Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 40 av 40

Diskussion: Xbox 360 Elite System

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Grimmy Visa Inlägg
    Nej jag håller med dig om att en hdmi-kabel bör klara av att överföra vad den är designad för. Likväl är det som så att högre upplösningar kräver mer bandbredd och är därför svårare att överföra långa sträckor.

Om du kollar i forumet för digitala kablar på minhembio (.com) så ska du se där att det är många som åkt på en rejäl nit när de köpt billiga hdmi-kablar av längre längder...
    mumbojumbo hur kan man "åka på en rejäl nit" på en billig kabel? de är vel bara prova och funkar de inte så får du byta ut den mot pengar eller en annan sort.. själv kör jag 10m dvi modell extremt billig (tror de va 220:- ), inga problem.. signalen är ju digital så de är oftast lungt, analogt är en annan femma tex vga/komponent.. fråga bara om de är öppet köp eller handla på kjell eller ngnstans där man får byta.,,
    sen finns de ju folk som köper superskärmade optiska ljudkablar för en halv förmögenhet, trams säger ja

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Jag ska vara ärlig, jag tror inte detta med HDMI är så mycket att hurra för, i alla fall inte för mig, tror inte skillnaden blir så mycket.
    Vi har en stor fet klump till tv hmmm tror 32 jag tycker bilden är bra ändå.
    Om nu denna HDMI grejen funkar och ska göra SKIT skarp bild så är det nog för riktigt stora och fina platta tv, eller projectorer. hehe kommer inte att har råd på många år , om man nu inte vinner på lotto.
    Xbox360 har ju redan kablar för HDDVD för att få bättre bild genom dom nyare tv-apparaterna, varför skulle HDMI vara bättre? så för mig så kommer det garanterat att räcka, om man finner en bättre tv.

Ville dela lite av mina tankar tack!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    Jag ska vara ärlig, jag tror inte detta med HDMI är så mycket att hurra för, i alla fall inte för mig, tror inte skillnaden blir så mycket.
    Vi har en stor fet klump till tv hmmm tror 32 jag tycker bilden är bra ändå.
    Om nu denna HDMI grejen funkar och ska göra SKIT skarp bild så är det nog för riktigt stora och fina platta tv, eller projectorer. hehe kommer inte att har råd på många år , om man nu inte vinner på lotto.
    Xbox360 har ju redan kablar för HDDVD för att få bättre bild genom dom nyare tv-apparaterna, varför skulle HDMI vara bättre? så för mig så kommer det garanterat att räcka, om man finner en bättre tv.

Ville dela lite av mina tankar tack!

Ja sitter du med en tjocktv på 32 så ÄR det ingen skillnad, det trodde jag alla visste?, naturligtvis på olika program och mät-tjohejsan kanske det är en viss skillnad men för det nakna ögat är det ingen skillnad.

Kablarna som är till vanliga 360 är ju analoga, hdmi är digitalt så en viss skillnad blir det, det kan jag lova. men att köpa trippelskärmare hdmikablar osv etc är bara dynga, kan ju inte komma fram en halv 1a och en halv 0a bara för att kabeln är billig. säger en försäljare något annat så har dom klämt sig eller nått
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    18
    när e relisen på elite någon som vet?

pris?

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    det släpps i USA 29april och komer då kosta 479dollar...

Några Europa uppgifter finns ännu inte.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Ok, verkar som dom börjat smygsälja några redan.. och den goda nyheten är att iaf dom första innehåller hackbar dvd-rom (GDR-3120L FK78) :

http://www.llamma.com/xbox360/news/i..._360_elite.htm

och lite extra epoxy på cpu/gpu för att dom inte ska lossna av värmen
    kanske man borde hälla på sin gamla i förebyggande syfte hehe..

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
    mumbojumbo hur kan man "åka på en rejäl nit" på en billig kabel? de är vel bara prova och funkar de inte så får du byta ut den mot pengar eller en annan sort.. själv kör jag 10m dvi modell extremt billig (tror de va 220:- ), inga problem.. signalen är ju digital så de är oftast lungt, analogt är en annan femma tex vga/komponent.. fråga bara om de är öppet köp eller handla på kjell eller ngnstans där man får byta.,,
    sen finns de ju folk som köper superskärmade optiska ljudkablar för en halv förmögenhet, trams säger ja
    Nej rejäl nit åker man inte på så vida kabeln inte börjar krånga först efter att man dragit den inne i väggar osv Nej men jag förstår din poäng. Men det är tråkigt att lägga 500:- på en kabel som inte fungerar. Sedan får man inte byta den heller, bara för att den inte fungerar DVI-HDMI betyder inte att den inte funkar HDMI-DVI och det är hopplöst att bevisa att det inte är för svag signal från just mitt grafikkort osv.

Upp till 10m funkar vilket skräp som helst. Därefter blir det kinigt. 10m är max enligt standarden tyvärr.

Men får väl köpa en HDMI 15m billigt märke och vara sur på DIG om det inte funkar

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Grimmy Visa Inlägg
    Nej rejäl nit åker man inte på så vida kabeln inte börjar krånga först efter att man dragit den inne i väggar osv Nej men jag förstår din poäng. Men det är tråkigt att lägga 500:- på en kabel som inte fungerar. Sedan får man inte byta den heller, bara för att den inte fungerar DVI-HDMI betyder inte att den inte funkar HDMI-DVI och det är hopplöst att bevisa att det inte är för svag signal från just mitt grafikkort osv.

Upp till 10m funkar vilket skräp som helst. Därefter blir det kinigt. 10m är max enligt standarden tyvärr.

Men får väl köpa en HDMI 15m billigt märke och vara sur på DIG om det inte funkar
    Hehe, jag fick byta en modell som inte funkade iaf utan några problem, de va en "fullt kopplat" DVI-I som bara blev rosa bild me.. fråga när du handlar om det är öppet köp eller om du får byta in om de inte funkar bara..

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Meecrob Visa Inlägg
    det släpps i USA 29april och komer då kosta 479dollar...

Några Europa uppgifter finns ännu inte.
    Elite boxen kommer till Europa i November!

Enligt MS så har vi inte behov av den nya boxen än, med tanke på att den är designad för dom som ladda ner mycket film mm från martketplace.

Sen så att det dröjer så länge tills vi får den är ju garanterat för att vi nån gång mot slutet på året kommer få en version av marketplace med filmer och tv serier,kanske i bästa fall även TV via boxen men tror att vi får det först 2008 här i Europa

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Va fan vet MS om mina behov nada
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 19:11
  2. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 00:33
  3. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 12:22
  4. vet inte vad jag skall göra...