Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Wiikey problem

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Wiikey problem

    Jag har precis fått tillbaka min nymoddade Wii med Wiikey från psxcare men jag har lite problem. Nästan inget jag bränt har fungerat, det enda som fungerar felfritt är Wiikey Setup skivan. Jag lyckades få igång ett spel en gång som jag brände på en verbatim DVD+R, det var den första skivan jag satte i min Wii och det verkade fungera fint, menyerna fungerade och allt men sen när jag skulle ladda ett spel så fick jag Disc Read Error och sen har det inte fungerat sen dess. Oftast hittar inte ens min Wii skivan. Jag har även testat bränna på verbatim dvd-r och Mediarange dvd-r men då hittas skivan inte heller. Finns det något som har samma problem och lyckats fixa det? Tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Vad har du för brännare? Om du har en ruskigt gammal brännare så kan det ju bero på det. Jag kan inte bränna på min NEC 3500AG utan måste ta det på min LITE-ON istället (som även bränner 360-spel). Men det verkar variera från wii till wii.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Själv använder jag WiiKey + Billligaste Traxdata skivan (ValuePack DVD-R, 1.80:-/st) + Pioneer 110D brännare. Fungerar klockrent, har fått DRE en gång på Excite Truck, fungerade att spela samma bana en gång till efteråt och har aldrig haft problem sedan dess.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av k31 Visa Inlägg
    Jag kan inte bränna på min NEC 3500AG utan måste ta det på min LITE-ON istället
    Lustigt. Verbatim DVD-R med Nero (version v6.6.0.6) på min NEC 3500AG i 8x funger utmärkt för mig.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 22:17
  2. problem med wiikey
    By 0scar in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 16:06
  3. mycket problem med Wiikey?
    By Equality in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 12:23
  4. Konstigt problem med spelen, snälla hjälp
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 01:16
  5. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •