Kan man streama filmer ifrån en dator via nätverket med hjälp av linux och vlc.
Om det går funkar det bra för er som har testat?
Kan man streama filmer ifrån en dator via nätverket med hjälp av linux och vlc.
Om det går funkar det bra för er som har testat?
ingen som kör linux på sin ps3?
Har inte testat just streaming men går det inte att använda VLC i stream läge på datorn och sedan motta streamen med samma program (vlc) på PS3an?
Personligen skiter jag i streaming. Jag laddar bara upp filerna med ftp precis som med XBMC fast till min externa disk kopplad till ps3an.
Så du har en portabel hd med usb och nätverks sladd då eller? funderade på den lösningen med.
Vilka format kan man köra i ps3an original på detta sett?
Nja, bara usb2 och eSATA har den men jag har anslutit med USB. Sen har jag anslutit ps3an med nätverkssladd. Laddar upp filerna till hddn genom proftpd (ftp server) som är installerad på ps3an. Med original menar du utan GNU/Linux? Det är inte många format den stödjer då tyvärr. Tror det är mpeg2, mpeg4 och h264.
ok jag försökte installera Vlc på den igår men jag gav upp efter ett tag man skulle hålla på men en massa text som skulle ändras YUM ngt ting.
Vad kör du för upp spelnings program
Mplayer, freevo, xine, mythtv... Jag tror dock du kommer ha mer tur med Gentoo for att installera dessa. Yellowdog verkar inte vara nagon hojdare om man tittar pa ps3forums.
och vad kör du? Installationen är ungefär den samma som YLD eller? Vilket kan du rekomendera som OS ?
Jag använder Gentoo. Installationsanvisningarna finns här: http://overlays.gentoo.org/proj/cell...allGentooOnPS3 .
Och då är det bara att installera program precis som i datorn eller behöver man ändra i en massa dokument ?
Normalt racker det med "emerge *programnamn*" och kanske en konfigurationsfilsuppdatering med "dispatch-conf".
WOW det lät avanserat
Bookmarks