Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 40

Diskussion: Xbox 360 Elite System

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21

    Xbox 360 Elite System

    Det florerar ju rykten mest hela tiden om en ny Xbox 360.
    Men nu är det ett rykte som mer och mer verkar vara på riktigt.
    XBox 360 Elite - En svart låda, svarta kontrollers, HDMI och 120Gb HD.







    Läs mer på DailyTech
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    en kurs i foto hade ju inte skadat, att den skulle komma har jag ju sagt hela tiden.................
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Man har kanske inte så mycket tid att ta snygga/bra foton när man smygfotograferar? :-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Last edited by Enlund; 2007-03-29 at 11:37.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Undra vad det kommer att sitta för dvd spelare i den, om det kommer att gå att chippa.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    allt går nästan att chippa\flasha på nått sett har vanliga 360 pallar inte ha elite hellre en ps3 i sånna fall

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Tro på fan att M$ glömt att lacka dvd luckan........ Suck
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av jld Visa Inlägg
    Undra vad det kommer att sitta för dvd spelare i den, om det kommer att gå att chippa.
    Förmodligen nya BenQ-driven.
    Den kommer nog gå att flasha.... vad jag har läst så skiljer den sig inte så mycket från Samsung-driven.
    Last edited by Enlund; 2007-03-29 at 23:21.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Om det är den som visades upp på mässan i Tyskland så är det en HDDVD
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Nej.
    Förutom att den är svart så är det bara 120 GB HD och HDMI-porten som är nytt. Ingen inbyggd HDDVD.
    (Kolla videon som Devhook länkade till ovan. Där berättar en av utvecklarna om vad som är nytt.)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det blir så när slipsnissarna räknat klart, komprimisser, kompromisser, kompromisser. Hade ju helt klart varit läge att stoppa hddvd i den utgåvan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Idag så visades en av boxarna på et sattv program & där visades en HDDVD upp på en 1080 HDTV upp så om den skall spela i samma liga så får det nog vara en HDDVD i varför skulle då man ha en HDMI?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    Den externa hd-dvd'n kanske?

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Spelen kan ju också få ett lyft av att gå från komponent (analogt) till HDMI (digitalt).
    Många använder ju 360'n i princip bara till att spela på.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    nej i boxen direkt, verkar ju mer logiskt eller hur
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Som sagt, man tycker ju att HD-DVD'n borde ha varit inbyggd i den här versionen. Men det är den inte.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Spelen kan ju också få ett lyft av att gå från komponent (analogt) till HDMI (digitalt).
    Många använder ju 360'n i princip bara till att spela på.
    Om man kör VGA kabel innan kan de eventuellt bli sämre med hdmi...
    ok jag vet inte om man nu kan ställa upplösningen som med vga kabeln via hdmi men många tv's stöder icke egna upplösningar enbart 720p eller 1080i/p via hdmi.. men tar egna upplösningar tex 1360x768 via vga.. och skillnaden mellan o ställa till tv'ns "native" upplösning och standard hdtv upplösningar kan va enorm beroende på tv'ns skalning (som oftast suger rejält)..
    Det man ska sikta på är att köra exakt samma upplösning som tv'ns display är (samma gäller htpc) sk "pixelmappat"..

    Men har man en display som är exakt 1280x720 eller 1920x1080 så är det säkert marginellt bättre bild..

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    Min 24" skärm har en native upplösning på 1920x1200 men så högt klarar ju inte xboxen men jag har inga problem med upplösningen den kör nu och märker inget konstigt med pixlarna, kan ju iofs bero på att det är en CRT skärm men iaf.

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Ja det beror på att det är en CRT-skärm. En CRT-native är egentligen den högsta upplösningen där den kan visa en hel pixel. Högre upplösningar fungerar ibland, men då kan den inte visa hela pixlarna och det blir ju inte så bra alltid.

    Diskussionen rör endast fixed-pixel skärmar.

    Jag vill dock gärna veta om Elite fixar custom (130*768 tex) över HDMI. Så fort jag vet det kan jag besluta om jag ska köpa en Elite eller en Premium. VGA är upptagen från PC idag, och jag har inte lust att lägga 1500 på en hdmi-kabel...

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Grimmy Visa Inlägg
    Ja det beror på att det är en CRT-skärm. En CRT-native är egentligen den högsta upplösningen där den kan visa en hel pixel. Högre upplösningar fungerar ibland, men då kan den inte visa hela pixlarna och det blir ju inte så bra alltid.

    Diskussionen rör endast fixed-pixel skärmar.

    Jag vill dock gärna veta om Elite fixar custom (130*768 tex) över HDMI. Så fort jag vet det kan jag besluta om jag ska köpa en Elite eller en Premium. VGA är upptagen från PC idag, och jag har inte lust att lägga 1500 på en hdmi-kabel...
    DEet ingår en hdmi kabel i Elite paketet, du vet MS bryr sig om sinna kunder till skilnad från Sony som slänger in grejer som Wifi som folk knappt använder eftersom många fotfarande kör en vanlig ethernet kabel + Blue ray som folk kanske inte vill ha o sen så tar dom skit myket betalt för grejer som du kanske inte har nån användning för.
    Så köp du elite där finns HDMI slad från start + överförings kabel för HD så du kan föra över data från din 360 gb hd til din nya 120gb.

    MS Cares Sony dosent!

  22. #22
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Postal: Och hur menar du att det svara på mitt inlägg?

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Grimmy Visa Inlägg
    Postal: Och hur menar du att det svara på mitt inlägg?
    han menade vel på att du slipper köpa hdmi kabel för 1500:- .. vilket de inte alls kostar men du menade kanske nån sorts h/w converter från vga till hdmi?
    den billigaste o vettigaste lösningen om du har dvi utgång på pc'n är ju en kabel med dvi <--> hdmi för ett par hundringar och köra gammel boxen på vga..
    näst billigast kan va o skaffa nytt grafikkort med hdmi eller dvi utgång direkt, om man inte har laptop tex.. då kanske elite kan va vettigt..
    alternativt skaffa en dvi switch med lämpliga adapters.. men men vet ju inte om de va de du menade, alternativ finns det iaf..

    snålt av sony att inte inkludera kabeln iaf.. vad kan de kosta dom i tillverkningskostnad? 5:- kanske

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Nej det är sant. HDMI-kabel på 15m som jag behöver kostar faktiskt som billigast barar 1200:- + frakt. Så riktigt 1500:- blir det inte. Visst, det finns kablar för så lite som 399:- men det är jättemånag som inte fått dem att fungera i högre upplösningar, och i alla fall inte från dvi-hdmi. De märkena som garanterar att 15m fungerar i högre upplösningar (ex supra) kostar 1200 och uppåt...


    Det jag sett av vad folk skriver verkar Elite inte fixa annat än standardupplösninga via HDMi. Så då är den ointressant fört mig..

  25. #25
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Tycker det är så jävla ruttet utav microsoft som gör det här till en helt ny consoll och skiter i alla som redan köpt en före längesen, deras riktiga kunder. Kunde dom inte göra en adapter eller nåt liknande för dom som redan har en? Riktigt bevsiken!

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    PhR34k: Vi lever i en marknadsekonomi.
    Jag tycker det är helt rätt av Microsoft, får jag fråga dig varför du så gärna vill ha HDMI till, har du råd att köpa en tv med 1080p har du nog råd sälja din 360 på ******* och köpa en elite istället för nån tusing imellan.
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Grimmy Visa Inlägg
    Nej det är sant. HDMI-kabel på 15m som jag behöver kostar faktiskt som billigast barar 1200:- + frakt. Så riktigt 1500:- blir det inte. Visst, det finns kablar för så lite som 399:- men det är jättemånag som inte fått dem att fungera i högre upplösningar, och i alla fall inte från dvi-hdmi. De märkena som garanterar att 15m fungerar i högre upplösningar (ex supra) kostar 1200 och uppåt...


    Det jag sett av vad folk skriver verkar Elite inte fixa annat än standardupplösninga via HDMi. Så då är den ointressant fört mig..
    http://*****************/15_m_HDMI_D...ktion-40607745

    sen när har en kabel garanterat upplösningen som hårdvaran i din dator tex kan??? den var nog det löjligaste jag läst på länge men du får gärna ge mig en länk där dom diskuterar detta så ska jag vara tyst.
    har du ett grafik kort som klarar ge ut 1920x1080 och en tv som klarar 1080p (som jag har )så ska en HDMI sladd fixa det om du ska köra via hdmi. det är vad du har i datorn som styr oavsetom sladen kostar 10kr eller 1500

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Tycker det är så jävla ruttet utav microsoft som gör det här till en helt ny consoll och skiter i alla som redan köpt en före längesen, deras riktiga kunder. Kunde dom inte göra en adapter eller nåt liknande för dom som redan har en? Riktigt bevsiken!

    Eftersom den nuvarande xboxen inte har någon möjlighet att skicka ut bild digitalt så finns det ingen anledning att släppa någon adapter. HDMI använder man för att helt slippa onödig analog bildbehandling/överföring när både bildkällan och monitorn arbetar digitalt.

    Den nya xbox 360 använder en ny version av "scaler" chippet, där nyheten är att chippet har stöd för hdmi.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #29
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Jag har ingne tv som har full hd, men jag har 720p och det vore nice med hdmi ifall man kollar på nån hd film bla. Men jag tycker det är ändå ruttet. Dom var så kåta att släppa sin 360 att dom glömde att platt tv var på marknden med hdmi eller ens dvi. Och 1 ½ år senare så gör dom en version som har det. Jag tycker det är mongo, Vadå ska alla som har 360 sälja sina och köpa en elite? Hur är det dom har tänkt igentligen.

  30. #30
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    http://*****************/15_m_HDMI_D...ktion-40607745

    sen när har en kabel garanterat upplösningen som hårdvaran i din dator tex kan??? den var nog det löjligaste jag läst på länge men du får gärna ge mig en länk där dom diskuterar detta så ska jag vara tyst.
    har du ett grafik kort som klarar ge ut 1920x1080 och en tv som klarar 1080p (som jag har )så ska en HDMI sladd fixa det om du ska köra via hdmi. det är vad du har i datorn som styr oavsetom sladen kostar 10kr eller 1500
    Nej jag håller med dig om att en hdmi-kabel bör klara av att överföra vad den är designad för. Likväl är det som så att högre upplösningar kräver mer bandbredd och är därför svårare att överföra långa sträckor.

    Om du kollar i forumet för digitala kablar på minhembio (.com) så ska du se där att det är många som åkt på en rejäl nit när de köpt billiga hdmi-kablar av längre längder...

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  3. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  4. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •