Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Wiiet spottar ut skivorna igen:(

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Wiiet spottar ut skivorna igen:(

    Tjenare!
    Jag försökte löda fast wiikey själv, men det misslyckades (såklart). Så nu när jag försöker sätta i ett originalspel så spottar wiiet bara ut skivan igen BTW så försvann en av lödpunkterna också, och jag har inte wiikeyen installerad. Tror ni att ni skulle kunna fixa en sån här sak?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Att så många försöker när man inte har koll på lödning. Med lite tur kommer det gå att fixa.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    21
    Ja det ska nog sägas att om man inte är mycket erfaren lödare så ska man inte ge sig på detta själv.

    Jag har lött rätt mycket, sen jag gick i högstadiet ngnting, d v s ca 15 år vid detta laget. t o m gått lite kurser på gymnasiet och så. Men detta är så pilligt att jag inte ger mig på det själv. Som tur är har jag en polare som hjälpte mig (han är grym på att löda, bygger egna förstärkare o massa sånt)

    En bra tumregel är väl att ifall man redan från början har en temp reglerad, jordad lödspets hemma så kanske man ska ge sig på detta. Behöver man gå och köpa en lödkolv så ska man inte prova själv.

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    32
    Respekt
    20
    Borde inte ha något med löddpunkterna att göra, dem mindre punkterna som oftast är dem som blir förstöra, har ingen direkt funktion så dem borde inte inverka på orginal spel. Vilken punkt är det som har blivit förstörd?

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Tycker ni verkligen att Wii är svår att chippa? Tycker ps2 är jobbigare....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Tror det är måååånga första generations chippare som nu kommer igång Blixten.

    Nintendo "nördar" och PS "nördar" är markant olika, och Wiiet har slagit så pass mycket hårdare än GC gjorde så det är helt enkelt högre densitet på nya chippare

    Men nej, måste säga att Wiiet är relativt simpelt att löda (I jämnförelse), dock verkar det skilja sig en del i kvalitet på orginalpunkterna vad jag fått höra.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    32
    Respekt
    20
    Personligen tycker jag att wii är bland det lättar att chippa, ps2 är lite mer att hålla iordning på, håller man bara huvudet kallt så är inget jobbigt. Men kan förstå folk som ger sig på sitt wii för första gången. nånstans måste man ju börja, så är det ju.

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jo det är ju sant, bara det att jag har hörde nån säga nåt i stil med: "Jag har chippat några ps2'or förut så jag tänkte att jag skulle kunna chippa mitt Wii, men när jag såg hur små punkterna var..." osv...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ska tydligen funka om man löder en kabel förbi en diod (på cyklowiz iaf)

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av knapet Visa Inlägg
    Ska tydligen funka om man löder en kabel förbi en diod (på cyklowiz iaf)
    Fast på den där bilden så sitter det ju inget cyklo-wiz.

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Och vad fan har dem gjort med det kortet? ser ut som nån satte sig ner och sket på kretsen

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    20
    Mojo: Det kan bli så där av värmen.

    Och om man nu ska löda in ett chip i en wii, hur tunn spets rekomenderar ni?

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Det blir så av vätskan som finns inbakad i löntennet (inte i alla).. kommer inte ihåg vad den heter. Den skyddar... nåt.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    21
    flussmedlet menar du? jo det är ju rätt aggresivt iom att syftet med det är att det ska ta bort oxid från lödstället.

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av skerk Visa Inlägg
    flussmedlet menar du? jo det är ju rätt aggresivt iom att syftet med det är att det ska ta bort oxid från lödstället.
    Ah. Precis. Det menar jag.

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jag gick ut och köpte en lödkolv för att löda för första gången på min wii, köpte en på kjell & co för 98kr med konisk spets - 15W. Satt och övade på ett modem och som ni säger så måste man ju börja någonstans. Hela processen, från stängd wii till chippning till stängd wii, tog mig mer än 2 timmar. Så tar man det bara lugnt och utvecklar någon slags teknik som funkar så går det nog bra.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    21
    Jo, det går ju såklart! Och är man lugn och metodisk så kan det ju gå utan problem.

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    20
    Haha skulle jag aldrig orka med, jag är van vid att skruva upp en xbox, lägga på chip och 2 kablar och stänga boxen, brukar gå på under 10 minuter :P

Liknande diskussioner

  1. hur gjorde man en dvd.fil igen ?
    By devhook in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 15:37
  2. Ställt till det igen med hitachi-dvd
    By norman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 20:32
  3. problem igen :P
    By joebruer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:29
  4. Xbit - hra tagit bort det o satt dit igen
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 13:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •