vara felet men! min box börjar emellanåt att cp:a sig långa laddningstider seg i menyerna o spelen låser sig. ja plockar isär boxen o blåser bort allt damm o de kan ja lova på 4 veckor blir de mycket damm när den väl är dammfri går den som en klocka igen kan väll kanske funka att blåsa med luft utan att ta isär den vet ej men ett tipps blås utomhus

  8. #8
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Exclamation Knas!

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det enda vi kan göra är att hjälpa dig skicka den till microsoft... Pris 700-900:- beroende på om den är modifierad av oss eller ej. Returfrakt 210:- tillkommer om vi skall skicka den.

    Detta ingår:

    Återställning till originalskick
    Kontakt med MS support
    Packa å skicka med UPS
    Omflashning till senaste xtreme firmware på ersättningsboxen
    Skulle behöva just den tjänsten!
    Boxen funkade finfint innan min flashning. Hade iof ett litet missljud från boxen.
    Så tänkte titta på det samtidigt som jag öppna för o flasha, tänkte se om det var nått som låg emot själva skalet som vibrerade o gav ifrån sig det förbaskade ljudet. För när jag ställde xboxen upp från liggande position så var den vanligtvis tyst.
    Men nu över till mitt problem. Flasha min sammy25 med 5.3B innan den nya updaten kom ut. Testade lite med demos o annat, funkade fin fint. Hade inga backups att testa. Så körde bara demos o orginal.
    Allt funkade kanon, så jag kastade in updaten. Då kom mina problem. när jag ska köra ett nerladdat demo så fryser sig skiten efter bara nån minut.
    Samma sak händer när jag körde orginal spel, eller bara en vanlig skiva med mp3 på.
    Men idag så blev det tokknas. Fyser redan när xbox loggan kommer när man slår på den, och nu när jag testar går den inte starta alls. Ring of death direkt...
    Har försökt öppna o blåsa rent men hjälper inte.
    Så om du/ni har möjlighet så skulle jag behöva hjälp. Hur ska jag gå tillväga?
    Tack på förhand.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bara å skicka in den, skriv en lapp med namn, adress å telefonnummer samt att du vill få den uppstädad och inskickad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    Här är en rätt så intressant metod att fixa Ring of Death http://video.google.com/videoplay?do...oken+360&hl=en

    Nu verkar det ju dock som att du har något annat problem så det bästa är nog att skicka den på service

  11. #11
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Bara å skicka in den, skriv en lapp med namn, adress å telefonnummer samt att du vill få den uppstädad och inskickad.
    Kanon! Hur blir det med betalningen då? Vad går kalaset på?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    900:- + 210:- returfrakt
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    UDDEVALLA,SWEDEN,SÖDRA
    Inlägg
    36
    Respekt
    23

    jag fixa just liknande probs på min ..

    Har spelar 4 månader utan några problem sedan i dag efter start så hängde den sig .. testa ytligare 5 spel och det bara hängde sig lite mysko sträck blev det ibland och ibland blev det bara svart..

    Så jag flasha om den igen hjälpte inte.. Jag testa strömkabeln i en ennan xbox och den funka.. byta hårddisk mm med polarn hjälpte inte..

    Så efter 1 timmes felsökning drog jag ur strömkontackten för nu hade även 3 röda lampor börjat lysa ibland så när jag vände och kolla in i ström kontackten såg jag att en av jordningarna var något intryckt än dom andra sitter liksom en plåt runt strömkontackten med en plåt pigg i varje hörn som ska gå imot och jorda kontackten när du trycker in den .. Denna plåt pigg böjde jag ut något och efter det funka det kanon igen ,, kan vara värt att böja ut dom något och testa ... Det fixa i alla fall mitt problem..
    hoppas det kan hjälpa fler .. är ju ett vanligt problem att dom hängersig
    Last edited by Palleman; 2007-06-16 at 23:50.
    hejs

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    Problemet som uppstår när man får 3ROD är för de flesta samma. Det som händer att löddningarna släpper (dåligt löddade). För vissa funkar det med handduks tricket. Men det hjälper bara temp. Har flera andra vänner där de råkat ut för samma. Det ända sättet att egentligen åtgärda prob, är att skicka in den till microsoft. Man bör få en ny.

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    0
    KYLFLÄKT är bra o fixa innan det händer.

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Palleman Visa Inlägg
    Har spelar 4 månader utan några problem sedan i dag efter start så hängde den sig .. testa ytligare 5 spel och det bara hängde sig lite mysko sträck blev det ibland och ibland blev det bara svart..

    Så jag flasha om den igen hjälpte inte.. Jag testa strömkabeln i en ennan xbox och den funka.. byta hårddisk mm med polarn hjälpte inte..

    Så efter 1 timmes felsökning drog jag ur strömkontackten för nu hade även 3 röda lampor börjat lysa ibland så när jag vände och kolla in i ström kontackten såg jag att en av jordningarna var något intryckt än dom andra sitter liksom en plåt runt strömkontackten med en plåt pigg i varje hörn som ska gå imot och jorda kontackten när du trycker in den .. Denna plåt pigg böjde jag ut något och efter det funka det kanon igen ,, kan vara värt att böja ut dom något och testa ... Det fixa i alla fall mitt problem..
    hoppas det kan hjälpa fler .. är ju ett vanligt problem att dom hängersig
    Menar du inte att du böjde in piggarna lite? Inte utåt väl?

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    cool cool,
    fläkt , ja isf men 4.5 tum som täcker hela boxen. För det är inte nånstans specifikt lödningarna släpper. De har börjat utveckla fläktar o kyl agregat till de boxar som släpps i dags läget.

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    UDDEVALLA,SWEDEN,SÖDRA
    Inlägg
    36
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
    Menar du inte att du böjde in piggarna lite? Inte utåt väl?
    böjde till dom så dom fick bättre kontackt det funka i 1 timma sedan blev det samma igeb så skickar iväg den i morgon och hoppas på en ny..
    hejs

Liknande diskussioner

  1. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13
  2. Xboxen Startar om sig själv EJ red/green
    By ragge in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 20:42
  3. Xboxen hänger sig!!
    By mAySon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 18:55
  4. xFER gör att xboxen hänger sig, varför ?
    By Alexander in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-05, 15:00
  5. hjälp vet nån var för mina spel hakar upp sig?
    By Johan_psone_multix in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-01-09, 13:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •